Inlägg från: sweet saint |Visa alla inlägg
  • sweet saint

HJÄLP!

jag har inga barn och inte min sambo heller, MEN jag känner igen det här med att han går med på vad som helst och säger aldrig ifrån. Vet inte riktigt vad man skall göra åt sådant, men det jag försöker göra är att få honom att förstå att ju mer man går med på saker och ting desto mer inser folk att "honom kan man utnyttja och det skall jag göra". har försökt med det en tid nu och han börjar faktiskt visa lite mer "stake" nu. Jag började med att påverka honom direkt genom att bli sur på honom. Han hatar bråk och dispyter så för att klara sig från mitt humör har han för min skull först satt gränser mot andra, och nu gör han det för sin skull då han sett att folk tar honom med respekt då man börjar ställa krav. Så han börjar bli riktigt säker samtidigt som han håller kvar sin underbara hjälpsamma personlighet.
    Men hur du ska göra för att få rätsida är ju svårt att säga..
    Du kanske kan börja göra upp semesterplaner och om hans ex vill påverka det, så säger du bara NEJ! allt är planerat och klart! Ni ska inte behöva vara fast pga av hans ex. HAns barn kan ju föja med, men att ha sporadiska tider varje dag som inte ens är säkra är ju dumt... Ni ska ju inte behöva sitta på jour för att vänta på när det passar han ex! Jobbigt för baret också!!

Vara benhård är mitt förslag...

Barnet behöver också fast rutin för att känna sig säker!

• sweet saint

hmmmm. har svårt att fatta varför vissa mammor vill förstöra på liknande sätt!!!!
    Hoppas verkligen att ni får ett avslut på detta denna gång så alla vet vad som gäller!!!!

Har en kompis som nyss splittat med sitt ex... HAn var väldigt sårad av splittringen och har betett sig olustig (men normalt enligt mig... hon hittade en ny innan de gjort slut och kan inte förstå att henner ex fortfarande älskar henne.)
    Helt plötsligt av INGEN anledning börjar hon hota med att ta deras pojk ifrån honom om inte han gör som hon vill. Han gör inget fel. Påpekar man detta lyssnar hon inte.....

Men, men försök prata med din sambo tills han fattar.. om han så skjuter ifrån dina känslor 10ggr så fortsätt!! Nångång måste han fatta!!!! Nångång måste han ta till sig det! men det kan ta tid...

• sweet saint

jo, barn kommer ju i första hand MEN..... Så finns det ju de som anväder det emot folk och utnyttjar läget för att förstöra.... Och som TS skriver så är det ju det som hänt här....
    Och dessutom så är det ju superviktigt att ens förhållande fungerar för mår föräldrar dåligt så påverkar det barnen, då de ser sådant.... Så Ts, måste vara lyhörd, visst, men inte till vilket pris som helst Hon måste också ställa krav!!! hennes sambo måste ta tag i han NUVARANDE förhållande och vårda det samtidigt som ställa krav på hans Fd.... För att just kunna vara en bra far, partner och förebild. Inget lätt uppgift, men för att få saker och ting att fungera!

Svar på tråden HJÄLP!