• caja

HJÄLP!! Förslag på låtar som går i valstakt!

Hallå! Jag behöver hjälp med vilken låt vi ska dansa vår bröllopsvals till. Vi vet att vi ska dansa vals, så ge bara förslag på låtar som går i valstakt, då jag själv har svårt att avgöra om de funkar att valsa till eller inte. (annars finns risk´för stor förvirring på dansgolvet ;) ) I övrigt är vi helt öppna för förslag, traditionellt, modernt.. svenskt eller engelsk. Så länge det går i valstakt och är vackert är vi glada.

Tack på förhand!

• Svar på tråden HJÄLP!! Förslag på låtar som går i valstakt!
  • rosafågel

"Av längtan till dig" med Cajsa-Stina Åkerström och Åsa Jinder...

• caja

någon som vet vilken takt Jill Jonssons, Kärleken är går i.. kan man valsa till den?

• rosafågel

caja

...inte i valstakt i alla fall...den är nog för seg för att valsa till...

• caja

rosafågel

...ok, tackar.. då vet jag.. får jag leta vidare då. Av längtan till dig är jättefin, men vi ska ju som sagt ha den i kyrkan så måste komma på en annan vals.

• h-b

Kolla en låt som heter
    "Barfota utan strumpor och skor vill jag dansa med dig"
    Finns att lyssna på om googlar med ovanstående söksträng. Somrig och söt och i valstakt.
    Skulle nog själv valt den om det inte var för att vi gifter oss i september

• caja

h-b
    Har försökt hitta den där låten.. men kan inte hitta den någonstans.. har du möjlighet att länka över en sida? :)

Om någon har fler förslag vill jag gärna höra de oxå såklart..

• aec

Caja -Pröva "ska jag VANDRA med dig" istället för DANSA med dig. Påhlson heter väl han som har skrivit den - för det är väl Barfotavisan va?

• caja

Jag fortsätter mina förfrågningar här. Undrar om det är någon som vet vilken takt dessa låtar går i, om det skulle råka vara valstakt?.. själv har jag ingen koll alls tyvärr..

Magnus Uggla - Du är den vackraste jag mött

Tommy Nilsson - Mabye we´re about to fall in love.

Någon som vet?? :)

• okt2006

inte Uggla-låten i alla fall. tyvärr

Svar på tråden HJÄLP!! Förslag på låtar som går i valstakt!