Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

19 augusti - ny tråd

The Runaway Bride: Jag kommer faktiskt ha enbart rosor i min bukett, rosa, och några vita + röda som en rund boll. Tanken är att jag ska torka dem sedan. Pioner är jätte fint med, men jag vill så gärna spara min fina runda boll och ha som prydnad sedan. Blomsteraffärerna har ju koll på vilka blommor som funkar i augusti annars.

Nasse7. Förstår att vissa vill ha något som drar in lite här och där och strumpeband ska jag med ha, med lite blått på, sen ska jag ha strumpor som man sätter fast i strumpebandshållaren runt midija, jag kommer inte ihåg vad det heter nu, man har ju inte direkt på sig sådant till vardags. Jag kommer ha enklare underkläder, men jag är ganska smal, så det går inte med finare, eftersom jag är platt över bysten och även magen... allt trillar oftast av mig, kan inte ens ha stayups i small, för min alår är för smala... grrrr.
    Nasse7, kan inte du maila mig ditt festprogram om det går bra, jag skulle behöva lite inspiration, har inte ens kommit igång med mitt ännu. clowenadler@hotmail.com

eccisen: Jag bor i sthlm oxå, men planerar bröllop som är 50 mil söder härifrån. Lite meckigt är det, man får titta mycket på internet och när man är där nere, så gäller det att inte ligga på beachen, utan springa som en galopperande gasell runt alla affärer, festlokaler o kyrka för att planera att i minsta detalj.

Har börjat lite med vigselprogrammet nu. men jag kan inte göra färdigt eftersom jag ska ha ett instrumentalt solo i kyrkan och jag vet inte om pianisten och trumpetare kan spela det än, och de har semester nu så jag vet inte ens om de har fått noterna som jag har skickat till dem. Vi ska ha The power of Love, med Frankie goes to hollywood som instrumental musik, lyssnade på den förra veckan och den är super häftig och en gamal 80 tals dänga, men att spela den på endast trumpet och piano kändes efter den avlyssningen som om de har lite att jobba med om det nu går överhuvudtaget

• Bröllopstokiig

Ica i rutan: Är du där?? Hur gick det hos prästen förra veckan?? Vi fick öva, kändes helt absurt att tåga in med prällen och se sin m2b vänta vid altaret. Gick ni igenom något särskillt? Jag fick träffa vaktmästaren med, så jag sa att han får städa fort som fasen när vi ska in efter er!

• Bröllopstokiig

Tack Nasse7!! Uppskattas!!!

becciz: Jag tycker precis som de andra, det är nog lämpligt att ni ringer till församlingen och stämmer av detta. I psamlböckerna står det hur hela vigseln är upplagd. Har du valt musik ännu och psalmer? Annars kanske du kan börja med det nu så du kan tala om för kantorn vad ni ska ha för tex in & ut gångsmusik o psalmer o om ni ska ha solosånger så de kan öva in det på tex piano. www.vigselringen.com har jätte bra information kring detta om du inte har varit där ännu.

• Bröllopstokiig

nasse7: Jag mailade över det till min m2b, han ska kolla på det i eftermiddag efter sina möten. Jag hade svårt att öppna det - tror inte hag har photoshop på min dator här på jobbet (gammal häck mao).

• Bröllopstokiig

Bamse kram till dig Nasse7...

• Bröllopstokiig

Nasse7: tusen tack, kunde öppna det nu, kanon fint!

Eccisen: Jag har börjat fundera på bordsplaceringen, absolut. Vet att det är det som tar längst tid, att få till det så att alla har trelvigt tillsammans Hur som helst, jag/vi kommer ha runda bord, med 8 st vid varje bord och ett honnörsbord med 18st vid. Honnören är ju relativt enkel, där sitter närmaste släkt (blodsband) föräldrar och syskon.
    De andra har vi börjat att diskutera och vi kommer köra traditionellt att man blandar släkterna och vännerna, så länge vi vet att det är samma skrot och korn.
    Jag har pratat med min "festlokal" 3 ggr och varit där och tittat, sen har hon skickat bordsförslag till oss via post och ritat upp olika alternativ, så vi vet hur det fungerar bäst för lokalen (de känner ju till den bäst menar jag och har haft ett antal bröllop genom åren). Innan i våras var jag mycket inne på hemsidan och tittade så jag fick en uppfattning om färger och så.
    Mitt tips är att kontakta dem och be dem skicka ner måtten på borden och be dem rita på ett vanligt papper hur det kommer att kunna se ut med det antalet gäster som du har. Sen om du får måtten - så kan du ju själv måtta ut hur många som får rum längs med sidorna och hur breda de är om du ska ha folk på andra långsidan med. Annars vet jag faktiskt inte... det låter ju INTE bra att göra det så sent som strax innan!!! Tänk om där! Jag hade inte vågat det

• Bröllopstokiig

becciz: NEJ jag/vi har inte barn med på vårat bröllop, har varit på bröllop med barn med och det glömmer jag aldrig (redan då tänkte jag att om jag gifter mig själv ngn gång så ska jag inte ha det så här). barn är underbara och de är välkomna en stund i kyrkan, men sen är det stopp. jag resonerar även att det inte är kul för barnen att vara på vuxenfest med alkohol och stim, de kommer bli trötta och gnälliga. Phuuu... no thanks! MEN om man nu har valt att ha med barnen så skulle jag hyra in en barnflicka som satt med dem vid ett seperat bord och sedan se till att det fanns ett angränsande rum där de kunde se på film, rita och läsas för tillsammans med barnflickan. Jag har själv ordnat barnvakter till dem som ej kunde lösa detta själva.
    Jag har 2 näbbar på 3 + 5 år gamla som ska gå före oss in i kyrkan, precis som eccisen fall. Mina tärnor går bakom mig och min pappa och sist går prästen in. M2b tillsammans med bestman o marskalk väntar framme vid altaret.

Nasse7. Jag resonerar som så att det är bättre att de sitter längst ut på tillexmpel honnören och har varandras respektive till bordet. Om de inte kommer kan man plocka bort det kuvertet/kuverten. Absolut enklast, precis som du själv skrev. Sen skuklle jag faktiskt vara så fräck så ajg dubbelkollade precis innan man ska göra det sista eller printa ut festprogrammen i fall de kommer, helt simplet ringa för att stämma av hur de mår och om de har möjlighet att fortfarande komma.

• Bröllopstokiig

Jag ringde och kollade upp prästen och det var himla tur för hon har semester och kommer inte tillbaka förren den 19/8. Jag fick nummer hem till henne och har precis pratat med henn nu. hon ska komma med några tider vi kan träffas i kyrkan. men hon ville vänta till tre veckor innan. Nu längtar jag!!

Sen rasslade det till festlokalen ringde så nu är det också klart, ska bestämma tid sista veckan för att lämna allt som ska vara på plats till den stora dagen.
    Gösses vad inspiration jag fick nu då.... kan det vara ni alla som sprudlar av glädje som smittar av sig!

• Bröllopstokiig

Vi smittar säkert av oss till varandra!! Tjohoo nu är det bara 5 1/2 vecka kvar och man behöver lite styka och inspiration av varandra. Man blir ju bara mer och mer hispig och nervös! Skönt att du fick tag i prällen!

• Bröllopstokiig

Skrattnet.se var ju hur bra som helst! Tack för tipset!
    Har precis inhandlat en vit skjorta till min ena brudnäbb, fans bara en kvar, som han ska ha under smokingen. Nu letar jag flugor till barn i Stockholm, har varit på alla ställen men inte hittat... Någon som vet?

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd