Inlägg från: soon-fruL |Visa alla inlägg
  • soon-fruL

10 juni!

vi kommer inte åka på någon bröllopsresa i anslutning till bröllopet utan först i november. det känns som att en resa till solen passar bättre då, dessutom saknas tiden nu...
    vad det gäller bröllopspresent har vi meddelat att vi har alla prylar man kan tänka sig att behöva. men att vi gärna vill ha ett bidrag till en framtida resa.

• soon-fruL

Vi har varit hos prästen 2 gånger och pratat igenóm schemat så vi vet vel ganska bra allt som kommer ske. Men just det där med lämna bukett osv, hmm det har vi glömt att tänka på. Vi måste nog också skriva en plan.

Jo då, nervskälva känner jag igen. helt otroligt, vi har varit tillsammans i så många år och pratat om bröllop länge så varför börjar man darra nu? Jag vet att jag älskar honom och vill till bringa resten av livet med honom, men hoppsan helt plötsligt kändes allt så stort.

• soon-fruL

Fast se det som så, vilken tur de har som får äran att passa er goa hund. Det är inte vem som helst som skulle bli anförtrodd att ta hand om våra raringar.
    fast jag förstår vad du menar, man vill ju helst inte skapa problem för folk..

I helgen ska vi bränna skivor till festen. Hur mycket "snällare" låtar måste man ha för de äldre som också vill dansa fast helt inte till typ metallica?

• soon-fruL

Ja det är inte helt lätt med musik. Killarna i vårt gäng är inte så dansanta så det blir svårt att få dom att dansa styrdans, särskilt om det är till musik de inte brukar lyssna på, vilket det ju blir till styrdans.
    Har försökt ta lite som de flesta kan känna igen eller alla i alla fall skratta åt. Texterna till dansbanslåtar eller 50-tals dängor är skitkul ibland.

• soon-fruL

Ja man får lov att anpassa sig. Jag tror inte riktigt att min fri-religösa moster skulle överleva om vi hade "the number of the beast" som brudvals!:D men vi skulle gilla det.
    Vi hade också tänkt ha lite 50-60 tal, lite country men även faktiskt lite dansband. Jag skrattar så jag kiknar åt typ vikingarna. Min sambo tycker bara att det är dåligt dock...

• soon-fruL

fasiken
    Vikingarna på tyska. det har jag helt missat. Hans smöriga röst och sen tyska, jag skulle kissa på mig! Ska se om jag kan ladda ner det.
    har du fler tips? Behöver inte direkt vara kul så att man skrattar men sånt som kan tänkas passa flera generationer.

• soon-fruL

vad har ni andra som gifter er den 10:e juni kvar att fixa? Vi ska:
    -bestämma bukett
    -bränna festskivor
    -göra klart sista sidan till festprogrammet vilket är bordsplacering och info om gästerna
    -hämta ringarna
    -göra upp detaljschema för dagen
    -göra sista arr med fotografen

oj vad mycket det blev och jag har säkert inte fått emd allt

• soon-fruL

Sitter prisis på blivandes jobb och har fixat klart bordsplaceringen och mittuppslaget till festprogrammet(bordsplacering samt presentation av gästerna).
    Vi gick till gudsmeden idag för att kolla när ringarna blir klara och det var tur att vi kollade för han hade nog skrivit att vi skulle gifta oss ett annat datum. men de blir nog klara i tid. Hoppas jag!
    Nu ska jag hem och bädda ner gubben som är super risig, feber och förkyld. Hoppas att han frisknar till tills nästa helg och att jag klarar mig. Jag får dricka massor av vin i kväll, det dödar säkert baciller och håller mig frisk.:D

• soon-fruL

vad kontigt jag skrev. Är nog lite förkyld själv. alltså om ni fattar, ringarna var inte klara och han trodde att han hade massa tid på sig.
    Som sagt, hem till vinpavan för min del och sängen för gubbens

• soon-fruL

hej på er allihopa
    Ja ha min vanliga tur. jag åkte på sambons förkylning och har feber, kan inte prata, huvudet spränger och hostar som besatt. Fast vi har det ganska mysigt som ligger hemma och rosslar ihop:)
    Det är bara tur att vi hade ganska mycket fixat för det känns som om energin saknas. Vi måste dock försöka komma tillbaka till livet för vi måste:
    -bestämma bukett
    -hämta ringar
    -lämna klänning och saker till frisör
    -lämna saker till hotellet
    -öva med brudnäbbarna i kyrkan
    -storstäda hemma eftersom vi ska ha gäster boende där
    -bränna festskivor
    -lägga ut bordsplaceringar

Dessutom så velar vi om min pappa ska leda in mig som vi bestämt från början. eller om vi ska gå in tillsammans. Några råd? Hoppas att ni slipper åka på en dunderförkylning som jag gjorde. Kram

• soon-fruL

hej på er allihopa.
    febern är borta! hurra, så nu är det bara att ta tag i allt som måste göras. Mannen mår dock sämre än jag och är fortfarande helt däckad. han var hos läkaren igår och fått medicin så vi hoppas att han lever på lördag Så jag får lov att göra det mesta. Men han har varit så kanon hittills så det kanske inte är mer än rätt.
    I dag ringde i alla fall guldsmeden och vi kan hämta ringen. Bra! Sen ska vi hämta hans frack och kolla blommor. Sen är det städning och tvättning på schemat. Syster med familj kommer i natt och då är det ju kul om det går att komma in i lägenheten.
    Det bästa med att vara sjuk är att man inte är nervös. Fast jag hade nog velat vara det, det hör ju liksom till. Men men.
    Jag vågar knappt tänka på allt som måste fixas. Jag ska nog kanske ta lite tag i det hela nu. Dags att bränna skivor! Hur går det för er andra och vad har ni kvar att fixa? Nerver?
    Vi hörs. Kram

• soon-fruL

Hej på er
    Nu är man alltså gift och har dessutom bytt namn!!!! Jag har inte riktigt fattat det hela än. Är jag gift? Tjo ho det är otroligt. Har ni fattat att ni är gifta? Jag har inte gjort det än.
    Dagen var helt underbar från början till slut. Jag har aldrig varit med om något bättre. Det enda negativa är vel att allt gick så fort, helt plötsligt var klockan två på natten och vi skulle till hotellet. Jag hade lugnt kunnat festa ett dygn till.

Och vilket väder! Vilken sagolig tur vi hade! Allt gick så bra och brudnäbbarna ( 2,5 och nyss 4 år) skötte sig så bra att man nästan inte tror att det är sant.

Alla tal var kul, lagom långa och bra, alla vänner och familj var där. Jag och maken grät i en timme i söndag över att vi är omgivna av så underbara vänner och familj. Det är rikedom.

Hoppas att jag snart fattar att jag är gift. Kram på er alla

Svar på tråden 10 juni!