Inlägg från: 060909 |Visa alla inlägg
  • 060909

Sept-06 by Nonika # 2

Hej!!

Här är en septemberbrud till. Hade tänkt gifta oss den 9/9 men det blev den 2/9 till slut. Kul att läsa på den här tråden om allas planeringar inför den stora dagen.

Vi gifter oss i Järeda kyrka i småland (utanför Hultsfred). Det mesta börjar faktiskt falla på plats. Beställde ring för ett tag sen. En gammal kompis i Sthlm ska göra ringen...jättekul! Måste snart börja pyssla lite med festprogrammet, men det får nog bli ganska enkelt.

Måste kila, men jag återkommer!

• 060909

elora:
    Hoppas du får din drömring! Min kommer va i vitt guld med några princesser på rad. Förlovningsringen är i rött guld. Svårt att veta exakt hur det kommer se ut men det blir nog jättebra!

Det var länge sedan vi pratade med prästen nu men jag har för mig att han sa att vi skulle höras av i augusti igen. Som sagt, det är ju semestertider nu så jag känner ingen panik. Det kan nog vara skönt att träffa prästen ganska nära inpå bröllopet tycker jag. Vi känner iof prästen lite sen innan så jag litar på honom att kan inte glömt bort oss.

• 060909

IdaM:
    Vi kommer inte öva i kyrkan för varken vi eller prästen bor i närheten av kyrkan. Jag tror det räcker med att gå igenom ordningen med prästen så ordnar det sig nog. Men visst kommer det vara nervöst! Egentligen ska man ju inte göra så mycket mer än säga JA men man vill ju att allt ska klaffa den där dagen och man har allas ögon på sig. Lite läskigt men så roligt!

• 060909

IdaM: Vad kul med spelmän! Det måste vara roligt att ha något som är lite speciellt för just den trakten där man gifter sig kan jag tänka mig? Vår vigsel blir nog mer traditionell men goda vänner till oss ska sjunga och spela och de är kanonduktiga så det ser jag fram emot att få lyssna på!

• 060909

Hej alla brudar!
    Vad kul att läsa om allas förberedelser. Vi har lite kvar att göra på vigsel och festprogram men jag känner mig ändå väldigt lugn. Försöker att inte stressa upp mig för mycket.

Vi träffade prästen för några dagar sen och det kändes så bra. Vi blev påminda om varför vi egentligen gifter oss. Det är så lätt att sitta här på BT och fastna i alla små detaljer och stressa upp sig över hur man kommer se ut, om man ska ha ris eller inte... (men visst är det kul att planera sånt också så klart!)Vi kommer bli gifta trots allt och äktenskapet är verkligen en gåva! Ska bli härligt att säga ja om ett par veckor.

Bordeaux: Vi kommer att säga "tills döden skiljer oss åt." Känns annars som man försöker undvika det oundvikliga. Döden är ju faktiskt en del av livet också. Och det är ju själva grejen med äktenskapet, att man ska vara tillsammans tills vi dör. Men jag förstår vad du menar Ni kanske kan säga "till livets slut"?

• 060909

Nonika: Var köpte du vita paraplyer??! Jag funderr på att köpa det. Vädret ser ju faktiskt inte så lovande ut. Men det brukar ju va så - tar man med sig paraply så regnar det inte.

Ang. vickning, nej vi ska inte ha det. Men vi ska inte heller ha dans och festen kommer nog inte hålla på så jättesent så folk får gott nöja sig med buffé, tårta, snacks och frukt. Ska åka och inhandla lite sånt i morgon med föräldrar och svärföräldrar.

elora: Hoppas det ordnar sig med klänningen. Själv har jag inte "längdnoja", den är perfekt i längden, men när jag provade den sist upptäckte jag att det nog blivit lite för många glassar och för lite motion i sommar! Jag får på mig den, så det är lungt, men tight blir det! Nåja, ska man vara fin får man lida pin.

Ikväll kommer våra tre tjejkompisar (som ska va värdinnor på festen) hit och ska ta med både mig och min M2b ut på stan o käka. Förhoppningsvis har de med vigselringen också som en annan kompis gjort i stockholm. Så spännande!!

• 060909

Hej hej!

Jag lider med Nonika som är sjuk och alla ni som verkar helt sönderstressade. Ta det lugnt tjejer! (Jag vet - lättare sagt än gjort)

Jag känner mig fortfarande oroväckande lugn trots att vi gifter oss på lördag! Tror att nevositeten kommer på torsdag kväll när vi beger oss ner till småland där vi ska gifta oss.

Lite nervös är jag kanske emellanåt för t.ex. vädret. Fotografen som ska fota oss har nämligen ingen studio så det är utomhus som gäller. Bara det inte hällregnar hela dan!

Idag på jobbet lyckades jag bryta av en nagel...illa! Jag som ska gå till salong o fixa fransk manikyr. Och jag tänkte inte sätta på lösnaglar utan ha mina egna. Men jag hade tur, den hade inte gått av helt utan tjejen på salongen kunde limma fast biten som satt löst. Det verkar funka! Nu gäller det att va rädd om de små naglarna till helgen.

Nu ska jag sätta mig och sriva ut gästpresentationen...sen är det mesta på festprogrammet fixat.

Tack o hej!

• 060909

Nu är jag gift! Tänka sig...en hel vecka har det gått. Det var ett bra tag sen jag var inne på tråden, har haft lite annat för mig

Gifte mig alltså den 2/9. Det var någon som undrade här i tråden om alla bröllop verkligen är så fantastiska som alla säger. Jag var också lite skeptiskt...tänkte att det skulle spöregna, att jag skulle svimma i kyrkan eller nåt sånt. MEN, det blev verkligen en fantastisk dag. Bara det att man gifter sig med sin älskade gör ju att dagen blir fantastisk.

Sen kan jag väl erkänna att jag inte var 100% nöjd med håret. Jag och frisören förstod nog inte varandra riktigt så det blev inte som jag hade tänkt mig. Men jag kände mig ju fin i alla fall och det är ju bara en "baggis" i det stora hela. Det viktiga var att vi blev gifta! Det var en otrolig fin vigsel och vi kunde verkligen njuta av den vackra sången och musiken och allt där vi stod framme vid altaret. Mmmmmm Och festen blev bättre än vi hade hoppats på. Den dagen lever vi på länge!

Hoppas nu det går bra för er som står brud idag...antar att ni redan har sagt ja! Lycka till!!!

Svar på tråden Sept-06 by Nonika # 2