Inlägg från: Abbes |Visa alla inlägg
  • Abbes

Sept-06 by Nonika # 2

Hej på er tjejer!
    Jag gifter mig den 2/9 och undrar om jag kan få va med i er tråd? Nu börjar det nämligen hända saker. Det som tidigare bara var drömmar, önskningar och planer börjar bli verklighet. Det känns härligt!
    Förra veckan hämtade jag min ring. Tycker den är helt underbar och blev alldeles förälskad i den! Längtar tills jag får bära den på mitt finger!
    Igår ringde jag klänningsbutiken och fick reda på att min klänning kommit. Kul! Jag ska dit imorgon efter jobbet och prova med skor, underkläder etc. Ska bli så spännande!!! Hoppas att den passar!
    I helgen ska vi träffa prästen....
    Så kort o gott; livet leker just nu!

• Abbes

Hej igen!
    Evaksu: Jo tack, provningen gick bra. Klänningen satt som en smäck och behöver bara läggas upp på längden Dock tyckte jag att den var mörkare i färgen än jag hade tänkt mig. "Dark ivory" var ungefär ljus nogatfärgad el beige, svårt att beskriva. Jag hade tänkt mig bara en aning mörkare än ivory, men men. Fick lite ångest för det eftersom min mor ska ha en nogatfärgad klänning. Men hon blev tvärtom, bara glad för att hon fick en anledning att köpa ytterligare en ny klänning Håller på att vänja mig vid färgen nu. Hur som helst så passar den väldigt bra till min slöja. Ska ha min mormors slöja, som har gulnat en hel del sedan hon gifte sig för typ 50år sedan. Tror nog att det blir bra.

Ell: Båda mina ringar är i titan och vill man se blid finns en nästan likadan som min på titanringar.com Kolla under handla - ringar - diamant. Min vigselring är "close together" m 12 st 0,03ct diamanter o 3mm bred. Under bilden finns fler bilder, bara klicka där så kommer de upp i nytt fönster. Den med 12 diamanter är väldigt lik min, men den har lite mindre diamanter än min har Jag är helnöjd!

I helgen har vi träffat prästen och gått igenom vigselceremonin och haft "samtal". Det var kul och kändes bra. Kommer öva en gång i kyrkan också, troligtvis dagen före, dvs 1/9. Men nu vet vi i alla fall hur ceremonin kommer gå till och kan sätta igång med vigselprogrammet

Ja ni, idag är det bara 2 månader kvar, längtar!
    Ha det gott!

• Abbes

Ell: Ursäkta sent svar, men det är mycket nu... Jobbar hela sommaren och har bara en veckas semester (om en dryg vecka!) innan bröllopet. Så det blir till att göra utflykter på helgerna för att komma ifrån lite och känna att det är sommar...
    Min förlovningsring är faktiskt "white" 4mm bred, med en liten liten diamant centralt. Jag tycker att den funkar bra till vigselringen, eller ska man kanske säga tvärtom?
    I helgen har jag gjort klart de smycken jag ska ha på bröllopet. Halsband, örhängen och tiara (den har jag bara lite finlir kvar på). Blev nöjd med dem.
    Min mor är florist och vi har kollat lite på hur brudbuketten ska se ut. Kommer nog att ha lila rosor ("ocean song"), en grön anturium och stjärnflocka. Satsar på rund bukett med nedhäng....
    I söndags träffade vi dem som har restaurangen vi ska ha vår fest på. Snackade igenom menyn, upplägget etc. Känns tryggt då de verkar ha koll på hur lång tid olika saker brukar ta osv. Tror faktiskt att jag kommer kunna slappna av under festen eftersom de verkar vara så rutinerade, skönt.

Ha det!

• Abbes

Hmm... Förstår inte varför det blev blink-smileys i slutet av parenteserna ovan???

• Abbes

Hej på er allihop!
    Nu är det fyra veckor kvar tills jag står brud och för en stund sedan kom killarna och rövade bort min blivande. Jag var förberedd, men han anade inget. Vi hade planerat att vara hemma och pyssla om huset hela dagen.... Handklovar, ögonbindel och hörselkåpor och så bar det iväg mot okända uppdrag. Hoppas att de får roligt och att m2b kommer hem oskadd...
    Återstår för mig att ägna dagen till det som faller mig in Ska hälsa på min mor och kolla så att omslagen till våra festprogram utfaller så som vi tänkt (hon har åtagit sig att göra allihop! fantastiskt snällt!). Kanske snickra lite på själva festprogrammet också... och fila på naglarna...
    Det finns ju alltid något att sysselsätta sig med när det nalkas bröllop!
    HA det bra allihop
    Tjingeling

• Abbes

Dan före dan före dan.
    Har packat nästan alla väskor och städat huset. Phu!
    Var i kyrkan och tittade i förmiddags. Fjärilarna börjar göra sig påminda i magen.... Snart är det dags!
    Ska snart gå ner till biblioteket och rösta. Är borta i tre veckor så vi blir tvugna att göra vårat val nu.
    Ikväll kommer min tärna ner från annan ort. Ska hämta henne på tågstationen. Imorgon blir det manikyr och pedikyr (ja, är det någon gång man ska kosta på sig detta så är det banne mig inför en sån här dag!)på förmiddagen och sedan frissan på eftermiddagen. Ska färga och slinga håret inför lördag. Spännande.
    Sen är det bara att "åka med".
    M2b sover borta natten innan bröllopet och sen ser han mig inte förrän i kyrkan. Jag kommer att gå in med min far. Det blir nog fint. Jag kommer att bli så rörd!!!
    Har sett till att jag har en näsduk som jag ska stoppa i dekoltaget (stavas det så?).
    Hinner inte skriva mer nu.
    Kram på er alla!

Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2