• elora

Sept-06 by Nonika # 2

Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D

• Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2
  • Abeth

Hej tjejer!

När jag läser om vilka som tackat ja eller inte till era bröllop så tänker jag på hur skönt det är att jag har gett värden och värdinnan i uppgift att ta emot anmälningarna så att jag slipper.

Min sambo och jag diskuterade häromdagen hur man ska göra med dem som inte svarat ett par dagar innan osa:t gått ut. Om man ska ringa och påminna dem eller inte. Men vi kom fram till att om de inte har svarat då så är de förmodligen inte intresserad nog av att vara med på vårt bröllop, så då ska inte vi ringa och hetsa dem.

Jag har börjat fundera lite smått på servetter o ljus till borden, men känner ingen panik över huvud taget. Jag var mer stressad i mars än jag är nu och det känns väldigt skönt. Om det är nåt som går fel så kommer det att göra det oavsett om jag stressar upp mig i förväg eller inte. Så jag tar det bara lugnt.

Magen växer och gör ont till och från. På onsdag är det dags för det första ultraljudet.

Jag har läst de flesta av era inlägg men jag orkar faktiskt inte kommentera dem. Det jag kan säga är att alla verkar ha koll på sitt sätt och jag är övertygad om att ni får underbara bröllopsdagar allihop!

• lindamarias

:D jag blev hippad i helgen :) sååå trevligt o kul! berättar mer sen :)

hoppas alla har det bra!

• Bordeaux

åh kan du inte berätta vad du råkade ut för

är jätte nyfiken
    monica

• elora

Hej hej allesammans!
    Ett kort inlägg för en gångs skull tänkte jag slänga iväg, hehe.

lindamarias: Weeeh nu dör vi av nyfikenhet! Berätta!!!

Sedan en fråga: hur långa är era klänningar? Och är det någon som har släp på sin klänning? Idag lämnade jag in min för uppläggn. och jag stod rätt handfallen med hur lång allt ska vara, det är ju inget man bara "vet"?!
    Har ju 3 lager att tampas med dessutom, så ytterst blir chiffongen längre än satinkjolen. När jag står så blir den ca 1,5 cm ovanför golvet. Är det lagom?

Jag har INGEN aning om hur jag ska handskas med släpet sen, det är ju inte superlångt men det finns ju där och jag är väl inte känd för att föra mig väl i för långa klädplagg. Dessutom lär väl folk stampa på den i bak, snyft jag får nog intala mig att den inte var så dyr...men ändå!

Okey det som händer här iaf är att vi fått i ordning bordsplaceringar, 2 olika. Ska få mått på borden så jag kan klippa till tyget. Har nog fått känsla för vilken typ av frisyr det blir, men den är knepig att förklara hehe. Men uppsatt blir alltihop iaf med tiara och några pärlhårnålar i bak och ev en blomma.

Sov gott...jag får nog lov till det...

• Lilltrolle

Hejsan

Jag har bara skrivit nå'n gång i den här tråden tidigare men nu undrar jag om det är någon som vet om man kan hitta hur vädret var ett visst datum ett par år tillbaka? Jag skall ju gifta mig den 2/9 och det vore kul att se hur vädret varit det datumet de senaste åren
    Har letat på SMHI men hittar inget...

Såg att det var ngn som undrade över möhippor, kanske är du bara intresserad av de tjejer du redan känner här i tråden men jag blev i alla fall hippad i helgen om det är av intresse: www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m1816991.html

• Ell

Slänger in en liten hälsning, sitter på jobbet och är lite stressad, men BT måste man ju hinna med ändå...

lindamarias: jag är också nyfiken på din möhippa, berätta! :)

lilltrolle: låter som om du också fick en jättekul möhippa! :D

Igår satt jag och sambon och gjorde klart servettringarna (som ska fungera som placeringskort) och jag blev helnöjd... :)

elora: jag tror att 1,5 cm blir riktigt lagom. Jag var också till sömmerskan häromdagen och hon ska korta av klänningen, så min slutar också ungefär 1,5 cm ovanför golvet. Vet inte hur det brukar vara, men om vi är två som har lika långa klänningar, kan vi ju inte vara sååå långt från det normala? Eller? :D:D

Det känns som om vi har allt under kontroll nu, allt det viktigaste är fixat. Det som är kvar nu är bara små detaljer, mest dekorationer och inköp av matvaror. Det känns bra, helt enkelt. :)

En sak som vi haft problem med, är att hitta musiken till vigseln. Vi kommer ju att ha all musik på cd, och spela upp med hjälp av en stereo i vigselrummet. Det svåraste har varit att fixa psalmerna instrumentalt... har inte hittat dem nånstans! Men nu råkar det vara så att sambons farbror är kantor, så han ska spela in våra psalmer och skicka dem åt oss. :)

Det blev ganska långt nu, det brukar bli så. :)

Ha det gott allihop!

