• elora

Sept-06 by Nonika # 2

Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D

• Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2
  • elora

Hej tjejer! Kunde ju inte åka iväg till Karlstad över midsommar utan att ordna en ny tråd!!!

Oj så roligt att läsa en massa inlägg, måste ju först börja att GRATULERA Abeth som står med magen i vädret på sin bröllopsdag, skulle jag tro :D STORT GRATTIS o lycka till! (hihi)

Har inte riktigt smält vad jag läst (lite stressad) så jag skickar en kort resumé över vår vecka i allmänhet.
    Drar som sagt strax till kompisar i K-stad och hoppas sola skiner där så småningom. Stella sover och jag ska strax packa det vi behöver...Alltid ute i sista minut haha...

Igår hittade jag jättefina middagsservetter av märket id. (Ideas Daily) och de säljs bl a på Coop Konsum. Kostade 23 kr/20 st och de var SÅ fina. Lätt creméfärgade med pärlemorglans och ett mönster (ornament?) åt det guldiga hållet så där ryker mina silverlöpare jag tänkte ha, finns till salu för simpel penning :D

Hann in på min blomsterbutik och se min "florist" in action göra en grymt snygg bukett av mörkröda rosor, chockrosa gerbera och ett stort grönt typ näckrosblad. SÅ COOLT! Pris? 175 spänn hehe. Så jag funderar allvarligt på att gå in på fredagen och så får hon sätta ihop nåt helt enkelt! Rakt upp och ner, för jag har eg inga krav på bukett så det skulle bli som en kul överraskning! :D

Nä jag får ge mig, allt bra annars. Insåg att jag faktiskt tappat några kilon sen i maj så nu hoppas jag att klänningen ändå sitter som den ska hehe.

KRAM på er i midsommar! Åter på söndag :D
    (Kan tillägga att jag stenslocknat varje kväll denna vecka...)

• TingelingAnna

Är det ingen mer som hittat hit? Eller firar ni midsommar hela helgen?

• netateta

Jodå, nog tittar jag in emellanåt... har föräldrarna på besök över midsommaren så det blir inte mycket tid att sitta vid datorn...

• elora

Haj haj mitt i natten!!! Så var helgen över och jag hann nästan få ringen på fingret men så glömde vi av alltihop. Alltså -vi har ringar och allt men kan bara inte få tillfället att stämma för lite romantik eller åtminstone en allvarlig stund ;) Jaja det löser sig nog.
    Men jag glömde nästan att det blev en virtuell vigsel här förut ändå haha...

Har precis beställt min caketopper nu, det blev samma brudpar som vi har som "tema" genom hela resan ;) Ska bli skoj att få se den på riktigt. Allt lägger jag sen i min lilla byrå :D

nä nu måste jag lägga mig, uppe för sent som vanligt på söndag kväll: Och imorgon när det är 2 städställen dessutom...Seeeegt ;)

kram

• evkasu

Åh, I love rea! Hittade idag mina underkläder (ombytet till bröllopsnatten, det blir praktiskt på dagen), som skulle ha gått på 950 spänn, för halva priset på NK! Inte i den färg jag tänkt (naturvit) men denna färg är faktiskt finare, mörklila och läcker.
    Lyckades hitta en snygg märkesväska till halva priset också, som tröst för att sambon tagit med sig vår kisse och dragit ut på landet en vecka innan mig. Lägenheten känns MYCKET stor och tom trots bara 53 kvm. Hoppas att jag längtar så här mycket efter honom även när vi varit gifta i 10, 20, 30 år!
    Ska träffa guldsmeden imorgon, sambon jagar cateringfirman nu på semestern när han har tid dagtid.

Hoppas ni alla haft en toppenbra sista midsommar som fröknar

Och just det, vi har bestämt oss för efternamn, jag tar hans Eriksson, känns mest rätt.

Ha en bra kväll tjejer!

• Nonika

Hej tjejer!
    Vad trevligt att tråden döps efter mig trots att jag inte ens är här lika ofta som vissa andra...

Vi har firat midsommar ute i stugan, där det inte finns nån dator, som ni säkert förstår Men det finns el och vatten i alla fall. Vi åkte dit på midsommaraftonens förmiddag, med mina föräldrar i släptåg, som åkte fel i ett par timmar..de kom tillrätta till slut. Sen kom Sambons Mamma, hans syster och hennes pojkvän och hans dotter, som är lika gammal som vår yngsta.
    Och så var det då vi i familjen, minus 2 barn som ville vara själva hemma. Vi blev 10 pers, och det var lagom.
    Vi åt sill och färskpotatis, som sig bör, men det starkaste vi drack var 2.8:or, och det räckte alldeles utmärkt.
    Dansade runt stången gjorde jag också med de 2 små, det var roligt

Vi kom hem i söndags igen, och idag har jag jobbat. Vill gärna ha semester NU.

Måste ringa en av tjejerna som ska servera på vårt bröllop också. Skulle höra av mig efter midsommar. I morgon ska jag åka tidigt till en vän som har brutit armen, och har 2 små barn hemma. Hon kan inte lyfta dem eller nåt, och hennes man behöver jobba på sitt nya jobb, som han är rädd att bli av med. Ev blir jag kvar där till onsdagen. Tycker man ska ställa upp på vänner i nöd. De har ju dessutom gjort vår hemsida, gå gärna in och kolla Jag har börjat skriva i bloggen.

