Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

19 augusti - ny tråd

hej tjejer, letade efter den gamla tråden, vad bra att ni har startat en ny! ja nu är det inte så mycket tid kvar och det kommer gå sååååå fort de sista veckorna eftersom vi har sommar! jag har vigselprogramm, festprogramm och placeringskort kvar att göra själv, sen finlir och beställa bröllopstårta. Vet inte vilken jag ska eftersom de har sagt till mig på konditoriet att det är rötmånad och att man inte ska använda grädde då Hur som helst, det löster sig säkert. Hur går det för er????

• Bröllopstokiig

Jag är lika hysterisk jag, det ska du veta att du inte är ensam Min klänning är klar, den sydde jag upp, men skor har jag inte klart ännu... borde fixa det snart, men väntar till rean efter midsommar, man vill ju hinna gå in dem. Ska beställa blommor om 2 veckor, jag har bestämmt mig för att ha rosor, en boll med rosor i vitt, rött och rosa (mest rosa), de kan man torka sedan så har man kvar sin bukett hela livet kanske Tärnornas klänningar är på fitting och ska hämtas hos skräddaren i morgon, phuu då är de förhoppningsvis klara. Måste hinna beställa gravyr till ringarna, får ta det när jag beställer buketten om 2 veckor, ska då även bestämma tårta.

Ja du - häst och vagn är ju urmysigt, men det beror ju på hur hästarna är. Min kompis åkte det och det var inga roliga hästar, de galopperade runt och var nervösa av alla människorna som var där som gäster, kanske är något man ska väga in. Vi kommer åka sportbil, vi har inte så långt till festen, så för oss var det inte aktuellt att ha något extravagant.

Ringde just fest stället, hon hade glömmt att maila mig alla vinerna vi ska ha till middagen, de stänger idag och öppnar inte förrän veckan innan vi ska vara där, phuuu, vilken tur att jag kom på det. Annars hade det varit lite sent ute (minst sagt) att få in vinerna i festprogrammet.

Min m2b har fixat bröllopsresan och betalat den, det är ungefär vad jag har låtit honom göra, annars är jag projekt ledare, känns tryggast så, även om han skulle göra ngt så hade jag varit där och dubbelkollat allt iallafall

Har ni förrästen något annat alternativ till Häst och Vagn??

• Bröllopstokiig

The Runaway Bride:
    Om inte vi skulle åkt sportbil, så hade jag en drömm om att vi skulle sitta upp på var sin häst och rida från kyrkan bredvid varandra. En brun häst till min m2b och en vit till mig Det kanske är lite trist att gå till kyrkan, har inte någon ni känner en festligare bil? Tandemcykerl, flakmoped eller gokart?
    Att tack för en trevlig möhippa kan man ju göra genom att lägga något på deras stol vid själva festen till bröllopet, ett tackkort och kanske en liten present al'a en choklad kartong eller roliga kryddor alternativt ett hängsmycke i silver (kostar inte så mycket).

wintersaga:
    Jag ska med ha slöja på mig, min mammas som hon hade 1972 Hon är jätte glad för att jag ska ha den på mig och det blir jätte fint. Problemet är att jag har ett släp som är 3 meter långt (som man kan ta av sen) och sen är det lite släp i klänningen som sådan och sen slöja på det, mamma sa att det blir för mycket och att det inte är snyggt, men jag kände så för att ha mitt släp i kyrkan. Svärmor tyckte med att det var för långt, men hon bryr sig bara om att hennes egen dotter som ska vara tärna inte kommer för långt bakom mig, så vad hon säger skiter jag igentligen i

• Bröllopstokiig

Hej ica i rutan!
    Hur är det?? Hur har det gått med osa för dig?? Skit vad nervös jag är, hel stressad. Jag kommer inte som jag sa till kna, jag kommer nästa helg, hur ser det ut för dig då? Kanske kan vi ses?

