• IdaM

Sept-06 by Nonika # 2

Hejhej!

Även jag är en lycklig brud som ska gifta mig den 2 september. LÄngtar så tills dess... vill att allt planerade ska vara över snart så jag bara kan njuta av den stora dagen!
    Håller på att försöka fixa med dukar till bröllopet. Vet någon vad det brukar kosta att hyra vita linnedukar?

• IdaM

.. glömde skriva att vi ska gifta oss i siljansnäskyrka utav för Leksand

• IdaM

Vad konstigt "lindamarias", prästen borde ju verkligen bry sig om vad ni önskar. Han viger väl antagligen olika människor hela tiden, med olika önskemål... det bästa är nog att tala om hur det känns... men det är ju inte alls lätt. Skönt att både du och din m2b känner lika... ni kan ju försöka stå upp tillsammans och säga hur ni vill ha det. Sa prästen varför han gjorde som han gjorde... fick ni inte ha så för honom eller va det bara vad han tyckte?

Är du ifrån dalarna?

• IdaM

Ska ni träna innan.. gå i kyrkan och så? Vi ska flytta till Umeå innan och det är lite tajt om tid... hur långt innan borde man träna i kyrkan, eller räcker det att gå igenom allt med prästen?

• IdaM

060909
    Ja, visst är det pirrigt... jag längtar så men klart att det är nervöst. Vi känner han som ska viga oss så det borde ju räcka att prata med honom. Eftersom det är ett dala-bröllop så ska vi ha spelmän och de vill bara veta vad de ska spela och vart de ska gå och stå... men de är i från byggden så de vet hur kyrkan ser ut! Alla är så hjälpsamma men jag är pirrig ändå!!

lindamarias
    Vi kommer att ha en gästbok och under en paus kommer värdparet be gästerna skriva något och så kommer vi ta kort på dem!!

Kram!

• IdaM

060909
    Jo, det är jätteskoj, mina föräldrar hade det när de gifte sig (i samma kyrka) men min mor hade till och med leksands-dräkt på sig. Jag ska ha brudklänning men tärnorna ska ha daladräkt på sig. Känns skoj men en viss svägerska tycker att vi är hel konstiga... som ska ha det så. Lite synd för min m2bs lillasyster ska vara tärna och nu helt plötsligt vill hon inte ha dräkt på sig. Jag hade verkligen frågat om det var ok men så får man höra av någon annan att det inte alls var så uppskattat. JObbigt när man vill vara alla till lags... antar att det bara är att bita ihop.

• IdaM

Här om dagen ringde jag till en lokal retaurang/hotell och frågade om det gick att hyra dukar vårt bröllop (hundra personer). Inga problem sa han som svarade och berättade att de kostade 40kr/styck att hyra och då ingår tvätt. Toppen tänkte jag och ringde min svärmor för att höra om hon tycket att det var ett bra pris. Vilket hon tyckte så jag ringde ännu en gång till restaurangen och chefen svarade, jag sa att jag ville hyra dukar... det blev helt tyst i telefon och jag var nära att ropa hallå... men då sa han att det inte gick. De hade inte så mycket dukar sa han.. jag blev helt paff.. bara några timmar innan hade de sagt att det gick hur bra som helst. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Något bra förslag någon?

• IdaM

lindamarias
    Vi ska åka häst och vagn. Min kompis mamma gör det på bröllop så vi har bokat henne. Ska bli jättemysigt men jag har inte kommit på hur vi ska göra riktigt. För vi kan åka direkt till festen (tar 40 min) eller så kan vi åka till en gammelgård och ta lite kort. Men vi vill inte att gästerna ska behöva vänta. Vi får prata ihop oss i helgen, min m2b och jag :)

elora
    Tack för tipset om kemtvätten.. ska höra om de har. Men de hoppas jag verkligen!
    Jo, tärnorna var väl införståda när det gäller klädseln, men det blev som det blev! De andra två är väldigt glada och känner sig ärade att få vara det.

• IdaM

Jag är allt lite förvånad. I fredags var jag och min m2b och provade ut kläder till honom. Han är bara någon cm längre än mig och jag trodde att han bara skulle se ännu kortare ut i frockcoat och längre ut i vanlig frack... men ack så fel man kunde ha. Han var den stiligaste jag någonsin sett i en frockcoat!!! Så otroligt fin var han och i frack såg han bara jättekonstig ut.. tur att han provade bägge!

Jag och tärnorna var i kyrkan och tränade igår... skönt! Nu vet de hur de ska gå och jag vet vart jag ska stå. Min m2b är och flyger i Danmark så vi får träna lite senare.. det är så dumt när han måste jobba/flyga hela tiden. Men nästa helg ska vi flytta till Umeå så då blir det fullt upp vill jag lova. Plus att vi ska hinna med en träff med fotografen och Pastorn.
    Vad glömmer jag i allt detta surr, är så rädd att jag på bröllopsdagen upptäcker att jag glömt något?

Ha en mycket trevlig vecka alla september-brudar!!

Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2