Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

19 augusti - ny tråd

Jag väntar på min möhippa med, jag kan inte för allt smör i småland räkna ut när det blir, trodde det skulle bli den 15/7 för en kompis som bor i Boston är hemma och ska komma hem till mig då sa hon... men sen vet jag att min tärna antagligen (hon sa det i allafall) ska vara i Båstad då, det är tennisveckan...så jag färdade bort det, den 22/7 vet jag att en annan av mina bästa kompisar är på bröllop, så nu har jag fått för mig att det blir antingen den 29/7 eller den 5/8.

Vi håller på med vigselprogrammet nu och placeringskorten, det blir klistra och klippa i kväll. Festprogrammet blir det sista vi ska göra. Men vi hoppar allt vad sång heter och kör bara roliga anekdoter om bröllop och äktenskap som barn säger, menyn så klart och gästpresentation och lite roliga förhållningsregler.

Väntar på några svar till, som vi har gett dispans, eftersom några hade svårt med barnvakt och vissa skulle föda barn i dagarna, så vi blir i allafall minst 90 stycken. Spännande.

Hoppas nu bara inte det regnar den 19/8, jag har planerat allt efter en sol från klarblå himmel!

• Bröllopstokiig

Det låter super bra. Verkar som ni har ett liknande upplägg som vi. Vi ska nämligen med ha runda bord, och även brunch dagen efter för alla gäster som vill. Vet inte vad vi ska ha till brunchen ännu, funderade på pajer, men kom på att det är ju igentligen enklare att köra pastasallad med baugetter ost o smör, olika dricka till det och sen kaffe och kanelbullar, så man slipper "jobba" så mycket med den biten.

Det vi ska göra i helgen är att träffa prästen på fredag, sen beställa tårta och blommor. Hänga klänningen och tärnklänningarna hos mamma och sen lämna kläderna till brudnäbbarna till dem. Hyra frackar till marshalkerna och min m2b. Sen är det massa små pyssel kvar. Fixa utsmyckning av kyrkan och festlokalen mm men det kan man ju inte göra förrän det närmar sig...
    Vi har skrivit upp allt i ett excelark nu så vin inte missar något. Det står till och med där att vi ska köpa cigarrer och coca-cola för mig som jag ska ha innan jag tågar in med pappa för att få lite snabb energi. Ha ha. Skicka över noter till solisterna, det var inte en lätt uppgift, men hittade till slut på nätet. Vad har du själv kvar Blue Topaz??

• Bröllopstokiig

Kolla på biblioteket, eller sök efter gamla festprogram här!

• Bröllopstokiig

Nej det vet jag faktiskt inte, men jag kan däremot säga att jag känner mig lite lugnare, för en del som du hade på din "to-do" lista har jag faktiskt avklarat

Men det går ganska snabbt att beta av... bara det inte kommer upp en massa nytt man har missat tidigare
    Mina ringar och rispåsar och det mesta är faktiskt klart, phuuuu så skönt!

• Bröllopstokiig

Hur har det gått för dig Blue Tropaz? Fick du till det med texten?

• Bröllopstokiig

Jag är super nervig, vi ska träffa prästen på fredag, alltså i morgon och gå igenom allt. I går blev de handsnickarde placeringskorten klara, det tog endast 5 timmar. Ju mer man håller på, destu mer verkligt blir det. Jag har oroat mig en hel del inför denna dagen, men har nu kommit till insikt att jag kan inte påverka vissa saker som väder, att vissa har valt att inte komma, jag måste försöka fokusera på de som faktiskt vill vara där med oss.
    Jobbar hela sommaren, och tar sedan semester en vecka innan bröllopet och sticker sedan direkt på honey-moon, så man drar ut på den härliga känslan ett tag till!
    Välkommen till tråden tjejen, förrästen! Hur går det för dig då?

• Bröllopstokiig

Jag blir pirrig av att lasa att det bara ar 6 veckor kvar! Jag har valt att inte rakna ner, men aaaaah vad jag langtar!

• Bröllopstokiig

Så är man hemma i sthlm igen efter att ha träffat prästen, bokat tårta och frackar mm i Blekinge. Kan tala om att det kändes helt absurt när jag tågade ner tillsammans med prästen i kyrkan och övade, såg min blivande vänta vid altaret. Snacka om verkligt! PHU!!
    Inga blommor beställda, givetvis hade de semesterstängt, så jag får se till att åka tillbaka om 3 veckor och då måste jag fixa allt! Hur går det för er andra!

• Bröllopstokiig

Jag ska ha tärnorna efteråt. Det är liksom lite poängen eftersom de ska se till släpet om man nu har ett. Vi har ju 2 bestmen/marskalkar, de kommer stå vid altaret och vänta. Först in går våra näbbar som strör rosenblad, sen kommer jag och min pappa och sen tärnorna och sist prästen!

• Bröllopstokiig

Jag kommer inte ha några extravaganta underkläder eller skor. Skorna kommer inte synas under min klänning, så jag hittade ett par gamla vita som är supersköna, tänker piffa upp dem lite med skokräm och kanske något sidenband i vitt. Underkläder kommer jag köpa, men på HM med största sannolikhet. Min klänning är utformad så man inte kan ha något med spets under, för det kommer synas igenom liksom, visst lite spets går bra, men inte dessa jätte fina underkläder med massor på. Huvudsaken är för mig att man har något nytt, för det kommer ju ens m2b ha koll på, min kille frågade mig i helgen om jag hade hittat underkläder och jag sa att jag hade lite på gång (sanningen är snarare att jag hade tänkt hoppa över det och ta fina som jag har redan). Så nu blir det ut och shoppa, men det kostar ju inte så mycket om man inte vill att det ska det
    Om du ska ha skor så är det ju mycket reor nu, och det är ju inte så många som kanske väljer vita skor när halva sommaren har gått och de flesta student och avslutnings grejor är över, så du hittar säkert något. Jag är mest stressad över festprogrammet. Dessa jäkla placeringskort, som igentligen var enkla att göra, tog minst 5 timmar, så det känns som mina närmaste 2 veckor kommer vara mycket klippa och klistra och skriva!
    Var ska du gifta dig eccisen?

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd