19 augusti - ny tråd
Grattis till fina underkläder Nasse7! Är också pirrig på att prova allt ihop!
Grattis till fina underkläder Nasse7! Är också pirrig på att prova allt ihop!
Lutar nog också åt pärlor...snyggt till brudklänning tycker jag.
Hoppas du hittar några underkläder CicciL! Det är ju i alla fall ganska länge kvar än, så du hinner!
CicciL: Känner verkligen igen mig! I mars var jag urkaxig och sa att allt bara skulle fixa sig...nu känns det något stressigare...
Jag är mest orolig för kantorn och min solist i kyrkan. De är båda väldigt vimsiga och just nu känns det som närmast ett mirkael om de
1) infinner sig i kyrkan rätt dag och tid
2) spelar och sjunger rätt låtar förhoppningsvis samtidigt. :-O
Det var ju förskräckligt! Tvingade i princip min kantor att träna lite... "Jaha, det var ni som sulle gifta er den NIONDE?" säger han!! "Och skulle ni ha Gotländsk brudmarsch?" (Fast vi ska ha Mendelsohn och Trumpet vol.)Inte en siffra rätt liksom.
Sedan blev det lite synd om honom ändå för han blev så rörd av våra kärlekssånger att han nästan grät.
Som sagt, klaffar detta den nittonde så klaffar allt...
Vi har dels "Annies Song" (som så många andra) och sedan en gammal Stenhammar-sång, "Flickan knyter i Johannenatten" och Händels "How beautiful are the feet of poetry", lite ovanliga val kanske, men vi har en operasångerska som är en underbar sopran som ska sjunga.
Blir det bara ordning på kantorn så tror jag det kan bli urvackert.
Känner mig nöjd med in- och utgångsmarscher också, ännu mer nöjd nu när jag delar mitt val med ert!
Åhhh..."Shall I compare thee..." är min favorit! Brukar deklamera den för min M2B när jag druckit lite vin...
Troligen så blir ju allt jättebra med musiken, jag menar kantorerna är ju verkligen proffs och har säkert spelat på massa bröllop, men visst känns det som om de tar lite lätt på det!
>>Nasse7: Ja, visst ryser man när man hör Mendelsohn...SÅ underbar!
Gaaahh...! Världens mardröm i natt; tio minuter innan vigseln har jag inte fått på mig klänningen, inte lärt mig löftena och brudbuketten har vissnat ihop till en liten sorglig hög. Slutar med att jag fick gifta mig med en kruka gräslök i stället. ÄR nog ganska stressad ändå..!
Kan sälla mig till skaran som har M2B som inte kanske direkt är oengagerad men som tycker att...det löser sig bara...
Lite irriterad har jag nog blvit några gånger, men nu försöker jag slappna av och har helt lagt över ansvaret på honom att göra vigsel och festprogram. Jag tror att han planerar att göra dem kvällen den 18:e, men försöker låta bli att stressa upp mig över detta...
Vi blir 51 st (59 st inbjudna) så det känns ganska lagom för oss.
Vilket fantastiskt jättebröllop ni kommer få, CicciL!
Nasse7: Vad praktiskt med en bil som följer med er, det känns som om jag kommer fladdra hit och dit i taxi halva bröllopsdagen. Snäll pappa!
Har alla kollapsat idag?
Själv känner jag mig jättehängig, kanske nerverna!!
Är det någon som har bra tips på tärnpresenter förresten?