Inlägg från: annikajönsson |Visa alla inlägg
  • annikajönsson

4augusti 2007

Hej Afrodite!
    Såg att du gick in här. Vi har nog två trådar.. Jag har skrivit på ytterligare en. Var ska ni gifta er?

• annikajönsson

Afrodite:
    okej. Jag är skåning och han är östgöte men vi ska gifta oss i skåne. Vad har ni för budget? Tycker att det är så svårt att veta vad saker kan kosta.. Det är ju säkert olika beroende på vilken stad man är i också.. Ni har kanske inte kommit så långt som till budget?

• annikajönsson

Afrodite

Oj, det var inte illa! Vi har inte alls kommit så långt.. Vi är nog lite rädda för att bli trötta på att planera. Hur har ni lyckats få så bra priser? Hur många gäster ska ni ha? Vart går bröllopsresan? Vi tänkte ha resan innan bröllopet. Den går till Kenya och Lamu i vinter. Ska bli hur kul som helst!

• annikajönsson

Hej igen Afrodite

Det låter verkligen som om ni är väl förberedda. Hur har du gjort med klänningen? Har du kontakter i Kina eller känner du någon med kontakter. Tycker att det låter fantastiskt att kunna få en uppsydd klänning från Kina för 1000 kronor. Det är bara att gratulera. Själv tänkte jag att jag skulle kolla efter nyår då de rear ut årets kollektion. Kan kanske göra ett kap där och spara några tusenlappar.. Vi har som sagt tänkt att göra bröllopsresan innan bröllopet för vi tänker försöka skaffa barn direkt. Vill helst inte vara höggravid när vi reser.. Vi tänkte inte lägga så mycket pengar på bröllopsnatten utan åka iväg någonstans i Sverige i några dagar och slappa. Lägga pengarna på det i stället. Min ring kommer nog inte bli så dyr. Har guld hemma som vi ska smälta ner och jag har sett en som jag vill ha för 5500. Skönt när man hittar något som man verkligen vill ha och inte behöver känna att det blir så himla dyrt..

Funderar lite på håruppsättning och sminkning. Jag tycker att jag är ganska bra på att sminka mig till vardags men när det är en sådan här dag så tror jag inte att jag vågar.. Har en släkting som jobbar som hårfrisörska och är duktig så jag tänkte höra med henne vad det kostar där. Tror visserligen att det är ganska dyrt hos henne.. kan kanske få släktrabatt.. hehe..

• annikajönsson

Afrodite

Gud vilken rolig sida. Många fina klänningar. Visste inte att man kunde få en klänning uppsydd så billigt. Hittade flera stycken som jag tyckte var fina. Får jag fråga vilken modell du har valt? Är ju alltid kul att få nya uppslag. Fantastiskt att du dessutom fick en ny klänning utan extra kostnad! Verkar ju som om man kan lita på dem. Vet du varför vissa inte har varit nöjda? Det var ju lite synd att man inte kunde se baksidan på klänningarna..

Tack för tipset!
    Ska din blivande man ha en ring också eller är det "bara" du?

• annikajönsson

Afrodite

Har varit iväg på semester en vecka och ska iväg snart igen... har saknat att kolla in här lite grand faktiskt. Vilken vacker klänning (ryggen var ju helt otrolig) du har valt. Tyvärr kan jag inte ha en klänning som ser ut så.. måste ha en som håller brösten på plats. Det är bara att gratulera dig!

Mina bröllopsplaner ligger nere just nu, är så mycket med semestern. Kommer nog igång till hösten igen!
    Ha det så bra!

Svar på tråden 4augusti 2007