Man måste inte ha ett dyrt bröllop!!!
Så här enkelt är det - eller borde vara så enkelt - Vi är alla unika individer med våra unika individuella drömmar, förutsättningar, prioriteringar o s v
Det finns ett talersätt som säger delad sorg är halverad sorg och delad lycka är dubbel lycka.
För oss var det jätteviktigt att dela vårdag med familj, de släktingar i träffar oftare än var 5:e år och vänner som vi känner oss nära och kära. Vi ville ha en stor fest med mycket god mat. Vi ville inte jobba liver ur oss med att göra saker och ting själva, vi ville inte dra in familj och vänner att jobba för att vi ville bli äkta makar.
Vi är så priveligierade att vi har pengarna till att köpa sådana tjänster som festvånng, chaufför, fototgraf e t c och därför valde vi att göra så.
Man måste ingenting. Men om det finns brudpar som drömmer om stora bröllop med många gäster och stor middag, då är det väl deras rätt att ha och i viss mån försöka förverkliga den drömmen.
Det är inte bara flockor som drömmer om sina kommande bröllop, pojkar och män kan också göra det. Själv var jag övertygad om att äktenskap och giftermål var onödigt trams när jag växte upp, kärlek til en man fick mig att ändra mig - två gånger. Maken i mitt andra gifte var den som hade drömmarna och visionerna om hur hans brud skulle se ut och hur hans bröllop skulle vara. Jag kände mig inte ett dugg tvingad utan ville ge min älskade så myket av hans dröm som jag kunde, för att jag älskar honom - vilket troligen är fallet med de brudgummar som låter sina kvinnor vara prinsessa för en dag.
Vissa vill vara prinsessa för en dag. Det är deras dröm och deras rätt att fullfölja den drömmen i mån av möjlighet.