• Desperate2bewife

Vad har ni INTE sparat in på?

Inspirerad av en tråd som handlade om vad man sparat in på undrar jag vad ni lagt lite extra krutpå, vad som fått lov att kosta lite extra? Kul att höra om andras val!

Det vi inte snålar på är bröllopsresan. Älskar att resa, så det blir 5-stjärnigt hotell i Thailand 2 veckor, och så ska vi unna oss god mat och en massa spa-behandlingar.

• Svar på tråden Vad har ni INTE sparat in på?
  • Wire

Ringen - snuskigt dyr & jag älskar den (gifte mig i lördags och tittar på den hela tiden)
    Bröllopsresan - lyxhotell på Mauritius
    Festen & maten
    Fotograf

sparar in på
    transport (vi tog vanlig taxi til kyrkan, fr kyrkan till festlokalen, hem på natten)
    bröllopsnatt (hemma, det enda som kostade var en badbomb eftersom vi inte öppnade champagnen)
    min klänninng, slöja mm köptes relativt billigt

• Jenny i England

Vi sparar inte in pa maten och festen, 80 gaster pa restaurang kostar men folk reser over hela varlden for att vara med oss denna dag sa vi vill bjuda till.

Vi sparar inte heller in pa fotograf och resa (3 veckor Las Vegas och Hawaii).

Daremmot bestallade jag min klanning fran Kina, underkjol fran Ukraina, och ringarna blev inte heller sa dyra (men vi fick exakt vad vi ville ha anda!)

• _Ella_

Vi har inte sparat på något - det får kosta vad det kostar helt enkelt.

Klänningen köper jag en sådan som jag vill ha utan att kolla på priset. Ringarna väljs på samma sätt.

Det som vi lagt ner mest krut på är festen och arrangemanget kring den - vi hyr ett hotell i tre dagar där även gästerna kan bo på vår bekostnad, cirka 100 gäster som kommer, kanske en 30 st som kommer att övernatta där. Vi bjuder på en massa mat och sprit - först tre rättersmiddag och senare buffé och dagen efter bjuder vi på ny fest och grillbuffé. Vi kommer undan lite billigare än vi hade gjort i Sverige eftersom vi väljer att hålla allt utomlands.

• Lapinette

Vi sparade inte in på MAT OCH VIN!!!! För det är något som vi älskar och uppskattar själva. Skulle absolut inte kunna tänka oss ett bröllop där maten är halvdann, spumante istället för champagne och bag in box vin. ...nu menar jag inte att det är fel med det...men det är bara inte vi så restaurangen fick kosta!

• lolabe

Har helt klart prioriterat själva festen - stället, maten och vinet. Jag vill att det ska vara lite utöver det vanliga, lite lyxig känsla.

• jocelyn

Inget knussel när det gäller;

1, Mat
    2, Fotograf
    3, Ringar

• Clobberella

Sparar egentligen inte så mycket alls... vi är bara inte bling-bling människor...

Bröllopsresan hoppas vi kunna vräka på ordentligt...

• Katarina98

resan är dyr, 50 000 kr. maten är dyr (Inkl. dryck, 12 pers, 25 000 kr)

• Roslagsbrud

Mat och dryck kostar oss en ordentlig slant. Vi låter en toppenkrog sköta hela den biten. Hemlagat och baginbox har vi på våra vanliga fester och ville därför bjuda på någonting extra.
    Dyra ringar också, inte för att de måste vara det, utan för att vi inte hittade billigare som vi båda tyckte om.

•  Miss Cee

Antal gäster!

Jag tänker inte välja bort en enda person, och ser jag ett fulligt pensionärspar utanför kyrkan så tänker jag ta mig 17 bjuda in dem med!! Skämt åsido, vi bjuder in alla vi vill, men det kommer ändå att stanna under 100 pers, så det är inte så att jag bjuder damen på ICA ;)

Sen lägger vi pengar på en riktig fotograf. Däremot så kommer vi inte att ta tackkort genom fotografen utan fixa det själva.

Svar på tråden Vad har ni INTE sparat in på?