Inlägg från: Änglahund |Visa alla inlägg
  • Änglahund

Någon som har steriliserat sig?

Hittade en gammal tråd från februari ang detta, och jag skulle vilja veta själv?
    Alltså, jag vet hur det går till, s.a.s, men skulle vara nyfiken på att veta om någon har gjort det och isåfall eventuella komplikationer osv?

• Svar på tråden Någon som har steriliserat sig?
  • Änglahund

Tack för svaren tjejer.

Jag är bara så trött på att proppa mig full med hormoner, och mitt humör är ju inte direkt på topp heller.. Vi har pratat ganska länge om barn, och verken M2b eller jag vill ha några.

• Änglahund

Hej Lena v B och alla andra,
    Tack för svaren, det är mycket lättare att få höra från de som har erfarenhet av det, än att sitta och läsa på nätet. Man får ju bara en massa fakta på nätet och inte något från de som har gått igenom det.

Vi har varit tillsammans snart i sex år, och barn har varit på tapeten ganska många gånger, han har jättemånga bror och systerbarn, och visst, bebisar är jättegulliga, men den känslan för mig byts ganska snabbt till äckelkänslor och obehag. Förlåt alla som redan har barn, jag tycker ju att vissa barn kan vara trevliga, men inte tillräckligt för att jag skall vilja ha några. Någonsin.

• Änglahund

Hej Lena v B, hoppas du inte tog illa upp, för det var inte så jag menade :)

Alla är ju olika, och jag vet att med mig själv så kan jag absolut inte tänka mig att ha barn. När vi precis träffades var jag jättebarnsugen och kunde bara tänka på barn och att vara gravid, då var jag 23-24
    Den känslan varade kanske i typ 1½ år, och nu är den helt borta.
    Jag känner mig jätteskyldig egentligen, jag blir ju 30 nästa år, och min stackars mamma bara längtar efter barnbarn. Hon hade blivit en supermormor, och att jag tar ifrån henne den chansen gör att jag känner mig som en tyrann. Hon har inte sagt något emot mina åsikter utan verkar mest tycka det är lite sorgligt.

Jaja, det är ju ett stort beslut så absolut inget som vi kommer att ta lätt på, så vi får se vad som händer under året.

• Änglahund

:) Ja mamma har ju en dotter till, så hoppet är väl inte helt ute.. Jag brukar skoja med henne och säga att hon HAR ju redan ett barnbarn, sen att han har fyra ben istället för två och är luden är ju en annan femma :D (vi har en katt som är väldans bortskämd), men hon tycker inte det är lika roligt som mig ;)

• Änglahund

Hej tjejer, nu är jag fru! Vi gifte oss i lördags och hade världens underbaraste dag!!!! :D

Najna - anledningen till att vi har funderat på sterilisering, är att jag är så himla trött på att proppa kroppen full av hormoner, och jag mår inte bra av det, det påverkar mig både fysiskt och mest av allt psykiskt, jag har fruktansvärda humörsvängningar och är ofta deprimerad..

Eftersom jag nu är gift, så kommer jag förmodligen inte att vara kvar här så länge till, men tack till alla som har svarat!

Svar på tråden Någon som har steriliserat sig?