• Bröllopstokiig

Hej tjejen dvs ica i rutan: Jo det är den helgen 7-9 juli som vi kommer ner, vi ska träffa prästen på fredagen, sen middag med mamma och pappa på kvällen... Jag vet inte hur det ser ut för dig, men jag skulle kunna ta det 16:00, annars kanske vi kan ta det veckan innan bröllopet, jag kommer vara nere från den 10/8 och fram till den 23/8, så där finns det pleny of time, men jag ringer dig och så får vi stämma av. Köpte engångskameror i går på Claes Ohlsson, som vi ska ha på borden. Svensexan är i morgon, oj oj... jag har varit väldigt involverad och fått styra om en hel del, höll på att få fnatt när jag blev cc:ad på ett mail där alla skulle sätta in 2 500 kronor (!!!!!!!) till en kille för middag på Café Opera med helrör, champagne etc på VIP hyllan, hans bestman flyger in från Frankrike och har redan betalat 8 550 kronor för sin biljett, så jag fick till slut nog, vissa har ju bara inte någon känsla för att andra inte har de pengarna! Så nu ska de äta middag på vår terass på Östermalm i stället och det blev 450 kronor per person i stället, allt inräknat. En stor sten har lämnat både magen och axlarna. Kidnappning i morgon kl 11:25, sen ska jag hjälpa till hemma och duka, fnatta potais och så vidare för att det ska vara klart till de kommer hem från 3-kamp. har hyrt in 2 servitriser, som jag har köpt förkläde till på Buttricks, som har 2 stora bröst på och sen ser det ut som om de har raffset på sig, lite kul... endast 3 av killarna vet att dessa tjejer serverar under kvällen ... Ja ja var tvungen att skriva av mig!

• Bröllopstokiig

Ica,
    Jag skriver upp allt hela tiden i mitt lilla block som jag har med mig jämt, det börjar bli fullt nu...
    Hur som helst, tror jag det blir kanon om vi tar det innan bröllopet i augusti stället, då har man semester och kan gå ut och ta en glas vin sen
    Annars tokstressar jag hela tiden, jag fattar inte varför jag inte kan lugna ner mig. Bytte förrästen sommarafton till Shall I compare thee to a summers day.... tyckte den var bättre för oss... Annars har Camilla hjälpt mig med vigselöprogrammet och ordningen så det passar henne. Vet du hur jag kan få fram noter till The power of love med Frankie goes to hollywood?

KRAM

• Bröllopstokiig

Ska kolla bibblan. Skönt att den är vacker! Litar på dig!

• Bröllopstokiig

Jag försökte googla på den så man kunde lyssna lite, men det gick inte. Men den har fått mycket gott renomé på alla ställen. Så den får de bli. Camilla nynnade lite och den kändes mer oss, det var hennes tips dessutom att vi skulle ta den Ja ja... nu ska jag ut och ta en fredagsdrink, after work i det fantatiska vädret. Jag ringer dig när vi kommer ner till Karlskrona, så får vi hoppas att det kanske kan bli en lite träff i allafall
    Ha en underbar helg!

• Bröllopstokiig

wintersaga, mitt tips är att du ringer upp honom själv, det gjorde vi för tiden bara springer i väg, man vet ju inte heller hur det ser ut för prästen med semsester etc, jag skulle inte vilja träffa honom i slutskedet av planeringen, eftersom han kanske har något att säga om vigselprogrammet, då står man ju där och det är inte kul att ändra i sista sekunden, så ring och dubbelkolla för att vara på den säkra sidan.

• Bröllopstokiig

Jag är super "pirrig" i magen. Min m2b hade sin svensexa i helgen, han var jätte nöjd och glad, så nu vet jag att den är ur världen. Ska träffa min prsät nu på fredag, sen ska jag beställa blommor etc, skönt att beta av så mycket som möjligt, så man inte har stressbubblor i magen i allafall

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd