HJÄLP!
Hur länge till kommer jag orka?
Min sambo har ett barn sedan tidigare och han och mamman ligger i umgänges/vårdnadstvist.. Hade jag vetat ur jobbigt det skulle bli hade jag aldrig gett mig in i det, men nu är jag där liksom. Samtidigt som jag vill ge upp allt och flytta ut så älskar jag min sambo över allt annat...
Han säger att han förstår att situationen är svår för mig, men sen bryr han sig ändå inte om hur jag mår utan tycker att om jag mår dåligt så får jag väl söka hjälp någonstans.. Ibland kan jag faktiskt förstå varför hans ex gav upp relationen, men nämner jag något sådant till min sambo blir han bara kränkt (enligt honom själv)..
Jag tycker också min sambo är alldeles för "mesig" mot exet.. Han går med på allt hon säger, vill hon byta umgängeshelg så går det bra, vill hon ändra tider går det bra och bla bla. Men så fort vi vill ändra någon tid för att vi ska bort eller liknande så går det absolut inte för henne, även om hon brukar ändra sig dagen innan och att det då går.. Hon har t.ex. sagt nej till vårt semesterförslag i sommar, med anledningen att barnet är för litet för att vara med pappa 2 veckor i sträck, medan 2 veckors dagumgänge går bra.. Hon gör allt för att förstöra mitt och sambons förhållande, hon är på god väg men det förstår inte min sambo..
Jag vet inte vad jag ska göra... Har varit på väg att ge upp så många gånger, men det är ju inte det jag vill egentligen... Snälla någon, hjälp!