Inlägg från: Desperate2bewife |Visa alla inlägg
  • Desperate2bewife

4augusti 2007

Hej!
    Jag blir oxå fru 070804! Vad roligt med fler samma dag! Jag bor strax utanför Kristianstad. Hur långt har ni kommit i planeringen?

• Desperate2bewife

Vi har bokat stället där vi ska ha bröllopsmiddagen, bestämt färgtema, bestämt vigselplats (utomhus), bestämt präst (en vän till oss). Vi har även börjat titta på ringar lite smått. Känns bra att vara ute i god tid!

• Desperate2bewife

Jag har rosa, cremevitt och grönt som färgtema. Inte klargrönt, utan mer åt hjärtan på tråd-grön. Har beställt bröllopsresa, INNAN bröllopet. Får åka när det är säsong ju!

• Desperate2bewife

Lämnar tråden, har flyttat bak vårt bröllop till juni -07. Ha det bra!

• Desperate2bewife

Kommer tillbaka, gick ej att byta till juni, sambons schema körde ihop sig. Så nu är det augusti som gäller igen!

• Desperate2bewife

Gudinnan:
    Ert färgtema låter fint! Vi håller på och diskuterar var vi ska äta middag efter vigseln. Vi ska inte ha dans nämligen så vi planerar en trevlig middag med god mat o sång. Vi väljer mellan att ha det på något som heter Tomarps gårdshotell eller hemma i trädgården i partytält med catering. Det är förstås en fråga om pris. Vi velar fram o tillbaka. Men det ger väl sig med tiden. Kika på www.tomarp.gardshotell.com och säg vad du tycker!

• Desperate2bewife

Jo, där är verkligen vackert, men de vet att ta betalt för det. För kaffe och bröllopstårta tar de 105 spänn per person, då kan man ju tro att det är bladguld på den!

• Desperate2bewife

Sundbyholms slott verkar oxå superfint! Är nog ungefär samma prisklass som för vår del. Men vi gifter oss (troligtvis) bara en gång, så varför inte lyxa till det!

• Desperate2bewife

Gudinnan:
    Vi kommer att gifta oss med präst fast utomhus. Det är ett ställe som jag inte vill nämna vid namn här på BT då platsen ännu är hemlig, men det en kulturminnesbyggnad från 1700talet som vid ska vara vid. Ligger naturskönt och vi har en lite speciell anknytning dit. Min m2b far arbetade nämligen med att renovera såna här kulturbyggnader och detta stället var han med o fixade till. Nu är han död, så vi fastnade för denna platsen dels pga detta och för att där är vackert.

• Desperate2bewife

Igår gjorde jag mitt allra första inköp till bröllopet! Ett jättefint fotoalbum som vi ska ha som kombinerad minnes/gästbok. Tänkte klistra in en av inbjudningarna i den, och ha lite foton typ en scrapbook. Sen ska vi ha den på festen oxå så att gästerna kan skriva i den. Den var fyrkantig och klädd med lite skimrande tyg i cremevitt med hjärtan som syns om man vrider lite på boken. Svårt att förklara! Men fint var det iaf!

• Desperate2bewife

Idag fick jag en trevlig överaskning! Hotellet jag pratat om har bytt ägare så jag tänkte att det var bäst att se om vår bokning var kvar. Det var den. När jag sen fick ett mail med prisuppgifter som jag bett om då jag slängt de gamla så visade det sig att de sänkt priset på tårta o kaffe från 105 till 75 per person. Dessutom var kuvertpriset sänkt från 495 till 440 per person. Sånt gillar vi!!! Det tjänar vi 2210 kronor på. Det kan läggas på annat.

• Desperate2bewife

Vad dött det är här...

• Desperate2bewife

Oj, nu skrivs det här! Vad skoj! Vi håller fortfarande på o letar den perfekta platsen för festen. Vi har ett ställe preliminärbokat, men det är lite över vår budget. Så vi letar ett ställe där vi kan ha catering o egen "prit". Vi har fått nys om ett ställe nu som kan passa, ska kolla upp det snart. Annars så avvaktar vi med mycket. Men det mesta finns i huvvet redan!

• Desperate2bewife

Hej alla!

Vad långt alla kommit! En liten lista från mig:
    *Prästen bokad
    *Vigselplats bestämd
    *Färgtema klart
    *Gästbok köpt
    *Tärnor o marskalk bestämda
    *Ring bestämd, men inte tillverkad
    *Fotograf, bestämt, ej bokat
    *Cateringleverantör, bestämt, ej bokat
    *Tårtleverantör, bestämt, ej bokat
    *Hår-ingen aning
    *Smink-kanske göra själv
    *Blombukett-stort sett bestämt
    *Vigeslmusik-ingen aning
    *Underhållning-trubadur, ej bestämt

Kommer inte på mer just nu, måste jobba! Ha det fint!

• Desperate2bewife

Välkomna alla nya 4 augusti-brudar!

Har själv precis ringt o bokat lokal för festen. Det har varit lite turer hit o dit om var vi skulle vara. Nu är det spikat. Blev en bygdegård som ofta hyrs ut för bröllopsfester. Ska bli kul att pynta o dekorera!

• Desperate2bewife

Idag är det exakt ett år kvar tills vi kan titulera oss fruar! Längtar vi eller?

• Desperate2bewife

Enligt Expressen idag är den första lördagen i augusti den dag som hade flest vigslar 2005 och det verkar hålla i sig. Kanske blir det även så nästa år? Det droppar ju in fler o fler i vår lilla tråd!

Svar på tråden 4augusti 2007