• elora

Sept-06 by Nonika # 2

Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D

• Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2
  • Nonika

Hallåj alla brudar!
    (Och min blivande man, ifall du skulle titta in här).

Idag har vi äntligen träffat vår vigselförättare, eller rättare sagt; hon som ska hålla i vår vigsel. Det var verkligen på tiden, för idag är det exakt en månad kvar!!
    Jisses, nu går tiden plötsligt fort!
    Det kändes bra, tack elora för den där texten du mailade till mig en gång om borgelig vigsel. Den är jättefin, och den ska vi använda oss av till stor del

Vi ska träffa henne på onsdag igen på själva vigselplatsen för att gå igenom detaljerna lite mer.

Sen har vi lämnat in våra förlovningsringar idag, tillsammans med min vigselring, till silversmeden. Hon ska hamra till förlovningsringarna så att de blir likadana som vigselringarna. Är lite skrajsen att jag ska tycka att förlovningsringen blir "fulare", men Pelle tror att det blir bra så jag får väl lita på det.

I morgon åker vi på kryssning, då ska vi köpa de sista ölen och ett par flaskor champagne.

Ikväll hade vi tänkt göra de sista personbeskrivningarna, vi har 10 st kvar att göra. Men nu stack Pelle iväg med bilen till vår personlige bildoktor, och sen vill vi titta på film. Så det blir väl till att sitta i baren på båten och göra dem
    Sen är det frågor till tipspromenaden som ska göras, samt vigselprogrammet. Och sen är det inte mycket mer...

Min frissa har jag försökt få tag på under en ganska lång tid nu, men det går inte. Undrar om jag behöver göra en provuppsättning när jag nu bara vill ha 2 flätor med löshår i? Det kan väl inte vara så svårt?

Sen har vi blivit erbjudna jättebra hjälp av ett par vänner! De ska åka till festplatsen och ställa dit ett stort kar (i plast tror jag), som man kan lägga en massa öl i med isblock. Det håller tydligen i massor av timmar. Superbra!! Då slipper vi bekymra oss om hur allt ska få plats i kylen!

Jag väntar på att en florist ska höra av sig, för jag tycker den första verkar lite dyr. Hon säger att en brudbukett kostar runt 1500:-, och då gör hon ändå det svart och hon jobbar inte som florist längre...vad tycker ni?

elora: Ja, jag förstår att du blir irriterad på dina släktingar...

• Bordeaux

Nu har jag varit hos min skräddare, min bror.
    Han har hjälpt mig att sy in klänningen.
    den behövdes sys in ca 4 cm över bysten.
    och nästan en sm i ryggen , snacka om att den var felsydd. beställd från kina.

man nu ser jag ljuset i tunneln, den blir nog fin.

monica

• Bordeaux

haha slant visst på tangenterna lite, dm skulle det vara inte sm:)

kom bara på att jag måste få skvallra för någon :)
    var ju hos min bror igår, han ska ju sy västar till min gubbe och hans bror och vår son. nu hittade vi ett mönster på en jätte söt klänning som våran 2 åring ska få i samma tyg som västarna , blir super gulligt , men det är en hemlis, min man ska först få veta det i kyrkan. om jag kan hålla mig tills dess.

förmodligen inte

monica

• Bröllopstokiig

Nonika: 1500kr för en brudbukett svart låter dyrt - jag kommer betala ca 1300kr för min av en florist här i Borlänge och då har jag gladioler och rosor o min bukett. så kolla runt o hör med andra florister vad de tar för samma bukett! varje krona räknas... :)

Pelle: låter som om du fick en supertrevlig svensexa :) kul :D

Elora: trist att höra om din moster... man tycker ju att hon kunde ge ett bättre skäl än att hon inte kom på din kusins bröllop... hon e ju iaf gudmor till dig...
    Men häng inte upp dig på det.. det e hon som missar något när hon väljer bort ditt bröllop!

Jag pratade med tjejen som ska göra min frisyr o make-up igår. Var nöjd med henne från början men nu visar det sig att det kommer tillkomma 25:-/mil i milersättning eftersom hon åker hem till mig o gör uppsättningen + det jag betalar för att hon gör jobbet. Då blir det ca 250kr dyrare än vad vi räknat med för hår o make... (2000kr + 250kr) jag har inte betalat någon handpenning el så till henne .. ska jag byta frisör tycker ni? Det finns ej tjej här i Borlänge som kan göra hår o lätt make för ca 1500kr. Hon verkar oxo bra men jag vet inte... velar lite... :o

• elora

Evkasu: Typiskt att det man behöver inte finns rätt var det är, för egen del har allt jag letat efter funnits på rean nu t ex koftor/cardigans till töserna och strumpbyxor. Hm kan inte komma på några bra ställen åt dig, ska jag spana här i stan? Vilken storlek snackar vi? :D

Nonika: Ringarna blir nog fina ska du se men visst är man supernervös för man vill ju inte slänga pengar i sjön. Jag lär väl få våra om någon vecka kan tänkas, och jag är grymt nervös då jag inte ens provat dem eller sett i verkligheten! Går p magkänslan helt enkelt...

