• viktualia

hatar min släkt

Men vilka vidriga varelser! Jag hade inte bjudit nån ur släkten om jag hade varit i dina kläder. Håller med tidigare talare om att ni borde ändra bröllopskonceptet så att det verkligen BLIR en LYCKLIG dag för dig och din blivande!!

Ingen tackar dig på lång sikt för att du gav upp dina egna önskemål och med en så dum släkt så är det ju tveksamt om du borde behålla kontakten med dem. Framförallt tycker jag att det låter som att det handlar om norra Europas mest egoistiska personer. Och dessutom: Det handlar ju BARA om ett bröllop!!!! Det är ju en fest en dag... Att folk inte håller sig på mattan då?!?!? Helt sanslöst verkligen!

Med mitt "BARA" så menar jag inte att förringa er kärlek och vilja till äktenskap, jag konstaterar bara att ett bröllop är ett endagsevenemang och att det är relationer i det långa loppet som räknas. Hoppas du förstår vad jag menar... klurigt att förklara

Sköt om dig, ändra konceptet till utan puckosläkt och ha en fest senare för bara vänner. Blod är inte tjockare än vatten och det är INTE nån mänsklig rättighet att få gå på bröllop - det är en ynnest och förmån!!!

• viktualia

Vad är det för föräldrar som ställer till det på det viset?!? Även om det skulle vara så att de bidrar ekonomiskt, så är det ju fortfarande ER stora dag och inte deras!!! Och inom budget måste det ju vara så att det är NI som bestämmer gästlistan. Det är ju som sagt ERT bröllop och inte deras. Om de har behov av att markera mot den ena eller andra personen, så får de göra det nån annan gång! Himla respektlöst och som sagt, glädjedödande!

Har de här krånglade föräldrarna nån aning om vad de ställt till med? Kan ni säga det till dem, alltså hur illa de här konflikterna har sårat er? Att deras krångel förtar glädjen och att projektet bara känns tungt? Jag tycker att om det är möjligt så ska de få veta vad de har ställt till med i form av sorg och lidande!

Önskar att du och din m2b får kraft av alla reaktioner här och att ni bestämmer er för att det ska vara er lyckliga dag. De krånglande föräldrarna ska inte få knäcka er och att ni ska ha en underbar dag i alla fall. Känn stödet från BT och försök fatta ett beslut som känns bra, oavsett föräldrarna. För ni är värda ett så mycket bättre öde än detta. Ni är värda ett bröllop i form av den glada kärleksfest det ska vara! Och frågan är om de krånglade föräldrarna verkligen är värda att få ynnesten att delta?!?!? Efter allt de gjort....

Svar på tråden hatar min släkt