Det blev inte mycket till bröllopssnack den här gången, märker jag, men man har ju ett "vanligt" liv också.

evkasu; Kul synvinkel/tanke; att det var vår sista sommar som fröknar *hihi*
    Ja, nästa midsommar är han min MAN, och inte min sambo. Tänkt, vad konstigt det kommer att kännas att säga "Min man"...hahaha!

Ha det bra så länge...

• Ell

Hej på er!

Nu har jag hittat hit till nya tråden också, jag har varit väldigt inaktiv här på BT, både på grund av midsommarfirandet och slutspurt på jobbet inför semestern.

Skönt att höra att alla andra också haft det bra över midsommar! Vår egen midsommar var jätterolig, bästa på väldigt länge! Vi hade fest här hemma i radhuset, 32 av våra vänner var här. Vi hade lånat långbord som vi ställt ut på gräsmattan, med vita pappersdukar och stora buketter med sommarblommor på borden. :) Vi hade gjort smörgåstårtor och ostbricka och en hel massa annat gott, det blev hur bra som helst. :) (och sambons kompisar hade dålig fantasi när det gällde presenter: han fick 15 olika sprit- och vinflaskor, så nu har vi dricka så det räcker till nästa midsommar också) :D

I måndags på kvällen träffade vi vår vigselförrättare. Vi var hembjudna till henne och hennes man, så vi fick kaffe och bullar där. :) Vi hade Amanda med oss, hon fick leka med en kattunge medan vi andra pratade tråkigt vuxenprat. :) Det känns jättebra att vi ska bli vigda av just denna person, eftersom jag känner henne väl sedan tidigare. Hon brukar dessutom alltid prata ganska personligt på vigslar och begravningar, och med en väldig insikt, så jag har på känn att när hon pratar kommer jag att grååååtaaaa... :)

evkasu: ja, visst är det härligt med rea?! :D På lördag ska jag och sambon ut och fynda lite, bl.a. har de -50% på alla kostymer på dressman. Får se om vi hittar något.

Nu ska jag cykla iväg till jobbet igen,har varit hemma på lunchrast.

Sköt om er!

• Abbes

Hej på er tjejer!
    Jag gifter mig den 2/9 och undrar om jag kan få va med i er tråd? Nu börjar det nämligen hända saker. Det som tidigare bara var drömmar, önskningar och planer börjar bli verklighet. Det känns härligt!
    Förra veckan hämtade jag min ring. Tycker den är helt underbar och blev alldeles förälskad i den! Längtar tills jag får bära den på mitt finger!
    Igår ringde jag klänningsbutiken och fick reda på att min klänning kommit. Kul! Jag ska dit imorgon efter jobbet och prova med skor, underkläder etc. Ska bli så spännande!!! Hoppas att den passar!
    I helgen ska vi träffa prästen....
    Så kort o gott; livet leker just nu!

• elora

Hej hej brudar!

Nonika: Klart tråden fortsätter i samma anda som förut ;) Risken att tappa "medlemmar" är ju stor om man inte fortsätter i det gamla spåret :D

evkasu: Jaaa rea är väl för underbart??? Jag är för hemsk med VISA kortet, får börja lämna det hemma nu och hushålla varje dag känner jag. Idag blåste jag flera tusen ;) Nä jag hämtade glasögonen och vi ska göra ett försök att betala kontant istället för avbet. som ju är rätt vanligt när glasögon är svindyra! Nu har jag dock 2 par nya fina glasögon och hoppas bara ögonen vänjer sig snarast med nya styrkor!
    Kul att du hittat underkläder till er bröllopsnatt, jag undrar eg hur pass pigg man är sen efter festen hihi...Att däcka är väl det mest vanliga enligt säkra källor haha...

Nonika: Härlig midsommar förstår jag men så trist för din kompis som brutit armen! Tur att hon har så fina vänner som hjälper ;)

Ell: Ja och ni har ju verkligen haft en rejäl midsommarfest!! Hehe ni ligger ju lite plus då på spritfronten kan man säga? ;)

Abbes: Välkommen hit! Jaaa nu inser man verkligen att det närmar sig, jag som gör mina inköp eftersom känner att jag har inte så många lönelappar kvar att dela upp bland hehe...Men allt ordnar sig, det finns ju banker som jag brukar resonera haha! ;)

IDAG har jag fixat lite smått inför wedding. Bl a köpt nån underlagscréme som är som en "mousse" (jösses så många att välja på) som jag tänkte testa lite inför dagen D. Men den verkade himla skön för ansiktet det lilla jag provade i butiken. Sedan hittade jag lite örhängen till 7-åringen + hårspännen antingen till henne eller lillasyster (snart döpt till Orkanen). Så nu är tjejerna i stort sett fixade o klara. Saknas väl ev strumpbyxor beroende på hur vädret verkar. Känns lite lurigt att köpa nu.

Har jag förresten berättat att Petters faster ska sy en cape till mig i linne??? En enkel sak att ha över axlarna "just in case". Å det ska bli skoj att se det hela, hon syr mest medeltidakläder.

God natt på er...:D

Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2