• Änglahund

Någon som har steriliserat sig?

Hittade en gammal tråd från februari ang detta, och jag skulle vilja veta själv?
    Alltså, jag vet hur det går till, s.a.s, men skulle vara nyfiken på att veta om någon har gjort det och isåfall eventuella komplikationer osv?

• Svar på tråden Någon som har steriliserat sig?
  • Lyckligt gift!

Jag har gjort det. Gjordes genom titthål i naveln. Kändes lite nån dag eller två. Inga komplikationer över huvud taget.

• Mycket långt kvar

Lena, får man fråga om det påverkat sexlusten för dig?

• jukkasbrud

Jag har också gjort det, titthålsoperation. Enkelt. Inga komplikationer. Sexlusten påverkas inte

• Änglahund

Tack för svaren tjejer.

Jag är bara så trött på att proppa mig full med hormoner, och mitt humör är ju inte direkt på topp heller.. Vi har pratat ganska länge om barn, och verken M2b eller jag vill ha några.

• Lyckligt gift!

Men du, man vet ju aldrig...Det kan komma i ett läge där du ångrar ditt beslut och då har du problem. Är det inte bättre att din man gör ingreppet? Det är lika enkelt och kan dessutom återställas....Bara en tanke.

• ~gumman~

hur gammal måste man vara?

Jag har fått mina barn tidigt så jag är inte så gammal men känner att det räcker.

• Lyckligt gift!

Är du myndig så bestämmer du själv, och har du, liksom jag, fått dom barn du vill ha så ser inte jag heller nån anledning att stoppa i sig piller i massor av år.

• ~gumman~

frågade min BM vid ett tillfälle och nämnde 35år och denna ålder har jag inte uppnåt ännu (det är några år tills dess)

Jag har mina tre barn och är väldigt nöjd med det.

• Lyckligt gift!

Jag var visserligen 35 år då, men jag har svårt att tänka mig att det skulle vara något hinder för dig att sterilisera dig om du är yngre. Det borde vara din ensak tycker jag. Möjligen vill dom att du pratar med en kurator, men det kan du väl göra i så fall? Jag har också 3 barn, och visst var det en o annan som sa saker i stil med " men tänk om det händer dina barn något.."...Så kan man inte tänka! Det går ju inte att ersätta ett barn med ett nytt i alla fall. Lycka till!

Svar på tråden Någon som har steriliserat sig?