Sept-06 by Nonika # 2
Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D
Ny trådstart för oss tjejer som håller hus med Nonika mfl :D
Hejhej!
Även jag är en lycklig brud som ska gifta mig den 2 september. LÄngtar så tills dess... vill att allt planerade ska vara över snart så jag bara kan njuta av den stora dagen!
Håller på att försöka fixa med dukar till bröllopet. Vet någon vad det brukar kosta att hyra vita linnedukar?
.. glömde skriva att vi ska gifta oss i siljansnäskyrka utav för Leksand
verkar inte få några bra tips vad en toastmaster gör.
kanske jag kan få det här.
monica
Kul att höra att vi e en del dala-brudar här som valt just september som vår månad :) jag gifter mig den 9 sept i Stora Tunakyrka i Borlänge.... välkommen till alla nya septemberbrudar!
elora: jag tycker du ser fin ut i uppsatt hår men gör som du känner dig mest bekväm med :)
evkasu: visst e det lite coolt när hindersprövningen kommer o man helt plötsligt bara kan gifta sig när man vill :)
Jag ska prova min klänning idag igen o få den insydd o få kjolen upplagd så den passar med skorna....
annars e känslorna lite upp o ner för tillfället....
det mesta börjar falla på plats även om jag o min M2B e lite förvirrade av prästen.... vi var hos honom o skulle gå igenom programmet för vigseln.. vi hade redan bestämt en ungefärlig ordning men när vi började prata så började prästen o lägga om i det vi planerat... hm... o både jag o min M2B blev så tagna/överraskade över att han ändrade i det vi funderat ut att ingen av oss sa något. det e inte så många ändringar han gjorde men han tog bort några saker som vi ville ha med men som han inte tyckte passade in....
nu vill jag nästan inte att han ska viga oss för det blev så fel.... det känns jobbigt o ringa o försöka ändra tillbaka allt o så... men känner att jag måste göra något iallafall. så att vi blir nöjda med vår vigsel... prästen som ska viga oss e en släkting så det går inte bara att be någon annan att viga oss tyvärr.... det skulle kännas konstigt.... o säkert leda till missförstånd o osämja i släkten... saken e den att det kändes bra att be honom att viga oss men nu blev jag lite ledsen o besviken på hur han "körde över" oss när vi skulle planera vigseln tillsammans.... vet inte om ni förstår hur jag menar men lite ledsen e jag allt... man vill ju att allt ska bli så bra som möjligt o det e ju vår dag som min M2B sa... det här blev långt men var tvungen att skriva av mig lite.... :(
Vad konstigt "lindamarias", prästen borde ju verkligen bry sig om vad ni önskar. Han viger väl antagligen olika människor hela tiden, med olika önskemål... det bästa är nog att tala om hur det känns... men det är ju inte alls lätt. Skönt att både du och din m2b känner lika... ni kan ju försöka stå upp tillsammans och säga hur ni vill ha det. Sa prästen varför han gjorde som han gjorde... fick ni inte ha så för honom eller va det bara vad han tyckte?
Är du ifrån dalarna?
hehe, vi skulle ocå ha gift oss i dalarna för några år sen men det var en för stor kyrka , när det inte kunde komma så många gäster.
Mora
Monica
Prästen i fråga är lite mer högkyrklig än jag trodde vilket betyder att han vill ha det på ett visst sätt för att hans liturgi säger att det ska vara så. Jag fick inte detta intryck av honom när vi först pratade med honom, då lät det som att man kunde utforma vigseln precis som man vill bara man har frågorna o löftena med... men nu var det visst lite till som skulle vara med o i en viss ordning. Vi ville ha två vänner som bad för oss innan välsignelsen men det tyckte inte prästen var lämpligt utan han vill ta detta själv. Sedan var det en sång där vi skulle ha solosång på versen o sen skulle övriga i församlingen sjunga "refrängen" tillsammans med solisten... men detta gillade han inte riktigt heller, så det tog han bort.
Det här funderar jag dock på att göra en liten kupp med att iaf låta texten vara kvar i vigselprogrammet så kan folk sjunga med om de vill ;)
Jag ska försöka ta mod till mig o ringa o prata med honom o få honom o förstå hur vi känner. Förhoppningsvis förstår han oss o allt blir bra..... jag försöker tänka positivt!
jag är inte från Dalarna utan flyttade hit i februari till min M2B som är härifrån o e icke-flyttningsbar ;)
Vi ska ha en präst som är från dalarna ner hit till vår vigsel i Göteborg! :D Då min m2b kommer från dalarna!
Vackra: det va inte dåligt ;) importerad präst :)
lindamarias: ja han är nåt speciellt! :) Min m2b har känt han sedan många år tillbaka... och när vi träffade han så var han verkligen underbar! Och han kunde och ville med Glädje komma ner hit och viga oss! Så det var verkligen kul att han kunde det! Känns lite som man fått "välja" prästen själv så t.o.m han pssar in till resten av bröllopet och planeringen! :D