Inlägg från: Vackra |Visa alla inlägg
  • Vackra

Sept-06 by Nonika # 2

Hejsan alla!
    Här kommer en till september tjej!
    Det är alltid kul att läsa och se vad alla har hunnit att göra hittills och se alla tips och förslag! Man får så mycket nya idéer och inspiration när man läser igenom allt!

Själv så har jag beställt ringen nu... väldigt enkel men väldigt fin! :)
    Har fixat menyn, lokal, klänning, förutom finjustering av klänningen då, ring, fotograf och ja det mesta... Men så är det ju såna här "små-detaljer" kvar (och några Få "större") fast man har ju erfarat då och då att dom där "små-detaljerna" helt plötsligt tar över all ens tid och så får man stressa på slutet! :D Så det är väl lika bra att se till att det blir klart lite "före" än vad man tänkt sig.. hellre ha det klart och vänta in dagen än att stressa fram tills dagen ståndar! :)

• Vackra

Elora- jag gifter mig också den 30 sept.! :D Fast här i Göteborg då!

• Vackra

Vi ska ha en präst som är från dalarna ner hit till vår vigsel i Göteborg! :D Då min m2b kommer från dalarna!

• Vackra

lindamarias: ja han är nåt speciellt! :) Min m2b har känt han sedan många år tillbaka... och när vi träffade han så var han verkligen underbar! Och han kunde och ville med Glädje komma ner hit och viga oss! Så det var verkligen kul att han kunde det! Känns lite som man fått "välja" prästen själv så t.o.m han pssar in till resten av bröllopet och planeringen! :D

• Vackra

pAssar in... menaj jag ju.. så ingen tror att det skulle stå pIssar in.. ;) :P hehe

• Vackra

Hej hej! Idag har vi varit och valt ut och bokat min m2b:s frockout! Han kommer att bli såååååå himla fin! :D Den är rätt traditionell på ett sätt men han bär upp den som han vore och är) ;) världens underbaraste och vackraste skapelse på denna jord! Jag blev så till mig när han provade alla kläder att jag inte kunde låta bli att le!! Och igår ringde dom från guldsmeden och sa att min ring skulle bli försenad för att dom ha semester! Så jag ska hämta ut den en vecka innan bröllopet! Så jag få verkligen hoppas att det inte blir några problem då!! :)

lindamarias- bröllopsbubblor! Vad kul! Vad kostar dom på ett ungefär???

Nu ska jag gå å sova! Sov så gott allihopa! :)

• Vackra

Nonika- Det är ju så himla härligt när man märker att det bara är färre och färre dagar tills den stora dagen man planerat och tänkt så mycket på hela tiden!!! 5 veckor... ja du! Och nu när jag skrivit detta inlägget så är det MINDRE än 5 veckor! ;) Blir lite avundsjuk på dig! :P För mig är det 2 månader kvar! Känns sjukt långt bort men samtidigt så kommer det ju att gå supersnabbt eftersom sommaren är här och så fixar man ju med det sista detaljerna hela tiden! :D

Bordeaux- jobbigt att missa båten! Tur att det fanns flera samma dag då iaf! Hade varit surt om det var den sista båten för dagen.. Ska se till att kolla upp så att det går fler båtar till tyskland efter tiden vi TÄNKT åka ner.. ifall man skulle missa! :P

Elora- Tack för länken.. Och tipset med solrosfrön tyckte jag väldigt mycket om! Det passar faktiskt lite mer oss.. lite mer "jordnära" så att säga. :)

Nu så har vi iaf fixat det sista med inbjudningskorten, så imorgon skickar vi dom!! :D Ska bli så kul.. är lite nervös, på ett bra sätt.. eftersom det är ju då alla får reda på den stora nyheten! :)
    Ringde och pratade med en av mina bästa vänner igår, som jag inte pratat med på typ hur länge som helst. han är som min bror nästan. Och han blev så himla glad av att höra mig igen! Och när jag berättade att jag skulle gifta mig blev han helt till sig! Han var såå (!) glad för min skull, och att han verkligen var ärad å hedrat av att blivit bjuden till mitt bröllop!! Det var så roligt att få en sån reaktion från en som man tycker om så himla mycket!!! :D Kul!

Jafg är så glad att BT finns här, då min m2b jobbar natt typ jämt och sen bara kommer hem och sover på dagarna! Snacka om tråkigt! Och eftersom jag är sjukskriven nu så kan inte jag göra nåt direkt. Varken jobba eller hitta på nåt ute! :( Segt! Eller jo, föressten, jag kan ju se på när han sover och snarkar :P.. (inte så kul kanske) Speciellt inte när man hela tiden vill prata och planera allt möjligt! Jag verkligen ÄLSKAR att planera och fixa å få saker gjorda! Så roligt! Funderar på att bli en sån där, vad heter det.. jo! Bröllopsfixare av nåt slag.. Känns som om jag kollat upp allt möjligt somm har med ordet Bröllop att göra! Hahaha :D

Nej nu ska jag fixa lite med gästlistan så det inte ser så "grojsigt" ut! Tchau

• Vackra

Hej hej alla.

Nu så var man hemma från leksand och träffade och gick igenom hela vigselcermonin! Härligt!
    Och har bokat konsultationstid för både frisör och blommorna nu! Så det sker nästa vecka! Jag tycker det ska bli så himla kul... älskar ju som sagt att planera och prata å fixa! (Som säkert de flesta gör här på BT också! ) ;P
    Göteborgskalaset började igår.. så ikväll ska jag ut med en väninna och se på alla fulla folk och hoppa in i nån Roda på stan och spela lite! :) Man måste ju få ut å roa sig medans killen jobbar natt! :D

Abbes-- vad kul med bortrövningen! :P Du får berätta sen eller sätta din m2b framför datorn som får säga hur hans dag varit! :D

Nonika-- härligt att ta en morgonpromenad! Ja snacks borde hålla sig bra tills Eran stora dag!

Bordeaux-- hur blev det med "planeringen"? Gjorde dina vänner nåt kul? :) *Nyfiken*
    Kul att fått köpt in alla lakan och det nu.. så man har allt hemma så det är klart!

lindamarias-- Herrgården ser underbar ut! Sådär mysigt och lite extra personligt tycker jag! :) Själva ska vi nog göra mysigt hemma i våran nyinflyttade lägenhet, och åka hem till den efter festen.. även om vi gärna hade velat bo nån annanstans den natten men pengarna sätter tyvärr stopp för det.. men det kommer nog att bli jättebra ändå! :D

evkasu-- Vi var i Tällberg nu i helgen för att träffa våran präst som ska viga oss faktiskt! =) Det gick jättebra allting.. och han sa så mycket fina saker.. jag fick några tårar av lycka där.. hm undrar hur det kommer att gå med själva vigseln sen då.. kommer väl stor lipa! Haha :D
    Vad kul att ni kollat på platser till fotograferingen! Jag hoppas det är fint väder så ni kan vara på alla era ställen ni kollat ut! Det blir ju oftast finast bilder utomhus tycker jag.. men självfallet även inomhus också! :)

Ha det bra allihopa!!

Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2