• thurang

Man måste inte ha ett dyrt bröllop!!!

nu blir jag förvirrad.. vem rackar ner på någon i den här tråden?? tycker snarare att ts berättade att man kan ha ett trevligt bröllop även om man inte vill lägga massa pengar på det.. man behöver alltså inte få panik över att inte kunna lägga så mycket pengar som man kanske skulle vilja, utan det kan bli bra ändå.

• thurang

okej.. då var det väl bara jag som tog den här tråden positivt.. för jag kände själv i början här på BT att OJ, vad folk har pengar att lägga på sina bröllop.. och vi hade "bara" en budget på 50 000.. så jag kände lite panik över att inte kunna lägga pengar på det å det å det som lät så himla underbart här inne på bt.. men tillslut fick man acceptera att det här är den budget vi har och det kommer bli ett fantastiskt bröllop ändå, fast man inte kunde lägga det dubbla. och det blev det också, även om jag avundades många av er andras roliga detaljer, så var vårat bröllop vårat, och det kan inte jämföras med någon annans, för alla bröllop är unika i sig.

så så tog jag det.. tog det inte alls som att hon skällde ut någon för att man lägger pengar på sitt bröllop.. men vad vet jag.. jag har kanske fel.. kanske hon ville gnälla på de som lägger pengar.. isåfall tycker jag att det är väldigt fel..

• thurang

yrvädret: nej, det var så vi resonerade också efter ett tag härinne =)

ville bara klargöra varför jag inte tror att TS menade nåt illa med att starta den här tråden (nåt illa mot alla som "lägger mycket pengar" på sitt bröllop) och varför jag tog tråden som positiv. men som sagt.. jag kan ha tolkat TS fel.

• thurang

Linnea J: Tycker precis som du. Först hade vi satt en budget på 30 000.. och så tänkte vi att vi måste ju bjuda släkten, för vi umgås med alla.. och så några vänner var.. men bara släkten gick snabbt upp i 60 pers!! och vi ville ha vänner med.. men som vi har slitit för dessa pengar!! fick låna de sista pengarna upp till 50 000.. och då hade vi ändå tagit kostnaderna till mycket långt innan bröllopet.. t ex min klänning betalade jag av på hela våren, likaså en massa andra små grejer som ljus och servetter och annat började vi köpa in några månader innan. Vi gifte oss nu i juni, och vi har kommer behöva några månader för att komma ikapp.. men det var värt det.. det blev det bröllopet vi ville ha!

Så antingen folk har stor, liten eller mellan budget, så länge det blir som ni vill så ska ingen komma och säga att det är rätt eller fel. Det blev hur NI ville ha det, och då är det rätt.

Svar på tråden Man måste inte ha ett dyrt bröllop!!!