Sept-06 by Nonika # 2
Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D
Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D
Väldigt fint foto i svartvitt på Er Ingela!!! Ska kika lite mera men nu måste jag sova lite :D Kram
Ingela Lagström: ni var jättefina!! Jag gillar speciellt den bilden när ni skålar i takluckan! (www.weddingannouncer.com/pictures/9930/customtext/289806/full-size/br-llop0-jp.jpg)
Lycka till ni som gifter er imorgon!!
Tack så mycket. Jag håller oxå tummarna för er som gifter sig i morgon. Det ska i a f bli soligt och fint väder. Lycka till.
Här är det lugnt och fridfullt, ser jag! Ingen som har något nytt att rapportera?
Hej tjejer!
Allt verkar bra. Jag har inte hunnit läsa allt som skrivits men vill gärna slänga in några kommentarer.
Till alla er som är gifta > Stort grattis!
Elora > Jag kommer att spendera natten innan bröllopet hemma hos svärföräldrarna med en himla massa familjemedlemmar och pizza. Tror att vi kommer att få det hur bra som helst. Kan faktiskt inte tänka mig att sova utan min älskling så det var ett lätt val. Sen har vi ju bokat en svit för bröllopsnatten som nog snarare blir en bröllopsmorgon om vi ska orka vara trevliga mot varandra...
Jag är inte särskilt stressad med mindre än 2 veckor kvar. Det beror nog på att jag ser det som ett tillfälle till en trevlig fest med människor som vi gillar och inte nåt jättepretetiöst som absolut inte får gå det minsta fel. Det är bara att konstatera att saker o ting aldrig blir helt som man tänkt sig så man kan lika gärna slappna av och inte stressa upp sig i onödan.
En sak som jag är lite orolig för är klänningen. Den sitter jättebra nu. Men hur sitter den nästa vecka? Kan aldrig tänka mig att magen hinner växa så mycket på en vecka att jag inte kommer i den, men det oroar mig iaf lite. Klänningen ska kemtvättas nu och jag traskar runt i skorna varje dag. Annars är det bara dukar, dricka och snacks kvar att handla. Allt annat är beställt eller inhandlat.
Så nu ska jag bara slappna av och le fånigt varje gång bebisen sparkar.
Ha det bra!
:) hej på er - nu har det gått över en vecka sen jag gifte mig o jag måste säga att det var det mest underbara dagen i mitt liv! det mesta klaffade och vi hade fint väder med sol o värme! skriver mer sen - sitter på jobbet nu o kan inte riktigt koncentrera mig ... så skriver en rad till er istället :)
ni som har den här dagen framför er har verkligen något att se fram emot!
Nu så har jag kommit hem o kan skriva lite längre om bröllopsdagen o allt runtomkring.
onsdagen innan bröllopet kom min värdmamma från USA hit tillsammans med sin nye man. De skulle hjälpa till med förbereldelserna och de var till en otroligt stor hjälp! Vi skulle inte klarat oss utan dom! Dagarna innan gick snabbt, jag var ledigt torsdag o fredag och då var det bestyr med att köpa in den sista maten, duka, hämta M2B:s kläder, försöka att inte stressa utan bara se fram emot den stora dagen.
Vi spenderade natten tillsammans eftersom det var enklast - vi hade gäster boende hos oss och det var naturligt att vara tillsammans då. Min frisör skulle komma kl 8.30, så det blev en tidig frukost för mig o sen fick jag sätta mig i kontoret där själva förvandlingen från vanlig tjej till en Brud ;) Det var så skönt att frisören/sminkösen kom hem till mig o hon var så duktig! Sminkade o gjorde håret om vart annat och jag blev jättenöjd - o jag måste säga att sminket gjorde hon bra för jag grät mkt på vigseln o under middagen o ändå höll sminket hela dagen/kvällen!
När jag var sminkad o klar med håret så åt vi en lätt lunch o sen bar det av till kyrkan där vi skulle fotas. Som tur var höll vädret uppe - inget regn i sikte så jag tror att bilderna blir toppen! vi har inte sett dom ännu o jag är så nyfiken!!
M2B gick så in i kyrkan för att vänta på mig o min far. Jag var inte alls nervös men så när dörrarna öppnades blev det så mäktigt att jag bara grät av lycka o glädje - alla som man tyckte om stod där o jag var på väg att gifta mig med min älskade. Så fantastiskt! Vigseln gick snabbt - prästen kortade ner den något eftersom det var ett bröllop efter vårt men det gjorde inte något. Allt blev så fint ändå. Jag hade tänkt att jag skulle sjunga under vigseln, men jag sjöng en strof o sedan fick en väninna ta över - hade haft henne som back-up ifall det inte skulle gå. Jag sjöng dock ändå för M2B så att han hörde. Vi sa så våra löften o sen var det dags för utgång.
Vi tog kort utanför kyrkan o sen åkte gästerna mot festplatsen. Vi åkte i en vit cadillac o först startade den inte :O men så kom den igång... lite seg i starten bara.... hihi... när vi kom fram så stod alla o hade fått bröllopsbubblor som de blåste över oss - läckert! solen sken o det var riktigt varmt.