• Nonika

Hej tjejer, skriver en kortis för att visa att jag finns kvar

En kompis till mig har hoppat av bröllopet, han har fått förhinder. Det gör inte så mycket, för det var en kille för mycket bland gästerna Men vi har istället bjudit med den 14-åriga dotterns pojkvän, så nu är alla nöjda och glada

Ikväll har vi varit och provat våra bröllopskläder, och jag måste ju säga att jag är mer än nöjd! Vi beslutade oss för att låta sömmerskan sy mantlar till oss, och det ångrar vi inte en sekund, trots att de kostar 3000:- tillsammans. De är mörkblå, och vi har de gamla tecknen för manligt och kvinnligt på ryggen, i guld. Alltså Pelle har den manliga symbolen, och jag den kvinnliga
    Om ni läst Da Vinci-koden förstår ni vilka jag menar

Det kommer bli SÅ häftigt!
    Funderar på att höra av mig till en bröllopstidning för att höra om de vill göra ett reportage om oss, för det blir ju ett rätt ovanligt bröllop

Ha det bäst så länge, nu ska jag knyta mig, för i morgon ska jag lämna lillan på dagis kl 07.15...

• Lilltrolle

Jag satt ute en sväng i går kväll med min tärna och kände hur kallt det var!! Vad skall ni ha över axlarna om ni skall ha ngt?

Nonika: GÖR DET!!! Låter ju hur coolt som helst - såklart de vill fota och göra en artikel om det!!!
    07.15!! Och jag som är stolt att vi är på dagis kl 07.55 i morse och då har vi dagis nästgårds och det är inte ens vinter med overaller, mössor etc...

Ell: tack, det var det - är så himla glad över mina tjejer!!! Det bästa av allt är att de hade så roligt när de planerad och gjorde allt, det flöt på hur smidigt som helst tydligen trots att vissa aldrig träffats och de definitivt inte umgås annars.

• lindamarias

hej hopp..... nu e jag äntligen tillbaka här... vi håller på o flyttar in i huset nu o har inte fixat med bredband... så då e man inte ute så mkt här.. men nu ska jag berätta om min möhippa :)

Jag åkte alltså till Stockholm förra helgen och eftersom alla mina vänner bor i Stockholm då jag precis flyttat därifrån, så misstänkte jag att om jag skulle få en möhippa så skulle det bli den här helgen :D På lördag fm skulle jag öva en sång till vigseln med min pianist och sen skulle jag möta en kompis i Gamla stan o gå o shoppa hela dagen.... trodde jag alltså... när jag kom fram till gamla stan o vi började gå så fick jag plötsligt en ögonbindel för ögonen och hörde att två andra kompisar hade joinat oss för att föra bort mig.... vi gick och åkte buss till en annan del av stan o när vi kom fram till en dörr fick jag ta av mig ögonbindeln o jag fick se att jag var på en spa o hudklinik o jag skulle få en ansiktsbehandling :D härligt! vilken trevlig överraskning! det var jätteskönt å bara ligga där o njuta av att bli ompysslad.
    När jag var klar blev jag hämtad och då hade flera kompisar tillkommit och vi gick till stadsthuset o hade picknick i solskenet. Det var jättemysigt att sitta där. under tiden vi åt fick jag kuvert med jämna mellanrum med frågor om min M2B :) hehe... massa frågor hade de.... det har ju gått så snabbt för oss - vi träffades i höstas o nu gifter vi oss så många av mina vänner har inte hunnit med så de ville kolla upp vem det är jag gifter mig med eg ;) När vi ätit klart fick jag göra ett "bröllopsfoto" genom att rita, och använda andra material - mkt fint blev det :D
    Sen bar det av till Grönan där vi skulle göra 5-kamp - jag fick välja vilka grenar.. jag vann inte men förlorade inte heller.. o kul var det. Sedan åkte vi bergbana, katapulten och slänggungorna... jag fick bestämma detta oxo :D hehe.... lurade upp några på saker som de aldrig skulle gjort om inte jag sagt att jag vill åka på dessa karuseller :)
    Eftersom det var lördag var det sommarkryss på Grönan o vi fick höra Martin Stenmarck och Sahlene bl.a. vi avslutade kvällen på en restaurang där jag fick ännu fler frågor om min M2B.. jag somnade gott den natten o är mkt glad över att min möhippa blev så lyckad :D är tacksam för mina vänner som e så snälla :D

det ska bli kul o höra vad ni andra kommer råka ut för :D

• lindamarias

Nonika: ville bara säga att hör absolut av dig till en bröllopstidning!!

Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2