Inlägg från: The Runaway Bride |Visa alla inlägg
  • The Runaway Bride

19 augusti - ny tråd

Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...

• Svar på tråden 19 augusti - ny tråd
  • The Runaway Bride

Jag är urstressad, möjligen utan anledning... Vigselprogram och festprogram har jag helt lagt på M2B att göra, han är duktig på sånt, men jag känner förstås att jag måste övervaka hela tiden...
    Jag får min klänning i juli och jag vill inte börja köpa underkläder och skor förrän dess efterom jag vill vara säker på att det passar ihop...så det känns lite jobbigt att inte ha klart. Jag har funderat en del på blommorna, men jag är så dålig på sånt, så det är verkligen inte klart. Sedan har vi ett band som ska spela på festen, och dom vill man ju hinna träffa också... De flesta har OSAt nu, men jag vet ännu inte hur borden kommer att stå så jag kan inte börja med bordplaceringen än. Sen är jag i valet och kvalet om vi ska åka häst och vagn mellan kyrka och festlokal, det vore ju mysigt, men det var så himla dyrt. Vad tycker ni..?

Ja, ni hör vad hysterisk jag börjar bli. Hoppas ni andra är lugnare.

• The Runaway Bride

Skönt att veta att man inte är ensam om att vara uppstressad...

Nä, vi har också väldigt nära till festlokalen så egentligen kan man faktiskt gå, det är mer att det skulle vara mysigt...

Blev hippad igår!! Mina arbetkamrater hade lurat in mig i ett möte och så kom mina kompisar och hämtade mig! Det var SÅÅÅÅ roligt och tjejerna hade verkligen hittat på jätteroliga saker. Går bara och ler idag även om man är lite trött... Undrar hur man ska tacka dem för deras fantastiska arbete?

• The Runaway Bride

Tack för bra tips där, CicciL!

Jag känner väl att jag inte vill att någon av mina vänner ska behöva tänka på att ta med en bil eller så, samtidigt har du ju rätt i att det blir lite tråkigt att bara gå från kyrkan. Jag får kanske ta häst-och vagn alternativet iaf, i priset ingick ju faktiskt även en flaska skumpa.
    Tror att du blir jättefin med släp och slöja, ska också ha ganska långt släp. Lyxigt tycker jag!

wintersaga: Visst är det fint med slöja, det är verkligen som du säger pricken över i! Jag ska ha en mellanlång tror jag, men det är ju inte heller klart...

• The Runaway Bride

Hej ica i rutan!
    Bor i Stockholm och gifter mig 1700 i Ulriksdals Slottskapell!
    Är också nervös att jag ska ha glömt något helt fundamentalt!

• The Runaway Bride

Jag har sett en bok som påminner om den ica i rutan köpt på Designtorget. Verkar himla kul, funderar också på den. Har även sett en fin på Matton på Norrlandsgatan.

• The Runaway Bride

Haft möte med hovmästaren och bestämt meny med mera. Ska på konsultation ikväll hos dem som ska göra hår och smink och på torsdag är det dags att prova klänningen som äntligen kommit!! Pirrigt, hoppas jag fortfarande kommer i den. Tills dess måste jag dock hitta ett par skor, inte så bra planerat!

• The Runaway Bride

Fick inte heller öva med prästen. Han gick bara igenom allt muntligt och det känns ju inte lika bra. Dessutom har jag glömt allt. Hoppas det ger sig ändå. Jag och M2B kommer gå in tillsammans och vi kommer iaf ha tärna och marskalk efter oss, men folk verkar göra lite olika.

• The Runaway Bride

Tack Henrics tjej! Troligtvis går det ju bra...

Är det någon som har tips på bra augustiblommor att ha i buketten?

• The Runaway Bride

GAAHH! Har inte ens börjat titta på underkläder! panik panik!!

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd