Inlägg från: caja |Visa alla inlägg
  • caja

HJÄLP!! Förslag på låtar som går i valstakt!

Hallå! Jag behöver hjälp med vilken låt vi ska dansa vår bröllopsvals till. Vi vet att vi ska dansa vals, så ge bara förslag på låtar som går i valstakt, då jag själv har svårt att avgöra om de funkar att valsa till eller inte. (annars finns risk´för stor förvirring på dansgolvet ;) ) I övrigt är vi helt öppna för förslag, traditionellt, modernt.. svenskt eller engelsk. Så länge det går i valstakt och är vackert är vi glada.

Tack på förhand!

• Svar på tråden HJÄLP!! Förslag på låtar som går i valstakt!
  • caja

Tackar!

Ska ta och kolla upp dessa.. Av längtan till dig har vi dock redan bokat in som solosång i kyrkan.
    Kommer inte på någon Taube låt nu på rak arm bara för det.. hm, får väl googla lite. :)
    Sträng på gitarren har jag inte hört talas om, men får leta reda på något ställe att lysna på den.

Har ni fler förslag är det bara att ösa på. :D

• caja

Toppen! Nu börjar man få lite att rota runt i :)

• caja

Hm, nu börjar man få lite att välja på. Men.. någon om vet vart man kan få tag i och lyssna på alla dessa låtar??

• caja

Ahh.. sån beslutsångest.. många fina, men ingen som känns helt "rätt" .. får fortsätta att kika och lyssna runt. Men har ni fler förslag så ös på bara.. :)

• caja

guest

Lät intressant.. vet du om den finns att lyssna på någonstans, eller om man kan få se texten?

• caja

någon som vet vilken takt Jill Jonssons, Kärleken är går i.. kan man valsa till den?

• caja

rosafågel

...ok, tackar.. då vet jag.. får jag leta vidare då. Av längtan till dig är jättefin, men vi ska ju som sagt ha den i kyrkan så måste komma på en annan vals.

• caja

h-b
    Har försökt hitta den där låten.. men kan inte hitta den någonstans.. har du möjlighet att länka över en sida? :)

Om någon har fler förslag vill jag gärna höra de oxå såklart..

• caja

Jag fortsätter mina förfrågningar här. Undrar om det är någon som vet vilken takt dessa låtar går i, om det skulle råka vara valstakt?.. själv har jag ingen koll alls tyvärr..

Magnus Uggla - Du är den vackraste jag mött

Tommy Nilsson - Mabye we´re about to fall in love.

Någon som vet?? :)

• caja

Att det ska vara så himla svårt att hitta en lite nyare låt, vacker.. svensk.. i valstakt. Börjar snart ge upp, man kan väl lika gärna hoppa över brudvalsen..

• caja

Fortsätter fråga, ni kanske har koll på det här oxå tjejer?

Ta mig till havet.. Är det en vals??

Svar på tråden HJÄLP!! Förslag på låtar som går i valstakt!