Inlägg från: Gudinnan |Visa alla inlägg
  • Gudinnan

4augusti 2007

Åhh vad kul med en egen tråd!! Jag gifter mig också den 4/8-07. Festen verkar bli på Sundbyholms Slott, kyrkan är inte bokad än.. :)

• Gudinnan

Vårt färgtema blir vitt, guld och ljusgrön.. Jag vill väldigt gärna ha skarp rosa men min blivande var inte så förtjust i det så vi enades om ljusgrön. :)

• Gudinnan

Lite dött i den här tråden nu..så jag får väl skriva lite.. :)

Förra veckan bokade jag fotograf, smink och hår. I morron ska jag boka festlokal.
    Känns sååå bra att de viktigaste sakerna börjar komma på plats.

Hur långt innan bör man beställa tårta och blommor? Nån som vet?

Hur går det för er andra med planeringen??

• Gudinnan

Trevligt!! Kommit något längre i planerandet?? :)

• Gudinnan

Desperate2bewife: Det ser otroligt vackert ut! :) Det tycker jag ni ska köra på, men kan tänka mig att det skiljer lite i pris mellan hotellet och att ha det hemma i trädgården.

• Gudinnan

Oj, ja det var dyyrt!! Mmmm det är nog det.. Men som sagt, förhoppningsvis bara en gång.. :) Har du kommit långt i planeringen? Är kyrka bestämd??

• Gudinnan

Ah det later ju kanon, det blev ju en ganska stor skillnad i pris. Pengar man kan lagga pa annat.

Befinner mig i USA, darfor jag inte har nagra prickar.. :(

• Gudinnan

Afrodite: Hi hi jag far val offra mig da. ;) Hi hi..
    Gifter mig i Jaders kyrka i E-tuna omradet. Festen halls pa Sundbyholms Slott. Kommer att bjuda ca.110-120 personer. 2 tarnor, 1 bestman, 2-3 marsalkar. :) Befinner mig i USA for tillfallet, kommer att jobba har i 10 manader till, langt bort fran min alskade. Han kommer dock hit om 3 dagar!!
    Det som ar fixat ar:
    Lokal
    Kyrka
    Fotograf
    Smink
    Har
    Transport till och fran kyrkan.
    Gastlistan ar nastan klar.
    Fargtemat ar klart - vitt, guld och gron.
    Tarnorna har tackat ja.
    Bestman har tackat ja.
    Marsalkar ar inte tillfragade.
    Prast ar pa gang. :)

• Gudinnan

Jo jag har faktiskt bestallt brollopstartan ocksa. Inte hur den ska se ut eller smaka men har lagt in en prel bestallning.

Har aven prel bokat stolar med stolsoverdrag da jag inte gillade de som fanns pa slottet. :)

Solisterna i kyrkan ar ocksa nastintill bestamda.

• Gudinnan

Ang klanning och ring sa kommer jag nog att forsoka kopa det i USA. Det verkar vara billigare har.

Likasa smasaker till festen med vara namn pa verkar vara ganska sa billigt har borta.

• Gudinnan

OJ OJ vad duktig du ar!! Du har nastan allt pa plats, maste kannas skont! :)

Kan tanka mig att man maste planera organiserat pa ett helt annat satt nar man har barn och skola.

Hur gor du med diamanten? Har du kopt dem pa ett annat stalle eller hur funkar det? Jag funderar faktiskt pa att kopa diamanten har och lata en guldsmed som vi anlitade for vara forlovningsringar att designa sjalva ringen.

• Gudinnan

Idag blev en sak till avbockad. Bokade brollopssviten. Har i och for sig inte sett den men den lat fin. Etagesvit med bubbelbadkar, choklad och mousserande skulle visst ocksa serveras samt frukosten pa rummet dagen efter. Befinner mig i USA sa det ar svart att aka och kika pa den.

Har aven borjat kika lite efter fotograf for vigsel, riskastning samt brudskal. Portrattfotografen ar redan bokad.

Pratade med en kompis idag som hade en kompis som spelade piano. Han kunde tanka sig att spela i kyrkan och nagra timmar under middagen for 2000:-, det kandes helt ok.

Har kikat lite efter stolar och solsoverdrag att hyra. Har hittat snygga men de var ganska dyra..men det ar det nog vart. Gillar inte stolarna dar vi ska vara.

Hoppas allt gar bra for er andra!!

• Gudinnan

Vad kul att vi blir fler. :)

Jag har gjort upp en liten excel-lista over vad som ar bokat. Borjar se battre och battre ut. Befinner mig i USA och har finns det ju en massa kul att shoppa. Ska forsoka passa pa att handla lite pa nan roliga brollopssida.

• Gudinnan

Har min blivande pa besok i USA :) , vi har bilat en hel del och det har blivit en del brollopsplanering pa vagarna. :) Men nu verkar vi ha andrat oss ang festlokal. Kanner inte att nagon av dem vi valjer mellan ar helt 100 men maste valja en av dem. Slottet, som inte ser ut som ett traditionellt slott, men det ar valdigt mysigt, fina omgivningar mm. Eller Stadshotellet, en helt underbar matsal, vit, hogt i tak, valvformade fonster osv. Men, hotellet ligger mitt i centrum vilket ar lite trist. Slottet har fina omgivningar men inte lika fin matsal. Slottet ar dessutom ca.300:- dyrare per person samt nastan dubbla priset pa hotellrummen for gasterna..

Var ekonomi sager Stadshotellet, och jag alskar matsalen. Omgivningarna ar kanonfina vid slottet men matsalen lite mindre fin..hmm.. Jobbigt nar man maste bestamma sig..

• Gudinnan

Festlokalerna ligger dessutom i olika stader sa beroende pa vilken vi valjer maste vi aven valja kyrka.. Som tur ar har vi prel bokat tva kyrkor. Men kanner att vi maste bestamma oss snart...

• Gudinnan

Stefana fastmo: Mmm haller med dig... Det ar battre att lagga de pengarna pa andra saker, som tex det du namner. Det finns aven en terass pa hotellet som ligger i anslutning till festlokalen sa det finns nagot att ga ut pa i alla fall... :)

Nu ringde jag dock hotellet och alla rum, 137 st, ar prel. bokade den helgen vi ska ha var fest..typiskt. Vi tankte inte pa att boka pa en gang... Har iaf ringt ett annat hotell i narheten och prelbokat nagra dubbelrum..

• Gudinnan

Igar bokade jag bandet som ska spela pa festen.. Kanner inte till sa manga band runt omkring dar vi bor men har hort ett flertal som anlitat dem och varit riktigt nojda.. 6000:- och da spelar de mellan 22 och 02. :)

• Gudinnan

Ja nu kan man val saga att vi bestamt oss for hotellet, trots omgivningarna... Det ar tydligen friidrotts SM i Vasteras nasta sommar och det var darfor det var sa manga hotellrum bokade. De var dock tvugna att bestamma sig ang datum nasta helg. Hoppas hoppas att det INTE ar den 4-aug helgen!! Annars ar det ganska lugnt med planeringen just nu. Prel.bokade rum at mina gaster pa ett annat hotell, ringde och utokade med 10 rum nu nar jag vet att det ar SM i krokarna...

Men som sagt, annars ar det ganska lugnt just nu. Har bestamt mig for att skaffa mig en liten katt, ska hamta den nasta fredag sa det ar en massa planerande for ankomsten av den nya familjemedlemmen. =)

Svar på tråden 4augusti 2007