• Mickisen

Nu är det bara 1 månad kvar,för dig också?...

Tänk vad tiden går fort.Det var inte länge sedan jag och min blivande satt vi köksbordet med ett varsitt glas vin i handen och pratade om att vi kanske skulle ta och gifta oss och varför inte borgligt i Stadshuset.Detta är nu 6 månader sen,hej å hå vad tiden går.Imorgon ska jag på konsultation hos frisören.Vet på ett ungefär hur jag vill ha det men har ingen exakt bild i huvudet.Sen är det i princip bara putsning och gravering av min och blivandes ringar kvar förutom att boka tid på restaurang.Jag tvekar inte en sekund,min blivande vill jag vara med nu och för alltid.

• Svar på tråden Nu är det bara 1 månad kvar,för dig också?...
  • yrvädret

Jo, den 22:e juni är det bara en månad kvar. Efter över ett år av planerande så känner jag hur det drar ihop sig för bröllopet. Har endel kvar att göra, som att köpa underkläder och löshår, träffa prästen och ordna vigselprogram och andra trycksaker. Möhippan fick jag avklarad i helgen och min blivande får sin sexa snart han också! Fast det är otroligt roligt och härligt att det äntligen närmar sig!

• Mickisen

Gifter ni också er den 22/7 =)?

• yrvädret

Vi hämtade våra ringar i fredags och så köpte jag en väska förra veckan också. Men jag måste köpa smink också. I övrigt är det mesta ordnat så när som på bordsdekorationerna.

• Mickisen

Ja det gör jag =) 22/7,räknar det som en månad kvar även om det är 1 månad och ett par dagar.

• Mickisen

Ok.Vi hämtade min ring för ett par veckor sedan.Ska lämna in förlovningsringarna för putsning bara.Jag har ju inte lika mycket planering då vi gifter oss borgligt med 2 vittnen men listan blir några rader i alla fall.Finns en del att tänka på.Vart ska ni åka på bröllopsresa om ni ska åka någonstans?

• yrvädret

Jag, precis, det gör jag med Hade jag varit nagelbitare hade jag inte haft några naglar kvar - stället spricker de av stressen... Vart gifter du dig?

• yrvädret

Vi kommer inte åka förrän i vinter, har haft nog med bröllopsplaneringen och inte orkat tänka på något annat. Vi tänkte spara pengar nu under hösten och sedan ta en restresa eller köpa en billig stand-by biljett till något varmt ställe

• Mickisen

Stockholms Stadshus.du?

• yrvädret

Göteborg, i ett sött kapell mitt i stan
    Festen ska vi ha på en finare bygdegård ute på landet.
    Vad jag förstod kommer ni ha ett litet intimt bröllop eller?

• Mickisen

Låter mysigt.Vi kommer att ha en väligt intim vigsel men min svägerska och hennes sambo som vittnen,precis som vi vill ha det.Sen går vi ut och äter och festar ute på "stan" och avrundar kvällen/natten på 5 stjärnigt hotell.Våra familjer är splittrade och bor 30,60 mil bort och över det.

• yrvädret

Det låter himla trevligt med en så intim vigsel... Vi hade väl egentligen inget val än att ha ett större bröllop (60 gäster), eftersom vi båda kommer från en stor familj med många syskon. Det var många som ville vara med om man säger så Och så har vi en massa kompisar som vi gärna ville ha med. Så då blev det stort i stället.

Hur har du gjort med kläder? Ska du ha en vanlig bröllopsklänning eller en 'enklare'?

• Mickisen

=)
    Jag har ganska stor släkt jag med men de får inte vara med thihi.De fick min systers bröllop för snart 2 år sedan med nästan 100 gäster.Stort som litet,man vill ju bara visa att man hör ihop,bara och bara kanske det inte är ;)Jag kommer att ha en klänning som egentligen inte är en brudklänning men snarlik.En axelbandslös spetsklänning,elfenbensvit vadlång med underkjol,känner mig som en prinsessa i den och det är vi väl värda att känna oss som på den stora dagen ;)Tiara kommer jag att ha också,det trodde jag inte själv men den var för fin för att avstå.Själv?Hur kommer du att se ut?

• yrvädret

Din klänning låter onekligen vacker!

Jag har låtit sy upp den hos en sömmerska - tänkte först att jag skulle ha en enkel, men ju längre tiden går desto mer princesslik har den blivit Jag kommer dock inte ha tiara utan kag ska ha orkidéer i håret istället.

• Mickisen

Måste vara underbart att få en klänning uppsydd efter ens exakta mått.Orkideér låter helt underbart.Skulle velat haft det i min brudbukett men med tanke på den korta vigseln tyckte jag att det räckte med rosor.Vilka slags orkidéer kommer du ha?Är väldigt intressead av dessa blommor,majoriteten av fönstren i lägenheten är fyllda av dem =)

• yrvädret

Jo, det är jätteskönt att få klänningen uppsydd. Jag är något så fruktansvärt kräsen av mig så jag hittar aldrig exakt det jag vill ha. Men nu får jag det, kostar en slant men det är det värt

Jag ska ha phaleonopsis i brudbuketten - tycker att de passar bäst. Dessutom är de sååå vackra. Jag vet att de ska vara vita, men vet inte riktigt vilken färg de har i mitten. Men det återstår att se

Svar på tråden Nu är det bara 1 månad kvar,för dig också?...