• elora

Sept-06 by Nonika # 2

Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D

• Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2
  • Bordeaux

idag har jag köpt underkläder och hämtat min ring
    underbart vacker

monica

• Nonika

Hahaha, nu har Pelle precis skridit ner mot parkeringen iklädd en knallgul overall med en flytväst över, samt en träskylt där det stod: Ser jag lite skraj ut?
    Samt en bit från en svart sopsäck över ögonen (kan inte vara bekvämt). De hade sagt att de skulle komma kl 8.30, så jag hade ställt kl. på 8.20. Men kl 8.16 klev de in i sovrummet, tände lampan och kastade en öl på honom. Och jag fumlade under sängen där jag hade gömt videokameran, sen filmade jag hela härligheten.
    Så nu är SVENSEXAN igång!!!

Hahaha, jag hade fullt sjå igår. Först köpte vi film till kameran, som numera sällan används. "Måste ju filma barnen lite på stranden, det kan vara kul att ha". Sen var det bara att hålla med när han planerade dagens målning. Jag har även planerat med Pelles mamma och syster Anna, att de ska komma hit idag/ikväll, och äta och umgås. Pelle tyckte att de kunde komma på fredag istället, så vi kan gå på bio ikväll. Vi får se, vi kanske går ändå, jag och barnen. Det beror väl på hur duktigt de målar idag

Med på svensexan var 6 grabbar.
    Pelle ska få dyka med tuber (Pelles systers man är instruktör är instruktör). Lite nervös är jag, eftersom sist han provade att dyka fick han lite panik, och nu har de ju hällt i honom alkohol. Dock bara en öl och minto (uäck, det är det värsta han vet. Han stank sprit och mint )

Resten kanske Pelle själv berättar om här på Bt - när han nyktrat till

• evkasu

Nonika - hoppas vi får höra mer av Pelle sedan då, låter som en bra start iaf...

Min m2b:s marskalk håller på och planerar nu men de har lite svårt att få ihop datumen vet jag, så nu har de fått numret till D:s chef för att se om hon kan hjälpa till att lägga om schemat utan hans vetande. D är precis som jag INTE intresserad av utklädning eller att sälja kyssar på stan typ men han tar nog gärna en partykväll med grabbarna, frågan är om de har fattat det...

Bordeaux - hur ser din ring ut?

• Bordeaux

jag har låtit en guldsmed lägga på ett hjärta på min mans förlovningsring som vi har förminskat till mig, lägger in en bild på min hemsida inom kort

• evkasu

Bordeaux - Låter jättefint!

• IdaM

Här om dagen ringde jag till en lokal retaurang/hotell och frågade om det gick att hyra dukar vårt bröllop (hundra personer). Inga problem sa han som svarade och berättade att de kostade 40kr/styck att hyra och då ingår tvätt. Toppen tänkte jag och ringde min svärmor för att höra om hon tycket att det var ett bra pris. Vilket hon tyckte så jag ringde ännu en gång till restaurangen och chefen svarade, jag sa att jag ville hyra dukar... det blev helt tyst i telefon och jag var nära att ropa hallå... men då sa han att det inte gick. De hade inte så mycket dukar sa han.. jag blev helt paff.. bara några timmar innan hade de sagt att det gick hur bra som helst. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Något bra förslag någon?

• lindamarias

Bordeaux - vad fint det låter med din ring!

IdaM - det var ju märkligt att du fick två olika besked.... har du kollat med något tvätteri? Ibland hyr de ut dukar o servetter....

• lindamarias

Nonika: ser fram emot o få höra om Pelles svensexa ;) hehe.. han kommer få en heldag låter det som....
    jag vet inte om min M2B kommer få nån svensexa - men ska se om jag inte kan ordna till det på nåt sätt ändå..... jag vill ju att han ska bli avfirad oxo på nåt sätt...

• Nonika

Bordeaux - låter jättefint!
    Men vad har din man för ring, om du tagit hans...?

IdaM - Ja, vad ska man säga...den ena vet inte vad den andra gör ibland på en arbetsplats. Vi har köpt vanliga lakan på Ikea, det är nog ingen som tänker på att det är lakan. Vi ska ju ha löpare över också.

Ja, svensexan verkar gå bra, jag har ringt kusinen som håller i det. Pelle har dykt klart nu, och nu ska han få sjunga och spela gitarr på stan (Katrineholm). Så om ni råkar bo i närheten kan ni ju gå dit och titta på honom. Han är jätteduktig på att spela och sjunga - han är med i ett litet band.

Sen ska han köra Gokart, och efter det åker de till hans kusins sommarstuga och umgås där.

RINGARNA ÄR KLARA!!!! Hon ringde nyss från Smyckeriet och sa att jag kan komma och hämta dem
    Så nu ska jag föra över 5200:-, och åka ner och hämta ut dem!!! Spännande!!

• lindamarias

Nonika: visst e det härligt när ringarna äntligen e klara :)

eftersom det e så många dala-brudar här så måste jag bara tipsa om denna hemsida: www.myrbackagard.se - de hyr ut häst o vagn o jag har kontaktat dom för att se vad de tar för att köra från kyrkan till festen :) vi vet ännu inte hur vi ska ta oss nämligen... så häst o vagn vore ett alternativ.

Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2