• elora

Sept-06 by Nonika # 2

Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D

• Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2
  • Bordeaux

nu måste jag bara få säga att det finns ju så snälla människor här.
    jag skrev ett inlägg här på bt för ett par veckor sedan, om att jag ville ha en krans från indiska, men dom var slut i stockholm , jag ringde till central lagret och frågade om dom kunde kolla om det var någon butik som hade dom kvar , Indiska sa då att det fanns 3 kvar i butiken i växjö. så jag frågade om dom kunde skicka en sån till mig , men det ville dom inte , så jag skrev som sagt ett inlägg här på bt och frågade om det var någon i växjö som kunde hjälpa mig , och det fanns en snäll människa som nu har gjort det.

tack snälla om du kanske läser detta .

monica

• Abbes

Dan före dan före dan.
    Har packat nästan alla väskor och städat huset. Phu!
    Var i kyrkan och tittade i förmiddags. Fjärilarna börjar göra sig påminda i magen.... Snart är det dags!
    Ska snart gå ner till biblioteket och rösta. Är borta i tre veckor så vi blir tvugna att göra vårat val nu.
    Ikväll kommer min tärna ner från annan ort. Ska hämta henne på tågstationen. Imorgon blir det manikyr och pedikyr (ja, är det någon gång man ska kosta på sig detta så är det banne mig inför en sån här dag!)på förmiddagen och sedan frissan på eftermiddagen. Ska färga och slinga håret inför lördag. Spännande.
    Sen är det bara att "åka med".
    M2b sover borta natten innan bröllopet och sen ser han mig inte förrän i kyrkan. Jag kommer att gå in med min far. Det blir nog fint. Jag kommer att bli så rörd!!!
    Har sett till att jag har en näsduk som jag ska stoppa i dekoltaget (stavas det så?).
    Hinner inte skriva mer nu.
    Kram på er alla!

• Nonika

Bordeaux:
    Hur kollar man vädret för lördag på dagen då? Jag får bara upp lördagnatt och då ska det visst regna Får verkligen hoppas att det inte regnar på dagen...

Idag har jag fixat mina naglar! Det var en stackars nyutbildad tjej...det ver ett fasligt klibbande med lim, och det satt stora klumpar av lim kvar under naglarna när jag gick därifrån. Hon fick börja om med ena handen för hon råkade smeta ut det mesta, och en del av naglarna sitter lite snett...men, men det är det säkert ingen som tänker på.

Sen har jag handlat det sista, så nu är det kvar att göra "grisen" som ska stå i baren. Samt packa det vi ska ha med oss både till vigselplatsen, natten och dagen efter.
    Igår kväll var vi uppe länge och smuttade på portvin som vi fått av Pelles jobbarkompisar. Jag har packat ner det mesta som ska till festlokalen och skrivit på alla kartonger och påsar vad det är i. Har packat in våra egna vinglas i bubbelplast och handdukar. Det är en tjej på mitt jobb som gjort dem till oss, de är i keramik. Mörblåa med vit insida, jättefina!

Och allt annat har löst sig; hotellsviten är vår, och betald. Serveringstjejen är så pass frisk att hon kan jobba.

Så just nu känner jag mig lugn och trevlig
    Allt kommer att gå bra

• evkasu

Hej på er!

Ja, här i Dalarna ser ju vädret ut sådär... men, som fotografen, som jag just pratade med, sa, eftersom vi gifter oss borgerligt och utomhus kan vi ju alltid skjuta på vigseln en kvart om det skulle regna lite. Och ihållande skurar väntas ju inte. Men på söndag ska det ju bli sämre, när vi ska ha utomhuslunch...
    D:s föräldrar har dock lånat ett partytält och det är ju ändå rätt opretentiöst dagen därpå så då är det inte hela världen ändå.

Vi har just övat brudvals efter några glas av bröllopsvinet... gick ok, och fotograftjejen sade att bara man ler och har kul under valsen så distraherar man folk så det låter som en bra idé.

Imorgon gäller manikyr och pedikyr och sedna dukning på kvällen. Mina tärnor kommer upp först och sedan en hel del gäster imorgon kväll, resten på lördag.

Måste hinna rösta imorgon också! Eller så får det bli på måndag, innan bröllopsresan.

Ha det bra tjejer,

Kram!

• Bordeaux

nonika: gå in på snhi:s hemsida.
    gå på prognos, så får du upp 5 dygn morgon , dag o kväll

ska tänka på dig på lördag.

monica

• lindamarias

Skickar en lyckönskan till alla er som gifter imorgon!! Kom ihåg o njut av dagen - ta vara på varje minut!

Kram till er alla :)

• Bordeaux

smhi menade jag förståss

• elora

HEJ ALLA NERVÖSA 2 sept-brudar!
    Tänker massor på er och är faktiskt lite avis för nu önskar man ibland att det är över haha...Det känns bara så mycket att hålla reda på och i mitt fall så blir det extra mycket "hålla-i-trådarna" för min sambo jobbar ju häcken av sig nu iom skörden. Men imorgon...då blir det minsann ingen skörd för honom haha! Skriver inget mera om han dyker upp...

Våra ringar kom i onsdags och jag cyklade fort som attan för att hämta ut dem. Dock blev min järnring för liten (själva vigselringen) så idag tog jag med dem båda till en guldsmed och det blev istället guldringen (mammas fd vigselring) som gjordes om då hon inte arbetade i järn. Jaja det är väl detsamma på sätt o vis. Kika gärna på MSN sidan groups.msn.com/FamiljenStenman-Ek

NU HAR JAG STARTAT EN GRUPP! Lägger länk i nytt inlägg här. Skicka ett mail så godkänner jag er. sept06@yahoogroups.com

Tjolahopp, hejdå!
    (har läst alla inlägg men får kommentera dem senare i helgen...)

Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2