• caja

HJÄLP!! Förslag på låtar som går i valstakt!

Hallå! Jag behöver hjälp med vilken låt vi ska dansa vår bröllopsvals till. Vi vet att vi ska dansa vals, så ge bara förslag på låtar som går i valstakt, då jag själv har svårt att avgöra om de funkar att valsa till eller inte. (annars finns risk´för stor förvirring på dansgolvet ;) ) I övrigt är vi helt öppna för förslag, traditionellt, modernt.. svenskt eller engelsk. Så länge det går i valstakt och är vackert är vi glada.

Tack på förhand!

• Svar på tråden HJÄLP!! Förslag på låtar som går i valstakt!
  • Ananas

Vi dansade bröllopsvals till Peter Lundblads Ta mig till havet och sen fortsatte vi en dans till och då till Robban Brobergs Båtlåt.

Amore är ett annat förslag. Tror att det finns fler förslag här på BT under musik.

• aec

Evert Taube har ju skrivit många valser men jag vet inte ni vill ha något i den stilen? Av längtan till dig (som alla tjatar så mycket om till bröllop...) går ju också i vals-takt tex.

• Honungsbubblan

som en sträng på gitarren "kärleksvals"
    jättefin och vacker. vi har kanske den.
    eller nån metal låt i vals takt

• caja

Tackar!

Ska ta och kolla upp dessa.. Av längtan till dig har vi dock redan bokat in som solosång i kyrkan.
    Kommer inte på någon Taube låt nu på rak arm bara för det.. hm, får väl googla lite. :)
    Sträng på gitarren har jag inte hört talas om, men får leta reda på något ställe att lysna på den.

Har ni fler förslag är det bara att ösa på. :D

• okt2006

Vi funderar på Säg det i toner, men har inte bestämt oss ännu. Mitt ips är att låna en Taube-samling på bibblan, han har skrivit hur många som helst!

• tina14jan

Finns det inga fler förslag? Söker precis som du Caja efter en bra valslåt. Inte helt lätt att hitta.

Drömmen om Elin är en fin valslåt, men passar ju inte så bra om man inte helter Elin.

Det ska visst finnas någon som heter Bröllopsvals i hagen av Stefan Andersson, har dock inte hört den själv. Är det nån som vet var man kan få tag på den?
    (Förlåt om jag lånade din tråd lite)

• m2b2007

Brudvals är väl en klassisk Taube att använda tex.

• okt2006

Jag tror att Bröllopsvals i hagen finns med på en särskild Bröllopsskiva som jag lånade på bibblan (är mycket för det här med att låna kanske ni märker...). Har den dock inte hemma nu så jag kan tyvärr inte kolla.

• Överlycklig

Vi kommer att ha Elvis Preslys låt, I cant help falling in love with you i valstakt.

Svar på tråden HJÄLP!! Förslag på låtar som går i valstakt!