• pickolina

Alkohol med mindre socker

Precis vad jag tänkte oxå!

• pickolina

Whiskey, konjak, vodka osv..

Grogga med lightläsk är ju ett annat alternativ.

Tänk på att likörer, smaksatta shots osv innehåller massor av socker.

• pickolina

Hmm, tja jag brukar grogga på lightläsk och jag har absolut inga problem med det.. Å andra sidan har jag inga problem att bränna 1500-3000:- på krogen heller. Tål extremt mycket sprit.

Det där med sprit och kalorier... En whiskey = 1 points har jag för mig att min far sa när han gick på viktväktarna. Så visst innehåller det kalorier men inte såå farligt ändå.

• pickolina

sweet saint

Ah, tack för att du klargjorde det.. Var det jag hade för mig, någon stans i bakhuvudet. Skratt...

Det där med sötningsmedel tycker jag är lite bökigt och svårt måste jag säga. Det råder så olika rön gällande det. Jag har dock hört att sötningsmedel bla ger ångest osv... :( INGE BRA! Frågan är bara, vad är alternativet??? :(

Vilka sötnisngmedel ska man undvika och vilka är OK???? Någon som vet??? Sweet saint???

• pickolina

sweet saint

Ok, tack! :)

• pickolina

Pepparmyntan

Sedan måste man ju relatera det till hur man dricker det oxå. Min far tex kan dricka 1-2st whiskey på en hel kväll pga att man smuttar och njuter... Dvs det blir inte många cl per kväll.

Medan man med lätthet häller i sig 1-2 flaskor vin...

Å i sådana fall får man i sig fler kalorier om man dricker vin trots att det per dl innehåller färre kalorier. Så man måste ju tänka på sammanhanget oxå.

Svar på tråden Alkohol med mindre socker