Inlägg från: Mitt hjärta är hemma |Visa alla inlägg
  • Mitt hjärta är hemma

Hur prioriterar du ekonomin?

Vi prioriterade många gäster framför få. Lokaler som var billiga att hyra men där hutlösa kuvertavgifter tillkom gick därför bort, vår lokal kostar en hel del men maten per person kostar rimligt.

Jag prioriterade inte bort klänning, men valde att köpa från China-ekt. Kostade en tiondel (!) av vad det annnars kanske skulle blivit. Fick vad jag ville ha till billig penning.

Ringen lyftes ur budgeten, den var dyr och det var min blivande som fick ta beslutet hur mkt den fick kosta.

Speciell brudtransport har helt prioriterats bort, vi har en egen bil och den passar perfa för oss, inte bara för att det är det första stora vi köpte ihop, den har också flames på... Och större flames skall på i sommar!

Bröllopsnatt hade han tänkt ha hemma men övertalades lätt att ändra. Nu blir det en svit nära vigsel&festplatsen istället för onödigt mkt pengar, 2500 kr.

Smink och frisör prioriterar jag högt eftersom jag inte kan det själv och inte har någon "hårkompis". 2000 kr. Uh!

Andra brudattiraljer har superlåg prio hos mig. Blått,lånat, speciell handväska etc får inte plats hos oss. Smycken blir för dyra att köpa så dem gör jag själv. Skorna köpte jag begagnat. Hade inte tänkt köpa speciella underkläder heller, men det blev ändå en bustier för 121 kr från Tradera...

Man kan väl byta om till hans nuvarande favvisunderkläder när/om det blir så dags.

Brudbukett blir nåt vadsomhelts bara. Vita rosor eller andra (ljusa?) blommor från Hötorget. Hötorget är bara bäst.

För oss får det gärna vara billigt och det behöver inte heller verka dyrt, det vi vill är att det skall vara roligt och trevligt. Vi tror inte att lyxiga detaljer är det som vinner i längden. "Lyxdetaljer" såsom gästpresenter, toapapper med bröllopsmotiv, trycksaker från tryckeri, rispåsar i tyll/siden, visst, det är lyxigt, men gör nog varken fest eller äktenskap mer lyckat.

Fotograf prioriterar vi inte så superjättemkt, har ett semiproffs som är halvkollega med mig. Det får duga! Kommer kanske kosta 4-5000 kr för en halv dag och bilderna på CD.

Musiken under vigseln är mkt viktig för oss, superviktig, men vi hoppas komma undan gratis (mot tackpresenter) . Festmusiken prioriteras ned till spellista på bärbar dator el. liknande.

Så - nu vet ni allt om vårt bröllop.

• Mitt hjärta är hemma

Oj vad långt det blev *rodnar*

Svar på tråden Hur prioriterar du ekonomin?