Bordeaux: Skoj med en till som beställt klänning från Kina! Vem köpte du av? Jag köpte via Kanacca och är jättenöjd förutom längden som är ganska så för lång men det har jag hjälp med.

lindamarias: Jag tyckte det lät dyrt men så blir jag osäker på var du bor etc om det är mycket sånt som kan spela in på priset. Som sagt, min frisör skulle ha 750 kr/tim + 250 kr utöver för sminkning men om det var per timme minns jag ej. Men om du blir osäker får du väga dessa 250 kr i helheten mot det hela. Det kanske är värt dom extra pengarna? Eller inte?? Dååå så... ;)

Idag har jag inhandlat mer smink igen, summa över 400 spänn! Jag är snart upp i tusenlappen för lite smink, helt sjukt ju! Tur man inte köper i vanliga fall...
    Är lite pank igen innan lön (och det fick vi för en vecka sen?) så jag får nog ta ut mer från sparkontot och fylla upp så jag kan handla lite smått som behövs. Äsch det ordnar sig...nu trillar ögonen ihop! :D

• Abbes

Hej på er allihop!
    Nu är det fyra veckor kvar tills jag står brud och för en stund sedan kom killarna och rövade bort min blivande. Jag var förberedd, men han anade inget. Vi hade planerat att vara hemma och pyssla om huset hela dagen.... Handklovar, ögonbindel och hörselkåpor och så bar det iväg mot okända uppdrag. Hoppas att de får roligt och att m2b kommer hem oskadd...
    Återstår för mig att ägna dagen till det som faller mig in Ska hälsa på min mor och kolla så att omslagen till våra festprogram utfaller så som vi tänkt (hon har åtagit sig att göra allihop! fantastiskt snällt!). Kanske snickra lite på själva festprogrammet också... och fila på naglarna...
    Det finns ju alltid något att sysselsätta sig med när det nalkas bröllop!
    HA det bra allihop
    Tjingeling

• Nonika

Idag är det exakt 4 veckor kvar för mig också! Visst börjar det pirra lite, Abbes?
    Har hittills inte känt av det så mycket, men nu när jag inser att det är mycket kvar att göra, och att det snart är dags, så....ja, det pirrar i alla fall lite mellan tårna eller nåt

Nu har jag precis suttit och skrivit ut alla frågorna till tipspromenaden som vi ska ha. Vi satt och gjorde dem över att glas rödvin häromkvällen, det blev 13 st, och rätt så roliga också!

Jag ska klippa ut dem och klistra fast dem på färgade papper, får se vad jag får tag på. Kanske mörkblå bakgrund, samma som i inbjudningarna? Kanske hittar jag någa roliga stickers med skärgårdsmotiv att klistra på också?

Vi har tagit en morgonpromenad idag också, det behövdes efter kryssningen vi gjorde i torsdags. Sen satte vi oss och skrev ner vad det är kvar att göra.

Skönt att all alkohol är köpt nu i alla fall. Nu ska vi försöka räkna ut hur mycket vatten och läsk vi behöver köpa. Vi köper backar, så kan man ställa ut flaskor på borden. Vad tror ni går åt?

Funderar på att åka och handla redan idag, tex snacks. Det håller sig väl bra?

Hasta vidare...vi syns!

• Bordeaux

fick höra av en liten fågel i går att min "vänner" har planering för mig idag

monica

• Bordeaux

I dag har jag varit på ikea och köpt 16 paket lakan och 10 paket 4 pack ljusstakar. 12 krukor och godis till askarna
    monica

• lindamarias

:) kul med svensexa för din M2B Abbes :) hoppas som sagt han kommer hem hel o välbehållen ..hihi...

vi har nu hittat ett underbart ställe att övernatta på efter bröllopsfesten: Klosters Herrgård: www.klostersherrgard.com/index2.html
    Tror det blir så bra för oss :) känner skönt att ha den saken ordnad... en till sak att pricka av från listan - hur gör ni andra med bröllopsnatten? åker ni till ett hotell eller hem?

Jag har funderat på det här med frissan... o jag behåller den tjejen som jag redan bokat. Tror nog att det är värt pengarna - hon har bra rekommendationer :) så nu ska jag inte ha mer ångest över det.. hehe..

Bordeaux - spännande o se vad dina "vänner" planerar för dig ;)

Ha det så bra nu alla!

Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2