• M.G

Alkohol med mindre socker

Jag håller på med GI - Medelhavskost och undrar vilken alkoholsort som är bäst att välja. Rött vin vet jag ju att det funkar men något mer som inte är alltför dåligt?
    Känns som det inte finns så mycket att välja på. Torrt vitt vin har jag också hört.

• Svar på tråden Alkohol med mindre socker
  • Mrs. Robinson

Vodka & Diet Coke och Rott vin brukar jag dricka, och jag foljer South Beach.

• Drakdal

finns en cider som heter twister light och smakar persika den är helt OK ur kolhydratspunkt och riktigt god!

• *Minna*

Ren sprit är inte speciellt kaloririkt. Det är när man groggar till den det blir bilringar.
    Så du får väl shota snaps... ;)
    (Enkelt att säga när man inte dricker sprit alls...)

• pickolina

Precis vad jag tänkte oxå!

• pickolina

Whiskey, konjak, vodka osv..

Grogga med lightläsk är ju ett annat alternativ.

Tänk på att likörer, smaksatta shots osv innehåller massor av socker.

• Pepparmyntan

Ren alkohol inehåller massor med kalorier. Desto mer alkohol desto mer kaloriinehåll. Vill man gå ner i vikt ska man inte drika alkohol alls. Inte sprit, inte vin och inte öl eller cider.

• Mrs.Miller

Vill också klargöra att sprit innehåller jättemycket kalorier.
    Det bästa är ju självklart att hoppa över alkohol.
    Men lite rolig info bara:
    En vanlig ljus öl (50cl) innehåller ca 210 kalorier och en Guinness som man tror mättar som en hel måltid är värsta light produkten och innehåller bara 90 kalorier.

• famousfairy

grogga med light läsk är livsfarliga, man bli full snabbare och "tungare". Det pga man har inte sockret i läskan för balansera spiriten.
    Förslag-- torrt vit vin med ramlösa eller nåt, campari och soda, och ja guiness! Men om man vill gå ned dra ned på alkoholen också, du äter mindre och därför kan kroppen inte heller handskas med så mycket spirit,
    5 glass vin? = 1000 calories!!

• CareBear

Tror personligen inte att man blir tjock lika lätt av "rinnande" kcal men det är ju bara vad jag tror. Som singel i ganska många år levde jag nästan på krogen och kunde (vet att det inte låter så bra....) på en helväll dra i mig runt 0,5-0,75 lit sprit och kanske 8-10 öl också. Räkna om det till kcal och jag borde ökat i vikt blixtsnabbt eftersom jag kanske var ute runt 3 ggr i veckan och dessutom aldrig tränade på den tiden.
    Kan säga att jag är 179 cm lång och väger 73 kg som jag vägde även då.

• Ellte

Vet ni att jag tror nästan att kaloriintaget från alkohol på en festkväll är försumbart (förutsatt då att man inte festar varenda helg eller så ;)) MEN däremot minskar man sin egen motståndskraft... Det är jäkligt mycket lättare att hålla sig ifrån den obligatoriska chipsskålen eller afterwork-buffén nykter...och DÄR har vi kalorier att snacka om!

Svar på tråden Alkohol med mindre socker