• karres 76

HJÄLP!

Det är en svår situation du har. Själv har jag två barn sedan tidigare. Vi har haft det hur struligt som helst med umgänget. Nu är det visserligen så att mitt ex inte direkt har varit intresserad av barnen. Det har snarare handlat om att han inte velat ha barnen. Till dig vill jag bara säga att din sambo säkert är för upptagen av allt bråk och tjafs kring sonen. du upplebver det som om han är mesig men man känner så starkt för sina barn att man inte vill bråka runt dem. Det är lättare att jamsa med när exet byter tider än att hålla på och strida. Han har en jättejobbig sits nu och behöver ditt stöd hur mycket som helst. Tyvärr kanske du inte märker det men han har fullt upp med umgängestjafse, så han har svåert att visa dig sin uppskattning. Stå på dig och låt det gå, det tar tid men ni kommer att få en lugnare tid snart. Hoppas jag.

• karres 76

Det verkar tyvärr som att du är negativt inställd redan. Ger man sig in i ett förhållande där det finns barn är spelreglerna helt annorlunda än annars. Barnen har vet man att man har hela tiden men ett förhållande är utbytbart. Du måste köpa läget som det är för det är faktiskt så att hans son fanns före dig. Du måste vara säker på hur du vill ha det. Är det rätt man du har träffat så måste du låta tiden ha sin gång.

Svar på tråden HJÄLP!