• CareBear

Alkohol med mindre socker

Tror personligen inte att man blir tjock lika lätt av "rinnande" kcal men det är ju bara vad jag tror. Som singel i ganska många år levde jag nästan på krogen och kunde (vet att det inte låter så bra....) på en helväll dra i mig runt 0,5-0,75 lit sprit och kanske 8-10 öl också. Räkna om det till kcal och jag borde ökat i vikt blixtsnabbt eftersom jag kanske var ute runt 3 ggr i veckan och dessutom aldrig tränade på den tiden.
    Kan säga att jag är 179 cm lång och väger 73 kg som jag vägde även då.

• CareBear

famousfairy

Det var som sagt länge sen när jag var singel jag festade då. Nu kanske man festar till ett par ggr i mån och så klarar jag mig på betydligt mindre alkohol nu också.

Då när det begav sig så drack jag mycket när jag festade (knappast att jämföra med en alkoholist för det) kanske 3 ggr i veckan samtidigt som jag åt mycket och gått. Var smal ändå och har svårt att tro att det är kcal som kcal när jag kanske kunde få i mig 4-5000 kcal i vätskeform och dessutom kanske dra i mig en pizza samma dag utan att gå upp i vikt........

Var inte heller "svullen" om magen även om jag vet att levern inte mådde spec bra av mitt leverne på den tiden.

Svar på tråden Alkohol med mindre socker