Själva festen avlöpte utan problem - alla verkade ha så trevligt - bordsplaceringen var lyckad :) känns bra att alla verkade trivas med de dom satt med. Maten var god o att ha chokladhästar o kaffe var perfekt istället för efterrätt.
När tårtan kom blev jag dock lite förvånad.... det var grön marsipan på den o inte vit som vi hade beställt.... i övrigt stämde allt.. men färgen.... hm.... vi fick lite rabatt sen på den... men ja.. hur kan bagaren göra en sån miss? Ingen utom vi märkte ju det o tårtan var god!
Festen slutade runt 23.30 o vi åkte iväg till Klosters Herrgård där väntade lite vickning med champagne o annat gott. Mysigt att få vara för oss själva o ha det skönt.
Själva bröllopsresan berättar jag inte om här, men den var mkt fin o vi är nöjda med de dagar vi fick i Rom.
Hej hej!!!
Nu börjar mailinglistan komma igång, hälsar Lindamarias välkommen ;)
Och GRATTIS! Vilken härlig dag förstår jag...wow så starkt att försöka sig på att sjunga i kyrkan...huuu jag ryser ;)
Ser oxå fram emot foton från er alla, det ska bli spännande att kika på er. Känns som jag visat upp mig tillräckligt haha!
lindamarias: Ja det är nog bara en själv som märker de små missarna, tänkte på marsipanen. Vi har beställt röd marsipan så det ska bli skoj -hoppas man får rätt hehe. Var det ni som åkte tidigt eller slutade även festen då runt 23.30? Har många haft vickning under natten? Det blir väl klassiska korv m bröd antar jag. Vill ju inte att någon ska bli stående med att fixa allt för krånglig "mat".
I alla fall, lät mysigt med helgresa till Rom om jag förstod rätt? Och jag ska faktiskt överraska sambon med vit cadillac som mammas sambo ordnat ;) Det ska bli skoj!
Abeth: Ååå så det sparkar, visst är det något alldeles speciellt? Knepigt liksom att man har en till i magen...hihi...
Förstår om klänningen känns som lite bekymmersamt för det är ju inte lätt att räkna hur mycket bebisen behagar växa ;) Men det mesta ordnar sig tänker jag alltid...men ha en back-up plan tycker jag! Kan du hyra i nödfall?
Jag har nog en lite seg vecka framför mig då jag måste lära upp en ny tjej på jobbet som ska täcka mina 2 veckor då jag har "semester". Vi är alltså lediga hela v 39 så det ska bli så skönt att dela upp alla saker som ska göras. Denna helg drar vi nog t Skövde o köper snacks, dricka m. m och jag ska färga håret.
Sen börjas det på måndag med besök till bygdegård, lämna in klänning för pressning. Tisdag: träffa präst. Onsdag "ledig", torsdag: hämta skjorta. Fredag: Duka, hämta tårtor, m m. Lördag: Tadaaaaa!
Vi har väl kommit på vad vi ska ha för marscher, det blir nog en kul blandning. Först A trumpet Voluntary och till utmarsch blir det "Prélude ur Te Deum" (alltså introt till Svenska melodifestivalen om någon kan den?)
jag kan tipsa om Svenska kyrkan i Jönköping som lagt upp lite kyrkomusik på sin hemsida. www.svenskakyrkanjonkoping.se
Glöm inte bli medlem ;)
sept06-subscribe@yahoogroups.com
Elora > Jag lämnade in klänningen till en sömmerska idag och jag ska få pröva den imorgon redan. Hoppas att det blir bra för jag har ingen lust att se ut en ny klänning så tätt inpå. Men det finns alldeles säkert möjlighet att hyra en om det skulle gå åt skogen.
Har varit hos barnmorskan idag och bebisen växer som den ska. Däremot frågade hon om jag äter ordentligt. Jag har bara gått upp 2 kg än så länge. Tror hon tyckte att det var för lite, fast hon inte sa det. Hon har däremot sagt till på skarpen om att jag ska låta graviditeten gå i första hand och jobb o skola ska komma i andra hand. Så det är väl dags att ta det lite lugnt.
Nu ska jag iväg o tjäna pengar.
Ha det bra!
Hej på er!
Jag kikar in och läser...
Abeth: Åh, så mysigt att bebisen sparkar och rör sig! Det är verkligen en väldigt speciell känsla! Men var inte orolig över att du inte gått upp så mycket, det gjorde inte jag heller till först, jag gick ner 3 kg istället! Men min barnmorska sa att bebisen tar all näring den behöver, det är bara mina egna reserver som minskar. Men att ta det lugnt är aldrig fel, vare sig man är gravid eller inte.
Elora: vilken rolig utgångsmusik! Det kommer nog att bli jättebra, alla känner ju säkert igen den musiken!
Nu har det droppat in några bilder från kompisarna, så jag lägger upp dem lite vartefter... kvaliteten är inte den bästa på alla bilder, och inte våra miner heller! bilderna från fotografen har inte kommit ännu, tyvärr, så ni får vänta ett tag till på dem.
www.pixbox.se/usr_show_id32711_page0_order1.html
Ha det bra!