• Bejby

Vad är det för fel på mig?

Hej!

Jag och min pojkvän bor ihop och har varit tillsammans i 2 år nu. Jag är väldigt kär och älskar honom väldigt mycket. Vi har planerat att förlova och gifta oss för att vi vill vara med varandra för resten av våra liv. Jag känner att vi passar väldigt bra ihop och kan prata om allt och är varandras bästa vänner. Men nyligen har jag börjat attraheras av en annan kille. Det finns ingenting jag skulle kunna tycka om hos honom men dessa tankar och känslor jagar mig genom min vardag och jag håller på att bli galen. Vad är det för fel på mig? När jag tänker efter är jag fortfarande lika kär i min pojkvän som förut och skulle aldrig byta ut honom mot någon annan, men varför kommer dessa fantasier och tankar?

Jag skäms så! =( Snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Vad är det för fel på mig?
  • Bejby

Det hoppas jag verkligen, men ibland känns det som att det är mer än så. Att jag är lite små förälskad i personen i fråga. Är det också normalt? Jag blir ju glad när han ringer eller skickar sms osv. Jag blir så trött för jag vill verkligen inte känna så. Det känns så "syndigt" på något sätt. (inte ur ett religiöst synpunkt!)

• Bejby

Det känns som att mina känslor börjar avta iaf!!! Jag tänker mer än bara känner nu och det är bra!! :D

• Bejby

Mmm, men jag vet inte!
    Jag tror mitt största problem ligger i att jag är väldigt impulsiv och aktiv till skillnad från min kille. Han är den typiska planeraren, men inte jag. Ett exempel är att jag ville att vi skulle flytta ihop 9 månader innan han ens gick med på det. Samma sak med förlovning nu. Jag vill ha lite romantik som han saknar. Han vågar inte ta vissa steg i livet och jag är rädd för att det är sådant som gör att jag längtar efter vissa andra.. :( Det känns inte alls bra, det kanske bara jag som är omogen och förväntar mig för mycket! Men sådan osäkerhet från honom gör mig osäker på mina känslor :(

Svar på tråden Vad är det för fel på mig?