• Ell

    så trött...

    Rosenhaga: precis så har jag också gjort för att få min sambo att göra något här hemma.

    Jag tycker att alldeles för många kvinnor ställer för stora krav på sina män. Jag menar inte kraven på att man ska dela lika på arbetet, utan kraven på att männen ska kunna allt som vi kvinnor kan. Min sambo hade aldrig bott ensam förr, så han kunde helt enkelt inte göra något hushållsarbete. Ja, det kan faktist vara så illa ställt: han hade aldrig lärt sig. Jag såg det som att jag måste lära honom och visa honom hur man gör, när det ska göras och vad som händer om man inte gör det. :) Tack o lov hade jag en villig elev! :D

    Idag delar vi lika på allt, i stort sett. Han lagar mat oftare än mej, och plockar undan disken oftare. Men jag tvättar och viker in tvätten. Då blir det jämnt.

  • Ell

    Ja, det är verkligen härligt. :)

    Jag tror att det ofta handlar om männens osäkerhet också, "bättre att inte göra något alls än att riskera att göra bort sig"...

  • Ell

    Anne på Grönkulla: ja, jag tror du har rätt där, det är något för alla mammor att tänka på. Men lite orättvist är det ju att vi som blivande fruar ska lida för svärmödrarnas misstag. Men å andra sidan, vem har nu sagt att livet alltid är rättvist...

Svar på tråden så trött...