• Moulin

10 juni!

Nu ni 10:e juni-brudar börjar det dra ihop sig. Hur känns det? Allt under kontroll? Med undantag från de sista två dagarna kommer vi förvisso ha rätt mycket att göra, men inte så att det känns panikartat än. Börjar fundera på vad jag missat?

• Svar på tråden 10 juni!
  • pinkdiamond

Hej igen alla! En liten uppdatering från mig:
    hundvakt fixat. JIPPIIII. Bröllopsresa till Italien två veckor just bokad.
    Klänningen ska sys ut lite för "magutrymme" (eller snarare revbensutrymme!)
    Jag känner mig lugn.

• Inda

Idag har jag kopierat upp vigselprogram och festprogram på jobbet...

Och just nu sitter jag och grejar med låtlistan till festen.

Jag har inte köpt underkläder än och vi har inte köpt dukar och servetter än...

Men vi har 4 flak öl!

• Moulin

Inda: Fyra flak öl? Hur många är ni och hur många öl blir det? Vi kommer nog köpa 14 backar (á 24 öl). Vi har ingen aning om det blir för mycket eller lite, men vi resonerade som så att det är lika bra att köpa lite mer än vi tror och lämna tillbaks på Systemet efter festen. Det ska ju räcka till både festen och de som vill ha öl till maten. Vi blir 75 stycken med mig och karln.

• soon-fruL

hej på er allihopa
    Ja ha min vanliga tur. jag åkte på sambons förkylning och har feber, kan inte prata, huvudet spränger och hostar som besatt. Fast vi har det ganska mysigt som ligger hemma och rosslar ihop:)
    Det är bara tur att vi hade ganska mycket fixat för det känns som om energin saknas. Vi måste dock försöka komma tillbaka till livet för vi måste:
    -bestämma bukett
    -hämta ringar
    -lämna klänning och saker till frisör
    -lämna saker till hotellet
    -öva med brudnäbbarna i kyrkan
    -storstäda hemma eftersom vi ska ha gäster boende där
    -bränna festskivor
    -lägga ut bordsplaceringar

Dessutom så velar vi om min pappa ska leda in mig som vi bestämt från början. eller om vi ska gå in tillsammans. Några råd? Hoppas att ni slipper åka på en dunderförkylning som jag gjorde. Kram

• Inda

Moulin

Vi blir 38 vuxna och 17 barn... och sen räknar vi med att runt 13 vuxna kör bil. Vi ska dessutom ha både vitt och rött vin (några 3-literstetror)... Jag tror nog att det räcker.

• Miscpony

Usch, trist att ha en diger att göra-lista när man är sjuk... Jag tycker det är tillräckligt jobbigt att vara frisk och ha allting hängande över mig...

Nytt på strulfronten: Tvärt emot vad prästen sagt var kyrkan stängd i går när vi skulle öva. Gah! Och idag ringde killen som ska sjunga solosång och berättade att han drabbats av någon slags halsinfektion, och var osäker på om han kunde sjunga... Den låt jag drömt om att ha på mitt bröllop i snart 10 år blir med andra ord sannolikt inte framförd. Trist. Men med tanke på detta + den sabla klänningen som jag ska "slutprova" för fjärde gången i morgon känns det som om jag är glad om vi blir gifta över huvudtaget...

Goda nyheter dock! SMHI lovar sol och 22 plusgrader på lördag, hihi!

• Miscpony

Lite dålig aktivitet här ändå med tanke på att det bara är tre dagar kvar! Eller håller alla på med sista minuten-grejer så ni inte hinner hänga på BT?

• Jenniemaria

Nu, när jag sitter här och läser, slår nerverna till för fullo! PÅ LÖRDAG ÄR DET!! Wow!! Jag hoppas jag kan hålla mig lugn för min sons skull, annars lär väl han hålla oss vakna hela natten före. De är små radars, de nosar sig till varenda sinnesstämning, de där små. Lite småpyssel kvar som ska klaras av under morgondagen, annars lugnt.

•  inte min tur än-fast nu är det min tur

soon-fruL
    Stackars dig som är sjuk så här nära inpå bröllopet! Krya på dig!
    Vi har slitigt med fest och vigselprogrammet nu i 2 dagar, idag ska vi häfta ihop dem sen är vi klara.
    Har nog inte fattat än att på lördag är det dax! Dagen man har sett fram emot sen man var liten, shit pommes frittes!

• Zita

Hej!
    En till 10 junibrud här! Nervöst och pirrigt så här dagarna innan. Mycket har strulat till sig men förhoppningsvis så löser sig allt till sist.
    Är ni nervösa??

Svar på tråden 10 juni!