Man måste inte ha ett dyrt bröllop!!!
zea
Jag håller fullständigt med dig. Jag känner många gånger när det snackas här inne att om man lägger mycket pengar på sitt bröllop så har man glömt vad att gifta sig handlar om.
Jag har fullständigt klart för mig att anledningen till att jag gifter mig är att jag har träffat personen som jag vill leva med resten av mitt liv och jag vill satsa på vår kärlek fullt ut. Att vi sedan väljer ett 100 000-kr bröllop betyder inte att vi inte vet vad vi sysslar med.
Vi vill ha denna storlek på bröllop för att vi vill ha med alla vi tycker om på denna dag som betyder så mycket för oss.
Min ring kostade över 10 000 kr - men då gick jag till en guldsmed som gjorde den exakt så som jag vill ha den (den blev f.ö jättevacker)för jag ska bära den hela livet. Jag har valt att sy upp min klänning, vilket också lär kosta - och det var min blivande man som puschade för detta. Han ville att jag skulle ha mina drömmars klänning.
Jag skulle kunna dra upp hur mycket som helst - men det skulle inte betyda så mycket mer för någon annan än mig och min blivande.
Jag vill bara säga att vi lägger ut mycket pengar på bröllopet just för att det betyder så mycket för oss - och med det är inte sagt att det betyder mindre för någon annan oavsett hur mycket man lägger på bröllopet. Jag är bara innerligt trött på att höra att man inte gifter sig av rätt skäl bara för att man spenderar pengar på det.
Och nej, det behöver inte kosta skjortan att gifta sig. Faktum är att det är fullständigt gratis. Att lägga pengar på vårt bröllop är något vi båda ville - och det är värt vartenda öre!