• minimi1

Man måste inte ha ett dyrt bröllop!!!

Hemma fru, har inte läst hela tråden, men ditt uttalande i början av tråden om att du tycker synd om alla män som tvingas gå med på en stor budget....

Såå fel du har, min m2b är den som har "lagt till" detaljer och happenings till vår stora dag som gör budgeten betydligt större än vad vi hade på förslag från början. Detta har nu när vi pratat/diskuterat med andra par varit ett vanligt fenomen det med.

Håller dock med om att jag inte tror att man blir lyckligare för att man lägger ned multum på bröllopet ( vi har en "normal" stor budget) men är det vissa detaljer som man själv vill ha får man ju vara beredd på att det kostar, vare sig det gäller musik mat eller kläder/smycken, och hur mkt man vill lägga måste vara upp till var och en. Inget är ju fel.

• minimi1

....Sen tycker jag faktiskt synd om alla män som mer eller mindre tvingas att gå med på brudarnas mer eller mindre storsinta idéer bara för att brudarna vill leka prinsessor för en dag...

...att jag opponerade mig beror på att du (för mig iaf) uttryckte dig som om det skulle gälla just _alla_ män!

Men, men som sagt svårt att hävda sin mening i skrift.

Men jag tycker fortfarande att vare sig man lägger 4000 kr eller 200 000 kr på sitt bröllop så kan bröllop ha exakt samma betydelse i grund och botten, beror bara på hur mkt och hur "storslaget" man vill fira dagen.

Lycka till _alla_ brudar och brudgummar oavsett budget

• minimi1

Guldfynd = dålig service (iaf i vår stad)

Har vid ett feltal tillfällen blivit väldigt dåligt bemött hos dem.

Senast då jag letade ring som jag (ev) skulle önska mig som morgongåva av min m2b, hittade en ring jag gillade men den(upplyste expediten mig om) fanns inte i SÅ små storlekar , varpå expediten formligen uppmanade mig att_ÄTA UPP MIG_ så jag skulle få kraftigare fingrar..

ha ha , ja i efterhand skrattar man åt det, men då när man stod där med hennes granskande blick var det inte SÅ roligt.

Gär hädanefter helt klart till andra affärer där man blir accepterad som den man är...

Svar på tråden Man måste inte ha ett dyrt bröllop!!!