• e-lotten

Häst och vagn

Hej på Er!!! Jag kör själv häst och vagn från kyrkan. Vill bara uppmärksamma er på att det krävs ett par dagars(!) föreberedelser för hästarna, selarna kräver ett par timmars genomgång och uppputsning, vagnen ska ha sin och medhjälparen och kusken sin. Är det långt bort så krävs dessutom två bilar och två transporter för att ta sig dit. Själva ekipaget kostar runt 120 000:- att sätta ihop med selar, vagn, hästar, kläder etc. förutom allt jobb innan man kommit såhär långt. 3000:- tar jag och det är ALLDELES för lite. Täcker inte ens sina egna kostnader på många, många år.

• e-lotten

Vi finns utanför Göteborg.
    Klart jag inte har köpt hästar och allt bara för att köra bröllop - då vore jag ju en idiot.
    Bröllopsvagnen har förstås enbart köpts in för detta ändamål.
    De som klagar på priset förstår nog inte hur mycket arbete det är för en timmes körning från kyrkan, både före och efter.

• e-lotten

Det är kanske skillnad på om ngn bondgubbe kör sin gamla kuse från kyrkan sådär i förbifarten eller om det är en ambitiösare verksamhet som bedrivs. Vi har t ex försäkringar som täcker för passagerare m flera, välutbildade nybadade hästar, selar och vagn i toppskick samt serverar riktig champagne i kristallglas under resan. Man får vad man betalar för.

• e-lotten

Har man varit med några gånger och sett vad som kan hända med hästar så kör man inte utan försäkringar som täcker ALLT!!! Tar man dessutom betalt för tjänsten så blir man ansvarig. Ska lägga ut lite bilder på hemsidan www.absolutradar.se så kan ni se vad man får för pengarna och utifrån det göra prisjämförelser. Själv tycker nästan det kan kvitta om jag missar en körning då priset inte står i relation till arbetsinsatsen på långa vägar - det är ett rent nöje! För roligt är det!!!!

Svar på tråden Häst och vagn