Inlägg från: Sanna Panna |Visa alla inlägg
  • Sanna Panna

Avskyr mitt nya jobb

Jag blev också klar ssk i januari så jag vet precis vad du pratar om!! Det är tufft när man är ny, man ska hitta sin roll, lära sig allt och framför allt försöka hinna med... man springer som en skållad råtta och hinner ändå inte med.

Nu har jag i och för sig turen att vara på en okej avdelning men visst händer det (med en del personal) att de inte lägger två strån i kors för att hjälpa till utan att man specifikt får be dem om hjälp. När jag gick praktik var det en handledare som sa till mig: "jag ber aldrig om hjälp, jag KRÄVER det. Vi jobbar alla för patienterna och sitter någon på ändan och inte har ngt att göra lämnar jag helt sonika över uppgiften".

Förstår att du har det tufft, det är också jobbigt med gamla rävar som ledsnat på sitt jobb och helst inte vill vara där och då kommer man själv som ny och ska försöka få till allt... Skickar en stor kram och håll oss gärna uppdaterade om hur det går för dig!! Försök söka dig till en ny avdelning om det blir för jobbigt, då vet man att det har ett slut (tex att det bara handlar om sommaren).

Svar på tråden Avskyr mitt nya jobb