• sherlock

10 veckor att gå ner 2-3 kilo?

Om 10 veckor så smäller det! Då är det bröllops dags för oss. Super pirrigt!!

Vill så gärna gå ner ett par kilon innan dess, mest för att få bort "put-magen".
    Kan man göra det på mindre än 10 veckor?
    Är det någon som har ett bra tips på en diet som funkar och inte är för krånglig.
    Har prövar slimfast men får så gasig mage utav den.

Äter ganska hälsosammt och har försökt att gå till gymmet, men är så trött (lärare) att jag oftast inte har haft ork att gå. Sitter nästan aldrig ned på jobbet utan är alltid på språng.

Så här äter jag just nu:

Frukost kl: musli med mjölk

Klockan 11: ett äpple eller päron

Lunch: (liten) smörgås och ett litet paket med russin

Middag: pasta eller liknande

Tips på hur jag kan ändra min kost för att bli av med put är välkommna!

• Svar på tråden 10 veckor att gå ner 2-3 kilo?
  • sherlock

Tackar för era svar!

Anki81 du har nog rätt i att jag har för mycket socker i min mat, inte bra om man vill hälla låg GI?

Pickolina, jag har skinka och lite ost i min smörgås.

Har gjort en sallad bestående av isbergs sallat, paprika, gurka, lite coleslaw (låg kalori variant) och tonfisk. Har tänkt att äta den till lunch imorgon.
    Ska äta gröt till frukost i morgon (utan sylt!!) och paj med sallad till middag.

Har tänkt att ersätta lunch smörgåsen med antingen tonfisk sallad (med lätt vinegrett) eller tomat soppa. Då blir det mindre kolhydrater.

Frukost är svårt, vad ska man äta? Jag är ofta hungrig på morgonen och måste äta rejält

• sherlock

Mimsan75, tack jag ska prova smoothie, det låter smaskigt. Ägg äter jag gärna

Svar på tråden 10 veckor att gå ner 2-3 kilo?