Inlägg från: Nasse7 |Visa alla inlägg
  • Nasse7

19 augusti - ny tråd

Det är nog som du säger becciz, man borde försöka njuta mer av tiden.
    Min syster sa förresten att hon inte blev nervös förrän hon satt hos frisören och blev serverad vin och frukt. Så vi får väl se. Ska försöka njuta lite innan dess... :)

• Nasse7

Och jag började skälla på stackars m2b igår bara för att han hade gått och lagt sig tidigt istället för att vara uppe och skriva om gästlistan och hjälpa till med att skriva en lista till värdparet/toastmaster om vad de ska göra. (Vi ska träffa dem ikväll). Jag anklagade honom för att inte vara tillräckligt engagerad. Stackars liten. Jag känner att jag pendlar väldigt snabbt i humöret just nu. Inte bra. Dessutom glömde jag hans namnsdag häromdagen. :( Får försöka gottgöra honom på nått sätt...

• Nasse7

The Runaway Bride:
    min m2b är sån om det mesta. "Det ordnar sig" eller "jaja" är hans standarduttryck när jag springer runt superstressad inför nånting. Tänk Ior så förstår ni...
    Ibland är det jätteskönt att han är så lugn, men ibland blir man bara mer irriterad för att han inte kan skynda sig och inte kan ha någon framförhållning. (Standard är att han ställer sig i duschen 5 min innan gästerna ska komma om vi ska ha kalas tex...)
    Han har i alla fall gått med på att göra några listor både vad vi ska bli färdiga med innan och sedan har vi gått igenom hela bröllopsdagen för att se om det är nånting vi har glömt.
    Usch, jag hör själv hur hysterisk jag låter. Jag som var så lugn förut. :o

• Nasse7

Brud198, skönt att fler har samma problem.
    Ibland kan jag verkligen se bilden av en liten, ilsken terrier (jag) som sitter vid fötterna på en stor, sävlig lugn St Bernardshund (han)och bara skäller medans St Bernardshunden bara sitter och gäspar eller nått.
    Hänger ni med?
    Fast på tal om nånting annat, så gick vårt OSA ut igår och vi har bara fått 4 st som inte kommer. Ganska bra!

• Nasse7

Vi bjöd 55 st, så nu blir vi 51, men min mamma kom med lite önskemål i sista minuten om människor som hon ville skulle komma och eftersom de är med och betalar är det ok, så vi kanske blir 4 till. :)

• Nasse7

Har precis fått veta att min pappa har bokat bil åt oss som kommer följa oss hela dagen från frisören, till fotografen, till kyrkan och sedna till festlokalen. Tror inte att det skulle kosta mer än 2000:-
    Puss på dig pappa!

• Nasse7

Jag har blivit hippad! :D
    Jag trodde verkligen inte det för jag hade sagt till om att jag inte vill skämma ut mig och göra en massa uppdrag så då trodde jag inte att jag skulle få nån, men tji fick jag.
    Det började med att min sambo säger kl 11:30 i lördags: det är någon som vill dig nånting här ute och jag går ut. Där ute står en gemensam killkompis utklädd till cowboy med en tshirt som står *****:s strippogram på.
    Han kör en lite striptease för mig och jag skrattar så jag håller på och ramlar ihop. Sedan får jag en flygbiljett där det står att jag ska till Mora på. Jag hamnar på en motorcykel och han kör mig till hembygsgården där alla kompisar och släktingar möter upp. Vi fikar och jag får nästa biljett: Reykavik.
    då ska vi rida på Islandshästar.
    Innan kvällen är slut hade jag varit i Milano (fick köpa t-shirt på stan), Aruba (gå på Spa), Skiathos (middag på en grekisk restaurant= och London (avslutning på Harrys).
    Allting var så bra och jag är så lycklig att det blev så bra allting. Jag har sådana toppenkompisar och toppentärna som har fixat detta. *snyft*

• Nasse7

Jag blev mest glad över att så många hade ställt upp. Min tärna bor 20 mil från mig uppåt i landet och mina kusiner och min syster bor 20 mil nedåt landet och ändå hade alla kommit till mig för att fira av mig. Jag blev så rörd att de gjorde det för lilla mig.

• Nasse7

Jag och m2b har gått igenom allt det praktiska och kollat upp vad som är kvar att göra. Det mesta är gjort, men jag kommer på lite smågrejer hela tiden som jag måste tänka på.
    Och jag är övertygad om att det är en hel del saker jag har glömt, men det visar väl sig. Tror vi har fått med det viktigaste.
    Det kändes lite overkligt i helgen när jag insåg att det bara var en månad kvar...

• Nasse7

Igår lämnade vi in våra förlovningsringar för upputsning och det känns så ohyggligt tomt på fingret! Jag har haft ringen på mig såpass länge nu så det är jättekonstigt att vara utan den.

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd