Inlägg från: Stefans fästmö |Visa alla inlägg
  • Stefans fästmö

4augusti 2007

Nu har jag oxå hittat hit! Vi gifter oss i Älvsåkers kyrka i Kungsbacka.

• Stefans fästmö

Iih, imorn är det bara ett år kvar! :D Tänk vad nervösa vi kommer vara idag om ett år... ;)

Jag ringde två cateringfirmor igår, nu har jag priser & utbud från fyra olika och har en till jag ska ringa nästa vecka. Alla är rätt lika så det är lite svårt att välja, känns lite over kill att träffa alla o provsmaka, men två kanske... Hur har ni tänkt göra med att välja maten?

• Stefans fästmö

Afrodite

Åh vad gott! Vi hade funderingar på spanska tapas, men kände att det nog kommer vara många gäster som är för traditionella o inte skulle uppskatta det... Hur gjorde ni för att välja då, hade ni flera olika företag att välja mellan?

• Stefans fästmö

Ok, ja det är ju lite annorlunda när man har catering... Iofs har några av dem retaurang, man kanske skulle gå dit o äta...

• Stefans fästmö

Om exakt ett år står vi framför prästen!! Känns helt fantastiskt!! :)

• Stefans fästmö

partiks brud

Oroa dig inte, det är fortarande gott om tid! :) Det enda vi har bokat är lokal o kyrka, samt frågat toastmaster, tärna o marskalk, allt annat är bara på planeringsstadiet... Börjat kolla upp catering, funderat lite på kläder, kort, ringar, hår, gästlistan nästan klar... Ska försöka få mycket helt klart i höst, vore skönt!

• Stefans fästmö

Gudinnan

Förstår ditt dielmma, svårt... Jag skulle nog ha valt den billigare iom att de är så likvärdiga, så kan man lägga mer pengar på ex.vis bröllospresan. Det enda hotellet verkar ha emot sig är ju läget, o det är kanske inte så viktigt? Största delen av festen kommer ju vara inomhus, o då vinner ju hotellet, plus att det blir billigare för gästerna... Men det är svårt!!

• Stefans fästmö

Afrodite

Vad kul, måste ha varit en häftig känsla!! :) Är ni officiella, dvs kunde ni dela känslan med alla gäster, eller är det hemligt än så länge att ni ska gifta er?

• Stefans fästmö

Halloj tjejer! Nu börjar det röra lite på sig för min/vår del... Jag var o klippte mig häromdan hos den frisör jag fått rekommenderad o blev mycket nöjd, så bokade tid för uppsättning/brudklädsel. Från 1700 kr, glömde fråga om det är inkl sminkning o skumpa, ska ringa o kolla det snart... Min syster som ska vara tärna sa att hon kunde kolla det med skumpan, för annars skulle hon fixa det... Kul att hon tänker på det! :)

Idag var jag även o fixade naglarna för att testa hur det är, lite ovant att skriva med så långa naglar på alla fingrar! Jag brukar ha några långa i taget, några är alltid korta för att de brutits av, men nu är alla långa, inkl tummarna, känns konstigt... men bra! :D Har inte bokat tid där men tänker göra det rätt snart, har iaf bestämt.

Sen har jag sammanställt de cateringfirmor jag pratat med o räknat på prisskillnader. Vi ska förmodligen anlita en av dem till min examensfest o om de är bra väljer vi nog dem till bröllopet. De andra två som vi väljer bland har restaurang oxå, kanske går dit o äter inkognito för att kolla kvaliteten... ;)

Kul när det händer nåt! :D :D

Svar på tråden 4augusti 2007