Vad roligt, nu dyker det upp flera september-brudar, välkomna!
Johanna23 - jag skulle gärna leja bort alla detaljer men nu har vi valt att gifta oss på en liten plats där det är enklast med catering osv, så då blir det till att pyssla själv. Usch, jag som är så opysslig... Det var samma sak med inbjudningskorten, då hittade vi inga hos kortföretagen som vi föll för helt så det var bara att glatt göra egna. Men snyggt blev det ju iaf?
Fattar inte att ingen kommit på det här med gästboks-korten och gjort färdiga, lite snyggare kort á la "mina vänner" med färdiga frågor, som man köper styckvis, istället för en färdig gästbok. Eller det kanske finns redan? Jag tycker iaf det är en toppenidé.
Nej det blir rätt litet bröllop, 44 med oss. Vi caterar mat men dukning osv fixar vi själva dagen innan. Städning fixar två tonåringar som vi hyrt in.
Vi håller dock på och fixar ihop den borgerliga vigselakten själva (utfyllning från standardceremonin), och det är ju lite pyssel, vill inte att det ska bli för "gulligt", är lite allergisk mot puttenuttiga texter och sånger, det är inte riktigt vi.
elora - jag har inte heller semester (spar det till bröllopsresan), däremot fullt upp med bröllopsplanering! Läser här rätt mycket fast jag inte hinner skriva. Tycker du är fin både med utsläppt och uppsatt hår men om du normalt har utsläppt kanske det kan vara kul med en finare uppsättning. Lite blommor i håret (eller en ensam?) låter bra tycker jag.
ell - hoppas du klarar dig från magsjukan! Ta det lugnt nu, tänk på att detta ska vara en rolig tid, inte jobbig.
Kändes häftigt häromdagen när m2b mötte mig i hallen och förklarade att "nu får vi minsann gifta oss", eftersom hindersprövningen hade kommit. Känns läskigt/häftigt att se sina namn där.
Min mamma, som syr min klänning, förklarade i helgen att hon vill betala tyget också, vilket innebär ca 2300 nedåt i budgeten för oss, tjohoo!!!
Eftersom vår lokal saknar glas till avec har vi nu hittat 40 glas på diverse loppisar, inte enhetliga men det kvittar tycker jag.
Mamma letar linnedukar på loppisar och m2b och jag ska till ikea ikväll och kolla tyg till löpare, de har ett tunt tyg som jag sett tips om här på bt, borde bli snyggt med mörkrött sådant. Hej så länge!
elora/30 sept. i Torsö kyrka (Mariestad)
ell/ 9:e september i Kimo, Finland
evkau/2 september i Gagnef (borgerlig utomhusvigsel)