• caja

HJÄLP!! Förslag på låtar som går i valstakt!

Hallå! Jag behöver hjälp med vilken låt vi ska dansa vår bröllopsvals till. Vi vet att vi ska dansa vals, så ge bara förslag på låtar som går i valstakt, då jag själv har svårt att avgöra om de funkar att valsa till eller inte. (annars finns risk´för stor förvirring på dansgolvet ;) ) I övrigt är vi helt öppna för förslag, traditionellt, modernt.. svenskt eller engelsk. Så länge det går i valstakt och är vackert är vi glada.

Tack på förhand!

• Svar på tråden HJÄLP!! Förslag på låtar som går i valstakt!
  • Miisen

"Look at me, I'm Sandra Dee" går i valstakt. Fast den passar väl inte så bra på bröllop kanske

• grahn06

Eftersom vi hade filmtema på bröllopet så blev det vals till Gudfaderns love theme! Väldigt lättvalsad! Som andra låt hade vi Födelsedagsvals till Mona.

• caja

Ahh.. sån beslutsångest.. många fina, men ingen som känns helt "rätt" .. får fortsätta att kika och lyssna runt. Men har ni fler förslag så ös på bara.. :)

• guest

En som jag gillar: Monicas vals med Monica Zetterlund. Texten passar på bröllop!

• caja

guest

Lät intressant.. vet du om den finns att lyssna på någonstans, eller om man kan få se texten?

• elora

För att inte glömma klassikern: ANNIES SONG, den är tretaktare! Och självklart ska vi ha den...:D

• Julibrud - 06

Vi ska ha Tulpaner från Amsterdam instrumental! Så fin!

• Rystall

Oj vad fel det kan bli
    När jag läste rubriken på ditt inlägg så blev det kortslutning i hjärnan. Ett betoningsfel som ledde till att jag läste val stakt. Vadå val tänkte jag och såg framför mig en blåval. Och vad är en stakt?
    Snacka om att jag garvade för mig själv när det gick upp för mig att det stod "vals takt".

• Eppika

cessi: jättebra länk. Vad ska ni själva ha?

Svar på tråden HJÄLP!! Förslag på låtar som går i valstakt!