Sept-06 by Nonika # 2
Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D
Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D
pAssar in... menaj jag ju.. så ingen tror att det skulle stå pIssar in.. ;) :P hehe
Hej!!
Här är en septemberbrud till. Hade tänkt gifta oss den 9/9 men det blev den 2/9 till slut. Kul att läsa på den här tråden om allas planeringar inför den stora dagen.
Vi gifter oss i Järeda kyrka i småland (utanför Hultsfred). Det mesta börjar faktiskt falla på plats. Beställde ring för ett tag sen. En gammal kompis i Sthlm ska göra ringen...jättekul! Måste snart börja pyssla lite med festprogrammet, men det får nog bli ganska enkelt.
Måste kila, men jag återkommer!
Tjena! Wow va kul att så många hittat hit, denna tråd har verkligen exploderat. Kan det vara att vi har det så trevligt här tjejer? :D Välkomna alla nya!
Okey jag har hittat lite frågor jag kan besvara:
Bordeux: Hm väntar du på svar från gästerna tro? ;) Vad en toastmaster gör är väl i stort sett att styra kvällen genom att hålla ett program kan man väl säga? Det är rätt bra med någons om håller lite tider när det gäller maten och när det ska hållas tal etc. Mer tips finns väl bl a att få här på bt eller Bröllopsguidens hemsida om jag inte minns fel??
Vackra: SKOJ med fler den sista september! Jag har stora förhoppningar om härligt väder som inte är så himlans varmt ;) Håller absolut med dig om att alla "små saker" är bäst gjorda i god tid innan för jösses som det blir ett gäng lätt!
Ell: Det lät inte alls skoj att råka i deppighet bland semester och planering. Förstår att det kan kännas övermäktigt med allt då. Håller med evkasu som kom med goda råd, och att du slipper magsjuka! ;) Kul att ni ändå har så lite kvar att göra, det underlättar ju kanske om man får en dyster dag. KRAM!
Evkasu: Nä semester vad är det? ;)
Ja visst är det gött när budgeten plötsligt kan göra en kurva neråt med? Jag hade ju missbedömt priset på bygdegården så det var ingen nackdel :D
Låter ju bra att ni får gifta er på riktigt nu då hehe..tråkigt vore väl annars?
Tackar både Ell/Evkasu + er övriga med som gett tycken om håret :D
Sept.2: Ja här trivs jag toppen för det känns verkligen som man har äkta gensvar från tjejerna som hänger här ;)
Goda råd, och tröstrika ord värmer gott.
Låter härligt att bara kunna slappna av och invänta er bröllopsdag nu, den är ni helt klart värda speciellt om ni haft en jobbig tid bakom er...Lycka till!
JO! Det finns förresten en FÄRDIG GÄSTBOK med finurliga frågor i att köpa. Kostar runt 200 kr och heter "Bröllopsboken" av Anna Oskarsson www.bokus.com/b/9163116146.html
Den blev jag ena sugen på!
Hm nu får jag ge mig för stunden. Hör att det inte går vidare bra för pappsen med nattningen ;)
Idag har jag badat med töserna och cyklat som en dåre för att hinna med bussen hem. Är ju lite ovan med all cykling + bussresor men det är skönt att slappna av och slippa köra bil. Känner mig mycket piggare!
Nu efterlyser jag: Tips på billigt ställe att köpa ballonger på! ;)
Å nej! Hur kunde jag glömma sista sidan?
(hungrig o virrig)
lindamarias: Nämen aj då, det där rimmar lite illa känner jag direkt. Kommer man på kant med prästen och annat viktigt folk omkring sig är det risk att läget inte blir bra alls. Tycker att ni ska återkomma till prästen och säga att ni nu har smält er träff och inte är riktigt nöjd och fråga om det går att få till era önskemål så långt som möjligt. Dock vet jag att de inte ruckar på vissa principer men gör ett försök så ni åtminstone känner att ni har försökt!
060909: Welcome! Visst är det något visst när man hittar rätt ring och någon man känner ordnar med det? Jag har inte samma situation men den ring jag länge drömde om ligger inom räckhåll nu så de andra "surrigat" ringarna får nog användas på andra fingret -tur att de inte var så dyra på sätt o vis.
Vackra: Missade er importerade präst! Det är lite kul med så engagerade människor. Härligt! Själv är jag importerad norrländska :D
Så där! Nu ger jag mig och ska käka...det blir kycklingrulle för jag orkar inte handla o laga mat...
Hej igen.
lindamarias...det verkar vara en konstig präst tycker jag. Håller med någon annan om att han borde vara intresserad av era önskemål?! Hur är det med er andra? Vet alla vilken präst ni ska ha? I min kyrka säger de att årästen skall höra av sig till oss men det är ingen som har ringt. Börjar bli liiite nervös nu, men det kanske jag inte borde bli? Det är ju semester och allt?...
Präasten menar jag ju... suck
Nej, fel igen Och jag som är svensklärare...*skäms* PRÄSTEN! Hur svårt kan det vara?
elora:
Hoppas du får din drömring! Min kommer va i vitt guld med några princesser på rad. Förlovningsringen är i rött guld. Svårt att veta exakt hur det kommer se ut men det blir nog jättebra!
Det var länge sedan vi pratade med prästen nu men jag har för mig att han sa att vi skulle höras av i augusti igen. Som sagt, det är ju semestertider nu så jag känner ingen panik. Det kan nog vara skönt att träffa prästen ganska nära inpå bröllopet tycker jag. Vi känner iof prästen lite sen innan så jag litar på honom att kan inte glömt bort oss.
Ska ni träna innan.. gå i kyrkan och så? Vi ska flytta till Umeå innan och det är lite tajt om tid... hur långt innan borde man träna i kyrkan, eller räcker det att gå igenom allt med prästen?
IdaM:
Vi kommer inte öva i kyrkan för varken vi eller prästen bor i närheten av kyrkan. Jag tror det räcker med att gå igenom ordningen med prästen så ordnar det sig nog. Men visst kommer det vara nervöst! Egentligen ska man ju inte göra så mycket mer än säga JA men man vill ju att allt ska klaffa den där dagen och man har allas ögon på sig. Lite läskigt men så roligt!